Volg hier de vierde etappe in de Vuelta a San Juan 2018
woensdag 24 januari 2018 om 15:45 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Vuelta a San Juan 2018

De vierde etappe van de Vuelta a San Juan kent vandaag voor het eerst serieuze hoogtemeters. De etappe wordt ook – in tegenstelling tot de eerste drie ritten – vroeg afgewerkt. Hangt de leiderstrui na vandaag nog steeds om de schouders van Filippo Ganna (foto), die gisteren de macht greep in de tijdrit? Volg het hier op WielerFlits.

Het betreft een heuvelachtige etappe naar Valle Fértil. Toch zal een massaspurt de meest waarschijnlijke uitkomst zijn. Vooral het middenrif van de rit is lastig te noemen. Van kilometer 87 tot en met 101,5 worden 510 hoogtemeters overwonnen, goed voor een gemiddelde stijgingsgraad van 3,6%. Na het bereiken van de top wachten echter nog tachtig – licht dalende – kilometers, waardoor de treintjes op tijd weer op de rails kunnen worden gezet. Na vandaag kunnen de renners genieten van een rustdag.

De ronde wordt in zijn volledigheid live uitgezonden op de website van de organisatie. Zie daarvoor de link onderaan deze Volg Hier.

Start: flag-ar 12.00 flag-nl 16.00
Finish: flag-ar 16.08-16.33 flag-nl 20.08-20.33

Links
Voorbeschouwing: Vuelta a San Juan 2018

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappes

Livestream

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
25 Reacties
24-01-2018 15:53
Is er morgen eigenlijk een grote verplaatsing of is die rustdag zomaar?
24-01-2018 15:56
Zou er al iemand zin hebben in oorlog?
24-01-2018 16:05
Oscar Sevilla voor de winst!
24-01-2018 20:04
De good old Oscar Sevilla bedoel je?
24-01-2018 20:05
Wel weinig informatie in beeld, moet het doen met de namen die de presentatoren geven.. maar wat is de context? Anyway.. geen idee hoe ver ze nog moeten de hele tijd :p
24-01-2018 20:07
Gaviria gevallen (en opgave).
24-01-2018 20:10
Waaiers ofzo...? Ik ben nu snel ff aan het kijken... Ik zie (denk ik) Bora rijden, dus Majka vooraan...? Iemand...?
24-01-2018 20:11
idd waaiers. nog 25 tal km
24-01-2018 20:12
De regie spoelde opeens de wedstrijd door? Heel vaag
24-01-2018 20:14
Kom er nu ook achter dat ik al die tijd Sepulveda verkeerd heb uitgesproken
24-01-2018 20:16
@Joachim;
Hoe kom je aan die informatie? Had de presentator dat gezegd?
24-01-2018 20:16
Waren het waaiers? Op twitter lees ik dat het peloton brak door een val.
24-01-2018 20:20
Leuk die toeristische promotieplaatjes als de koers openbarst.
24-01-2018 20:23
Het begon met een versnelling van Bora en Lotto-Soudal. Helemaal links in beeld zag ik vervolgens een renner van Quick-Step onderuit gaan. Het leek alsof zijn wiel weg zakte of brak, glee of wat.. het was een rare en plotselinge val, op plek 20 in het peloton dat zeker 50 - 55 km/u reed. De rest van de val was niet in beeld aangezien de cameraman (hij had zijaanzicht vanaf de helicopter) focuste op de eerste renners in het peloton.
Toen de cameraman/regie het door had zwaaide de camera terug naar de val. Hier zag je verschillende renners verspreid over de weg en naast de weg liggen, een stuk of 5 in eerste instantie dacht ik zo uit mijn hoofd. Door deze val brak het peloton in verschillende delen (verklaart de waaiers).

Ongeveer 15 minuten na de valpartij moesten er twee ambulancewagens met noodgang en sirenes langs het peloton naar de stad. Wie er precies in zitten heb ik niet gehoord, maar ik weet wel dat ze Gaviria, Narvaez en Escuela noemden onder zij die zijn gevallen.
24-01-2018 20:25
Was inderdaad een val waardoor het peloton brak. Redelijk voorin ging een renner van Quick Step onderuit.
24-01-2018 20:29
Mis ik iets? Zien jullie ook beelden van 2 mensen die overdreven gelukkig een wijntje aan het drinken zijn?
24-01-2018 20:31
Moet je voorstellen dat ze dit soort beelden in Noorwegen* ;) hadden uitgezonden tussen kilometer 2 en 1 toen de beelden wegvielen ^^
24-01-2018 20:34
Denk het niet, ze groeien niet zulke lekkere wijn in Noorwegen. Maar inderdaad wel lekker zo dat ze ook niet even soms een update geven.
24-01-2018 20:36
Ok, die laatste kilometer kan me gestolen worden. Dan lees ik de uitslag wel. Veel plezier nog leute!
24-01-2018 20:36
De beeldverbinding was bagger en zal vervolgens wel helemaal zijn weggevallen. Koers is momenteel ook geneutraliseerd omdat ze een rivier over moeten. Dus je mist weinig op 't moment.
24-01-2018 20:36
En Gaviria... die heeft nog meer last van de valziekte dan Wilco en Gesink samen.
24-01-2018 20:38
Ik snap er niks meer van... Kijk later wel wat het is geworden :(
24-01-2018 20:39
La Flamme Rouge


@laflammerouge16
23 min.23 minuten geleden
Meer
Gaviria abandon #VueltaSJ2018 after a crash

1 antwoord 2 retweets 0 vind-ik-leuks
Beantwoorden 1 Retweeten 2 Leuk
24-01-2018 20:43
Beelden inderdaad te slecht. Daarom al minuten lang beeld van finish.
24-01-2018 20:52
Maximiliano Richeze

Om te reageren moet je ingelogd zijn.