Volg hier de vierde etappe in de Tour of Qatar 2016
donderdag 11 februari 2016 om 10:02 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Tour of Qatar 2016

Na de sterke prestatie van Edvald Boasson Hagen in de tijdrit van woensdag, gaat de Tour of Qatar vandaag verder met wederom een rit voor de sprinters. Die kans is erg groot, omdat de wind in het noorden van Qatar op dit moment niet aanwezig is. Wie pakt de zege?

Tussen Zubarah Fort en Madinat al Shamal ligt met 189 kilometer de langste etappe van deze Tour of Qatar. Mark Cavendish en Alexander Kristoff wisten beiden al een rit te winnen en zijn daarom opnieuw de topfavorieten. Maar wanneer er twee vechten om een been, gaat de derde er vaak mee heen. Wie is in staat om beide topsprinters af te troeven in de straten van Madinat al Shamal?

In Qatar is het twee uur later dan hier in Nederland. De etappe aldaar start om 10.10 Nederlandse tijd, terwijl de finish tussen 14.22 en 14.45 ligt. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours rit vier

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
67 Reacties
11-02-2016 14:02
Opzich haha. Maar laten ze die trein nu maar eens goed testen.
11-02-2016 14:05
Cavendish en bennett eraf?
11-02-2016 14:05
EBH lek!
11-02-2016 14:05
Hagen lek
11-02-2016 14:05
lekke band hagen!!!
11-02-2016 14:06
Lekkere maat fiets voor hem....
11-02-2016 14:11
als ik het goed zag die van Farrar of Renshaw gekregen
11-02-2016 14:13
Petje af voor TLJ!
11-02-2016 14:13
lotto Jumbo wat slecht zeg
11-02-2016 14:14
schitterend ook, hoe EBH het verschil in zijn eentje stabiel houdt
11-02-2016 14:15
Onbegrijpelijk hoe Katusha iedereen zo piepelt en uit het wiel rijdt.
11-02-2016 14:15
Hahah wat een afgang die laatste rotonde van LottoJumbo! Lachwekkend hoe ze zo een gat laten vallen. Nog nooit gezien dit. Makkelijke zege voor Kristoff
11-02-2016 14:16
laat TLJhet helemaal lopen zeg
[i]Edit redactie: Let op je taalgebruik[/i]
11-02-2016 14:16
ooohhhh, dit is wel heel erg zeg...... tsjonge jonge,
Ze rijden niet voor een klassement, laat die groep lekker terugkomen tot 15/20 seconden.....
maar nee, we rijden ons zo naar de klote dat we er allemaal af moeten.....
11-02-2016 14:16
Slim van die katushaman om ineens het gat te laten vallen
11-02-2016 14:16
Wat een chaos plotseling. Eerst sterk van Lotto-Jumbo, maar de afwerking was niet best.
11-02-2016 14:17
Katyusha,hartelijk dank aan TLJ!!!! Hoe is het mogelijk dat je je zo laat inpakken.Tactische fail!
11-02-2016 14:17
Man man man wat een anti climax, trappen ze in hun eigen val.. ze hadden Katusha en BMC op kop moeten dringen.
11-02-2016 14:17
Wat amateuristisch weggegeven zeg, ze zitten gewoon te ver en laten zich gruwelijk in de luren leggen, zelfs cavendish zonder man zit er nog aan, alles geven terwijl er niemand meer in het klassement staat. Doe dan hetzelfde als katoesja, die moesten rijden, niet tlj!
11-02-2016 14:17
jumbo wat was dat op het laatst man man man
11-02-2016 14:17
Als iedereen goed heeft opgelet liet een andere renner voor de lotto's een gat vallen. Zoals jen kon zien werden daarna meerdere renners (Cavendish oa) uit het wiel gereden. Petje af voor Katusha dus
11-02-2016 14:18
Katyusha slim gewacht op de laatste kilometers. BMC, TLJ en Cavendish kapotgereden. Hofland zelfs niet in het wiel van Cavendish, waarmee hij het eerdere werk van zijn ploeg (en vooral ook zichzelf) teniet doet.
11-02-2016 14:18
Wat dom zeg van lotto jumbo pffff, daar zit je dan met 6 man en als nog laat je een gat vallen
11-02-2016 14:18
Heel goed gereden door TLJ! Alleen was Katusha net iets slimmer
11-02-2016 14:18
Dit rammelt bij TLJ tactisch natuurlijk aan alle kanten. Hopelijk trekken ze er ook lessen uit voor de rest van het seizoen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.