Volg hier de vierde etappe in de Tour Down Under 2018
vrijdag 19 januari 2018 om 00:45 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Tour Down Under 2018

De klassementsrenners in de Santos Tour Down Under 2018 kunnen zich warm maken voor de vierde etappe in Australië. Nu is daar niet zo heel veel voor nodig, want met de verwachte 41 graden Celsius is het snikheet. Kunnen Robert Gesink, Sam Oomen en Tom-Jelte Slagter toeslaan?

Het peloton werkt de etappe af op een glooiend parcours. Het venijn van de rit zit hem echter in de staart. Op minder dan tien kilometer van het einde ligt namelijk de top van de eerste categorie klim naar Norton Summit Road (5% gemiddelde stijging). Daarna loopt de klim nog iets verder door, waarna de laatste paar kilometers in dalende lijn plaatsvinden. Na vannacht is er in het klassement een eerste schifting gemaakt.

Vanwege de hoge temperatuur, heeft de organisatie besloten om de start van de rit een uur naar voren te halen. Daardoor begint de rit om 01.00 Nederlandse tijd in Norwood. In Australië is het dan 10.30. Na 128,2 kilometer ligt de finish rond 04.30 Nederlandse tijd (14.00 in Australië) in Uraidla. Ziggo Sport zendt de koers vanaf o3.30 uit; PlaySports is er in België ook vanaf die tijd live bij. Daarnaast is de wedstrijd te volgen via de App van de Tour Down Under. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Tour Down Under 2018 (WielerFlits)
Website organisatie
Informatie etappe 4

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
24 Reacties
19-01-2018 01:07
De dag van de waarheid volgens Robert Gesink en dat kan kloppen want weer bloedheet vandaag en een aantrekkelijk parcours. Robert houdt van koersen in de warmte, hoop dat de hitte hem en ook de andere renners niet te veel wordt. Morgen iets koeler of beter iets minder heet gelukkig.
19-01-2018 01:24
Het gaat veel op en af en Stuart McCrady waarschuwt ervoor dat de afdalingen gevaarlijk kunnen zijn vanwege de hitte, mogelijk zacht asfalt en de hoge snelheden, concentratieproblemen, bevangen door de hitte ligt op de loer.
19-01-2018 01:29
Verwacht eerlijk gezegd niet zo veel van de etappe van vandaag. Die klim stelt ook weer niet zo veel voor hè, een kilometer of 5,5 aan 5%. Hier zouden renners als Sagan en Impey gewoon met gemak over moeten komen. Daarnaast is er na de klim nog wat ruimte om terug te komen. Verwacht dat er misschien een paar outsiders vandaag afhaken, maar denk niet dat er tussen de echte favorieten verschillen zullen ontstaan.
19-01-2018 01:45
Volgens Gerrans zit er een strook van 800m in waar je het verschil zou kunnen maken. Daarna zou het parcours zich er toe lenen om solo of in een klein groepje het peloton voor te kunnen blijven. Ik zie Richie wel iets doen vandaag De beste Sagan zou dit kunnen, maar hij is hier niet voor GC dus verwacht ik hem eerlijk gezegd niet, McCarthy wel.
19-01-2018 01:52
Denk ook niet dat de slotklim veel verschillen zal laten zien, daar is die niet zwaar genoeg voor. Klim loopt ook vrij regelmatig met weinig echt steile stukken, lijkt wat op de Rosier vanuit Spa, al neem je die vaak in de afdaling :).
19-01-2018 02:36
Als er al verschil optreed zal dat in de laatste 2 km van de klim gebeuren die het steilst is. Porte hoopt hier met een groepje vooruit te raken en in de sprint wat seconden te pakken.
19-01-2018 02:46
Dempster en Porter van Unisa Australia hebben 9 minuten met nog 75 km te gaan.
19-01-2018 03:29
Heb net de finale gefietst vanuit Adelaide. Het is echt verschrikkelijk heet en afzien. Op de Norton Summit zal het denk ik niet gebeuren; de klim is niet zwaar genoeg. Er zal wel tempo gemaakt worden gok ik. Het venijn zit hem net na de top, als de afslag naar rechts richting Uraidla genomen wordt. Daar gaat de weg opeens even een paar honderd meter venijnig omhoog met een bocht naar links. Denk dat Gerrans hierop doelt. Ik verwacht hier een aanval. Een voorsprong die je hier pakt kan je tot de finish vasthouden. Het gaat nog even op en af maar met de snelheid die je dan al hebt hoef je niet meer echt te klimmen (ik zat al op 80 km/h). Ik zou die Porte maar in de gaten houden.
19-01-2018 03:33
Nog 4.30 op 50 km van de meet.
19-01-2018 03:41
Respect @ Spartacus, wel goed insmeren hè. Ja over dat stukje hadden ze het.
19-01-2018 03:49
Ja heb me goed ingesmeerd. Ik zit hier aan de meet op het terras met mw Gesink en de kids, dus Robert zal ook wel zijn best doen ;)
19-01-2018 04:00
Geweldig, geniet ervan!
19-01-2018 04:05
Porter is ongelopen, Dempster heeft nog 2 min. met nog 25km.
19-01-2018 04:14
Zo, voor dit ritje toch even de wekker gezet. :)

Ben benieuwd!
19-01-2018 04:21
Het gas is erop, Lotto Jumbo goed van voren, nog 15 km en de klim komt eraan.
19-01-2018 04:27
Bennett, Gesink en Oomen bij de eersten.
19-01-2018 04:32
Nog zo'n 30 man bijeen. Haas werd terug gebracht door Lammertink. Slachter er ook nog bij.
19-01-2018 04:36
45°, onwaarschijnlijk heet
19-01-2018 04:42
Nu ik toch wakker ben, is het nog ergens te volgen?
19-01-2018 04:43
Klim gedaan, ondanks poging van Bennett allse bijeen.
19-01-2018 04:46
Sagan lijkt te profiteren van het afwachtende rijden van m.n. Porte en heel BMC
19-01-2018 04:47
Sagan voor Impey
19-01-2018 04:50
Gesink en Bennet tussen 15 en 20 denk ik.
19-01-2018 04:53
Gesink 6e, Bennett 8e.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.