Volg hier de vierde etappe in de Tour de San Luis 2016
donderdag 21 januari 2016 om 18:31 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Tour de San Luis 2016

Peter Koning krijgt vandaag een hels karwei om zijn leiderstrui in de Tour de San Luis te verdedigen. De eerste bergrit van de Argentijnse ronde staat namelijk op het spel. Krijgen we vuurwerk tussen Vincenzo Nibali en Nairo Quintana?

De eerste echter bergrit van het wielerjaar 2016 staat op het programma. De renners starten in San Luis zelf en trekken daarna via een lange vlakke aanloop naar de Cerro del Amago. Met een lengte van 10,5 kilometer is deze beklimming twee keer zo lang als de Mirador del Potero van de woensdag. Het stijgingspercentage is gemiddeld 7,2%, maar onderweg zitten uitschieters van boven de tien procent.

De start is om 18.46 Nederlandse tijd, terwijl de winnaar op Cerro Almago tussen 22.00 en 22.30 zal juichen.

Links
Voorbeschouwing: Tour de San Luis 2016

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream (vanaf 18.30)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
51 Reacties
21-01-2016 22:08
Gaviria die kopwerk doet?
21-01-2016 22:10
@sagan=hulk
Mee eens, hooguit nog een klein kansje voor Vuilermoz
21-01-2016 22:11
Ik dacht dat de regie vd Vuelta slecht was maar dit is helemaal tergend om naar te kijken.
21-01-2016 22:12
Ja dat is Gaviria, ze moeten veel vertrouwen hebben in Contreras
21-01-2016 22:13
Iemand een idee over het aantal km?
21-01-2016 22:18
Laatste 10 km.
21-01-2016 22:18
thx cycl3mi
21-01-2016 22:22
Zit Koning er nog bij ?
21-01-2016 22:23
Nee gelost al
21-01-2016 22:24
https://twitter.com/TourSanLuis

Tour de San Luis ‏@TourSanLuis 4 min.4 minuten geleden Vertaling weergeven
Koning dropped. The #TourdeSanLuis is going to change GC leader.
21-01-2016 22:26
Broer Quintana wordt als springplank ingezet.
21-01-2016 22:27
Het is echt niet te volgen op die stream met alleen helicopterbeeld.
21-01-2016 22:28
beelden zijn verschrikkelijk
21-01-2016 22:28
Wat een lelijke klim trouwens
Edit: nu wel wat leuke bochtjes
21-01-2016 22:28
Nibali er nu al af
21-01-2016 22:33
Ik meen me te herinneren dat ze vorig jaar nog motorbeelden hadden in de bergritten.
21-01-2016 22:34
@123p
In deze rit niet volgens mij, toen moesten we wachten tot de vaste camera op dat maanlandschap om te zien welke Funvic-renner nou gewonnen had
21-01-2016 22:36
Ik heb de motoren ook al een aantal keer gevaarlijk zien inhalen deze week. Ik dacht elke keer dat het mis zou gaan.
21-01-2016 22:36
Kan iemand mij vertellen hoe de route loopt? :')
21-01-2016 22:37
Geen flauw idee wie waar rijdt
21-01-2016 22:37
Voila, Acevedo die ten aanval trekt! Het was te verwachten!

Daarachter elitegroepje van een man of 10 met Quintana, Torres, Lopez e.d.
21-01-2016 22:45
Je moet wel erg wielerminded zijn om deze rit uit te zitten...
21-01-2016 22:47
Er waren zo te zien genoeg motos
21-01-2016 22:48
Sepulveda gaat dus winnen.
21-01-2016 22:48
Sepulveda, gisteren nog op achterstand gereden.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.