Volg hier de tweede rit van de Ronde van het Baskenland 2018
dinsdag 3 april 2018 om 13:04 Volg in Google

Volg hier de tweede rit van de Ronde van het Baskenland 2018

De tweede etappe in de Ronde van het Baskenland kent een vergelijkbaar parcours als de spetterende openingsrit. Na een reeks bergjes doemt in volle finale een laatste springplank op, waarna een korte afdaling over ritwinst zal beslissen.

Na goed zestig kilometer – die overigens verre van vlak zijn – wacht met de Natxitua (3,3 km aan 5.1%) de eerste gecategoriseerde klim van de dag. Hierna wachten een dertigtal – Spaans vlakke – kilometers naar de langste helling van de dag: de Almika-Sollube (5,5 km aan 6.6%). De coureurs zijn inmiddels vanuit de kust naar de binnenlanden getrokken, maar na de top van de Sollube wordt er weer ‘voet’ gezet richting de Baskische kust.

Na een niet te onderschatten tussenfase schotelt de organisatie in de laatste 23 kilometer de renners nog twee beklimmingen voor. De Jata – met de top op ruim 17 kilometer van de streep – is met zijn gemiddelde van 3,6% over bijna 6 kilometer niet al te lastig. De laatste hindernis van de dag, de San Pelalo (4,6 km aan 6,5%), is dat echter wél. Na de top volgt nog een ruim 6 kilometer lange afdaling, die bovendien in twee trapjes verloopt. Welke waaghals komt als eerste aan in Bermeo?

Het startschot van de tweede rit klinkt om 13:19. De renners worden tussen 17:18 en 17:44 aan de finish in Bermeo verwacht. De etapppe is vanaf 15:30 te volgen via Eurosport 1.

Links
Voorbeschouwing

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Officiële website)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
49 Reacties
03-04-2018 16:18
[url=https://twitter.com/Alpe__dHuez/status/981173209536999425]Dus het was niet James Knox[/url]?
03-04-2018 16:31
Hoorde ik iemand nu serieus op Eurosport zeggen dat van Aert wel eens naar de Vuelta zou kunnen?
Zelfs Been vond het een raar voorstel.
03-04-2018 16:32
[url=https://www.itzulia.eus/Live]Juiste profiel staat hier.[/url]
03-04-2018 16:39
narvaez viel heel vroeg in de etappe
03-04-2018 16:41
Lottojumbo doet zeer goed mee. Mooi om ze van voren te zien. Kijken wat roglic kan vandaag.
03-04-2018 16:45
Die "Pool Maartens" en "Wood" .. ik kan die Traksel echt niet horen praten...
03-04-2018 16:51
Ik zit naar het Engelse commentaar te luisteren, is ook niet alles, maar wel beter uit te houden.
03-04-2018 16:53
Maikel Landa, Gon Izaguirre, Michael Wood, Pool Maartens, Bjorn Lambreg, Ruben Guerreiroe... Al die nieuwe renners!!
03-04-2018 16:56
Powless houdt Roglic weer knap van voren!
03-04-2018 17:08
@Arry
Ach, en hier op je forum lees je overal over Mike Theunissen, Nikki Terpstra, Robert Geesink en stijle bergen. Zo kun je overal wel wat op aanmerken.
03-04-2018 17:18
Mooi hoe Bling zijn verantwoordelijkheid neemt. Dan maar parkeren.
03-04-2018 17:21
Waar zit Roglic?

Edit: in het groen, dus ik in de war.
03-04-2018 17:24
Op het puntje van z'n zadel.
03-04-2018 17:28
Wat doet die nierman weer met het team daar. Beloofd hij ze een krat bier na afloop ofzo? Wat doet het team het voortreffelijk tot nu toe. En roglic geweldig scherp
03-04-2018 17:29
Lekker joh. Gewoon weer een coupe
03-04-2018 17:30
Weer Alaphillipe, weer Roglic 2.
03-04-2018 17:30
Wat een klasbak die Roglic, rijdt ook tactisch goede finale.
03-04-2018 17:30
Leuk dat Quickstep ook eens wint.
03-04-2018 17:31
Weer 2de jammer zeg. Wel een goede basis voor de eindzege met de tt in zicht voor Roglic!
03-04-2018 17:32
Allaphillipe pakt m weer!
Roglic 2e, wel mooie finale gereden door aan te gaan op die laatste heuvel en de beide bochten als eerste aan te snijden.

Ook al was het heel mooi als Roglic m pakte, is dit wel ideaal. Niet de verantwoordelijkheid van de gele trui, maar wel de beste papieren voor de eindwinst en weer belangrijke tijdwinst gepakt op alle concurrenten (ook nog boni's)
03-04-2018 17:32
Roglic weer 2e. achter Quickstep.
03-04-2018 17:32
Roglic hartstikke goed, maar Alaphilippe speelt het natuurlijk nog wat beter wat betreft krachten verdeling.
03-04-2018 17:34
Alaphillipe toch wel laffe finale gereden. Na die demarrage geen keer meer op kop gezien. Roglic legt een mooie basis voor de eindoverwinning door toch weer 20sec te pakken op een paar grote concurrenten.
03-04-2018 17:35
Laten we alaphilippe voor alg. Klassement nou niet onderschatten, kan ook eindje tijdrijden.
Maar Roglic doet iig weer goede zaken hier op alle concurrenten behalve die fransoos.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.