Volg hier de tweede etappe van Parijs-Nice 2016
dinsdag 8 maart 2016 om 11:45 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe van Parijs-Nice 2016

In Parijs-Nice staat vandaag de langste etappe op het programma. Tussen Contres en Commentry moet het peloton 213,5 kilometer overbruggen. Het weer is wel een stuk beter dan gisteren, toen de renners op sneeuwbuien werden getrakteerd. Het is droog bij een temperatuur van 5 graden Celcius. Bij de start was er zelfs een voorzichtig zonnetje te zien.

De officiële start wordt gegeven om 12.05 uur. De finish is tussen 16.55 en 17.25 en daarmee beduidend later dan gisteren. Daarom beginnen ook de televisie-uitzendingen later dan op maandag. Sporza komt met live beelden vanaf 15.50 uur, tien minuten later haakt ook Eurosport in. De NOS laat de koers zien via een stream op de website.

De rit van vandaag is nagenoeg vlak, al lopen de laatste vier kilometer vals plat omhoog. Na de enige gecategoriseerde klim van de dag, de Côte d’Estivareilles van derde categorie, is het nog vijftig kilometer tot aan de finish.

Profile

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 2

Liveticker organisatie
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
94 Reacties
08-03-2016 11:56
Kittel vandaag?
08-03-2016 12:02
Echte rit voor de sprinters. Ik gok op een strijd tussen kittel en kristoff
08-03-2016 12:09
Boonen zal nu wel klagen dat hij tegen de zon in moet rijden.
08-03-2016 12:23
Ik verwacht dat Wippert ook wel kan meedoen om de ereplaatsen. De finale is een stuk eenvoudiger, dus neem aan dat hij meer over heeft. Wel een relatief lange rit.

Verwacht dat Kittel zal winnen. Greipel nog niet op niveau na ribblessure en zonder goede leadout. Kristoff en Bouhanni ook niet op de toppen van hun kunnen. Als er iemand dichtbij komt, dan denk ik de laatste van de twee.
08-03-2016 12:41
@Tuubke: hij mag niet klagen, hij kiest zelf voor 'de rit naar de zon'.....!
08-03-2016 13:05
Ik las vanochtend een tweet van lotto jumbo dat er wind staat en er dus waaiers kunnen ontstaan.
08-03-2016 13:08
Niemand zegt iets over Demare. Gisteren toch wel sterke sprint gereden. Was duidelijker sneller dan Bouhanni en anderen...
@arviidd: laat de waaiers maar komen...
08-03-2016 13:13
@Twixman:
Uiteraard maakt Demare kans. Vaak is het bij hem geen gebrek aan snelheid, maar aan positionering. Gisteren was het een vrij kleine groep bij de aankomst en dat maakt het voor een type als Demare toch gemakkelijker.
08-03-2016 13:14
Front-runner
Waarom zou Kristoff niet op niveau zijn. Tweemaal winst in in Oman. Driemaal in Qatar.
In de eerste rit van Oman zei men ook dat Kristoff niet goed was. Nou, we hebben het gezien.
08-03-2016 13:14
@Tuubke: En dat er twee malle bochten aan zijn stuur zitten; ik ben echter bang dat dit een goed voorteken is mbt de monumenten. Ik vond hem gister erg goed en scherp fietsen.
08-03-2016 13:15
Coppel ziek afgestapt. In de etappe van gisteren was ie ook dramatisch.
08-03-2016 13:17
Swift was toch ook wel ok gisteren. Geen uitgemaakte zaak lijkt me.
Met waaiers heeft kittel natuurlijk wel een goede ploeg
08-03-2016 13:19
Duel tussen Kittel en Kristoff denk ik. Bouhanni kon er gisteren niet uitkomen, maar leek nog wel wat sneller te kunnen.
08-03-2016 13:23
Grmay (Lampre), Delaplace (Fortuneo), Siskevicius (Delko Marseille) Brändle (IAM) 6'50"
08-03-2016 13:24
Voorlopig een gemiddelde van 29km/u!!!? Genoeg wind blijkbaar, maar voorlopig niet uit de goede richting.
08-03-2016 13:31
Lobato ook gestopt
08-03-2016 13:34
gemiddelde was tien minuten geleden nog 41 km. Dan zijn ze wel erg ingezakt
08-03-2016 13:36
Gaan ze nog de 'goede' richting op voor de wind
08-03-2016 13:37
Lobato is lekker in vorm voor zijn grote doel: San Remo...
08-03-2016 13:41
Laatste paar honderd meter lopen lichtjes op toch? Net iets voor Bouhanni of Matthews.
08-03-2016 13:42
Maar ook voor Kristoff en een Kittel in vorm (wat ie toch is). Bovendien ook wel wat voor Swift, Bonifazio en Démare is ook een uitstekende machtsprinter.
08-03-2016 13:48
LyndaLid: Lobato is afgestapt met kniepijn... Dus met die vorm zat het misschien wel goed, gaan we waarschijnlijk nooit weten.
08-03-2016 13:57
32,4km/h gemiddeld tot nu toe, en 5'35" voor de koplopers. Ze hebben dr zin in...
08-03-2016 14:02
Ja ik bedoelde meer "Lobato is lekker klaar voor San Remo..."
08-03-2016 14:02
@Jan Blokland: Kristoff viel toch wel tegen in Omloop, dat is wel een koers waar je hem vooraan verwacht. Het feit dat hij gisteren (tijdelijk) de slag miste, spreekt ook niet voor hem. Maar Kristoff heeft natuurlijk wel een goede leadout en versloeg Cavendish in de laatste etappe van Qatar op indrukwekkende wijze.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.