Volg hier de tweede etappe van de USA Pro Challenge 2015
dinsdag 18 augustus 2015 om 18:45 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe van de USA Pro Challenge 2015

Na een mooie overwinning van de teruggekeerde Taylor Phinney in de openingsetappe, wacht het Amerikaanse peloton een lastige tweede rit naar het Arapahoe Basin. De berg die beklommen wordt is de Loveland Pass, maar na 7,9 kilometer is de finish al gelegd bij het skiresort op bijna 3300 meter hoogte. Wie rijdt de BMC-coureur uit zijn leiderstrui? Volg hier de koers!

De etappe begint al lastig. Meteen vanuit het vertrek staat de beklimming van de Rabbit Ears Pass (2e categorie) te wachten. Deze klim is 11,5 kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van zo’n zeven procent. De top ligt op ongeveer 3000 meter hoogte. Daarna ligt er een lang tussenstuk in zuidelijke richting. De Ute Pass (3ecategorie) ligt op vijftig kilometer van de streep en is het voorgerecht op de klim naar Arapahoe Basin.

Eurosport zal vanaf 22.00 uur de koers live uitzenden op Eurosport 2.

Start 18.55 uur Finish ± 23.25-00.45 uur

Links
Voorbeschouwing
Profiel (PDF)
Deelnemerslijst
Website organisatie

Livestream (TourTracker)

[poll id=”100″]

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
29 Reacties
18-08-2015 18:52
Eerdere reactie hier was dat deze ronde een ´verkapte hoogtestage´ was. Laat ´verkapt´ maar weg......... Overigens moeten er toch rijders zijn die problemen met de hoogte hebben/krijgen. Ik heb begrepen dat de deelnemers aan de Tour of Utah in het voordeel zijn.
18-08-2015 20:21
Vluchtersgroep van 12 met ruim 5 minuten voorsprong.
18-08-2015 20:23
Ik vermoed dat de geschatte finishtijd uit het artikel hierboven ongeveer bij benadering toch wel in de buurt zal komen van de werkelijkheid.
18-08-2015 21:20
@Borsje, inderdaad, renners die goed tegen zuurstofarme lucht kunnen zijn absoluut in het voordeel.

@xistnc, [b]Start[/b] 18.55 uur [b]Finish[/b] ja
18-08-2015 22:58
Geen idee wat er aan de hand is maar wielerflits is de enige site die ik kan openen -_-.
18-08-2015 23:03
Hoeveel km nog? Dan weet ik hoelaat ik moet kijken
18-08-2015 23:06
Iets van 17 kilometer nog.
18-08-2015 23:08
@krypton
is gewaardeerd!
18-08-2015 23:23
Naja mijn router faalt em op de een of andere manier kan ik wel op de wielerflits site komen maar op geen enkele andere site... zonde!
18-08-2015 23:29
Schijnt ddos aanval te zijn op Ziggo, zo heb ik gehoord.
18-08-2015 23:33
Klein 2 km nog
18-08-2015 23:34
Nate Brown halve minuut voor op man of 9.
18-08-2015 23:35
En bijgehaald net voor laatste kilometer. Door 6 man.
18-08-2015 23:35
die tijdsmeting is waardeloos zeg. Gelukkig is de race wel tof
18-08-2015 23:35
Rohan Dennis laat effe z'n klasse zien. Petje af.
18-08-2015 23:36
Bookwalter en Dennis de bekendeste namen. Peloton op 2 minuten.
18-08-2015 23:36
Niet de meest logische namen voorin trouwens...
18-08-2015 23:37
Bookwalter wint voor Dennis.
18-08-2015 23:38
Regie mist er een aantal na het BMC-duo.
18-08-2015 23:42
Phinney op een paar minuten binnen, trui kwijt aan Bookwalter dus.
18-08-2015 23:47
Ik dacht dus dat ik het wielrennen goed volgde, maar sinds wanneer is Bookwalter zo'n goede klimmer? Hier zit nu niet echt de top onder de klimmers, maar toch voldoende sterk genoeg om Bookwalter aan te kunnen. Voor Utah was die toch gewoon een degelijke renner. Wat heb ik gemist? (en nee, dat is geen insinuatie)
18-08-2015 23:49
De tegenstand is niet echt geweldig en de klim was vooral een machtklim.
18-08-2015 23:55
Volgens mij reed Bookwalter in Oostenrijk al behoorlijk goed. In Utah werd hij ook al steeds beter. Hij is dus al even op hoogte en beter aangepast dan bijv. de Tinkov mannen. Verder idd een klim van gem ruim 5%...dan is het in dit veld idd niet heel gek dat hij boven komt drijven
19-08-2015 00:03
Oostenrijk is me een beetje ontsnapt (de Tour, je weet wel...) maar toch zit hij toch renners voor die normaal hem er langs alle kanten uit zouden moeten klimmen. Vind het gewoon een vreemde evolutie ineens... Of het ligt aan mij en ben ik gewoon enorm ontgoocheld dat Formolo wat tegenviel nadat ie zeer goed was in Polen.
19-08-2015 01:28
Is de redactie in slaap gevallen?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.