Volg hier de tweede etappe van de Tour of the Alps 2018
dinsdag 17 april 2018 om 11:00 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe van de Tour of the Alps 2018

In de Tour of the Alps staat vandaag al de koninginnenrit op het programma. De tweede etappe is met ruim 3000 hoogtemeters de zwaarste van de vijf. De rit gaat van start in Lavarone, een vrij onbekend skioord gelegen op 1100 meter in de provincie Trente.

Vandaag krijgt het peloton wat langer de tijd om op te warmen, pas na 35 kilometer moet er serieus geklommen worden. De Passo Redebus, een klim van de eerste categorie, staat dan op de agenda. Het gemiddelde stijgingspercentage van 6% is niet duizelingwekkend, enkele passages van 10% maken de klim echter al een stuk zwaarder.

Wat volgt is een een heuvelachtig tussenstuk, met één beklimming van de derde categorie. De beklimming naar Cavalese is 5,9 kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 3,4%. De finale wordt op 13,7 kilometer voor de streep definitief in gang geschoten met de beklimming. Het wegdek van de Alpenpas loopt negen kilometer lang aan een gemiddelde van 9,3% omhoog. De laatste vier kilometer geraakt het stijgingspercentage niet onder de tien procent en bereikt het maxima van 14%.

De startschot klinkt om 11:15u in Lavarone en de renners worden tussen 14:51 en 15:15 op de top in Fiemme verwacht. Eurosport zendt de koers vanaf 14:00 uit op Eurosport 1 en via de Eurosport Player. Tevens is op Facebook een livestream van de koers beschikbaar.

Links
Voorbeschouwing: Tour of the Alps 2018

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie tweede etappe

Livestream (Facebook)
Liveticker (SpazioCiclismo)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
47 Reacties
17-04-2018 11:06
Froome!!!
17-04-2018 11:10
Superman!
17-04-2018 11:12
[Quote]De finale wordt op 137 kilometer voor de streep definitief in gang geschoten met de beklimming[/quote]

Dat is een indrukwekkende lange finale ;)
17-04-2018 11:22
Het mooiste aan deze ronde is het gegeven dat de langste etappe van 160km ook de enigste is die boven de 150 uitkomt.
17-04-2018 11:25
[quote]Superman![/quote]
Leek nog niet echt in z'n beste vorm of sowieso de mindere van de favorieten.
17-04-2018 11:35
Het mooiste is ongetwijfeld de finale van 137k. Doet contador weer mee?
17-04-2018 11:40
Mooie ronde dit. Ik hou hier wel van met al dat geklim. Net als Catalonie trouwens
17-04-2018 11:44
in de provincie twente... eh.. trente
17-04-2018 11:46
Ieder jaar echt een fantastisch parcours! Waarom doen hier niet meer ploegen mee!
17-04-2018 11:49
Ik ben daar jaren lang op wintersport geweest en de laatste km van die klim zijn behoorlijk pittig. Ik zeg daarom ook Lopez.
17-04-2018 12:11
@ Jalabert: vind je 20 ploegen niet genoeg?
17-04-2018 12:27
6 man in de break
17 JAUREGUI Quentin (ALM)
66 RABITSH Stephen (RSW)
86 RODRIGUEZ Oscar (EUS)
123 FRAPPORTI Marco (ANS)
196 GOLDSTHEIN Omer (ICA)
53 MOSCA Jacopo (WIL)

Hebben 4'40''
17-04-2018 12:44
[url=https://www.cyclingcols.com/profiles/Pampeago.gif]Profiel slotklim.[/url] Javier Guillen zou jaloers zijn op deze etappe.
17-04-2018 13:38
Zit vandaag lekker op kantoor en het meeste werk heb ik al gedaan. Ik ben klaar voor live beelden
17-04-2018 13:40
[quote]Zit vandaag lekker op kantoor en het meeste werk heb ik al gedaan. Ik ben klaar voor live beelden[/quote]
Had ik het maar zo rustig :(
17-04-2018 14:09
Is de livestream of Facebook er ook vanaf 14:00u bij? Ik heb daar nog niks kunnen ontdekken namelijk. De link hierboven leidt alleen maar naar een Facebookpagina, maar niet naar een livestream.
17-04-2018 14:15
@Mitch, tiz heeft een goede livestream.
17-04-2018 14:37
ik kan gewoon niet naar froome kijken die hier vrolijk rond gaat rijden alsof er niets aan de hand is. Bah
17-04-2018 14:45
De mannen van Aru knallen lekker door. TLJ ook met veel vooraan

Edit:
Eenkhoorn zit op de brommer haha
17-04-2018 14:48
@mus vandemaasstad
Jij hebt een luizenleventje...
17-04-2018 14:49
Bennett die eenkhoorn doet rust moet malen om niet het peleton voorbij te blazen. Sterk hoor en mooi om te zien!
17-04-2018 14:50
Zo Eenkhoorn brengt Bennett even naar voren... die moet hem even tot rust manen ;)... die Eenkhoorn maakt toch best wel indruk in zijn debuutjaar bij TLJ
17-04-2018 14:51
@wielrenner

Mwha. Werk 200uur per maand en ben 9 vd 10 keer de hele dag op pad. Vandaag toevallig niet en dus rustig dagje kantoor (al was vanmorgen wel chaos hier)
17-04-2018 14:53
En Bouwman die te ver zit, maar fluitend om het peleton heenkomt, die is ook goed net als Battaglin!
17-04-2018 14:55
Wat is Sky aan het doen?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.