Volg hier de tweede etappe van de Ronde van Romandië 2018
donderdag 26 april 2018 om 12:55 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe van de Ronde van Romandië 2018

De leiderstrui is na twee dagen door Romandië al in handen van topfavoriet Primož Roglič. Het is in de tweede etappe-in-lijn direct klimmen geblazen vanaf het vertrek, maar de vraag is of het daadwerkelijk een strijd der favorieten wordt tussen Delémont en Yverdont-les-Bains. Wie pakt de ritzege? Volg hier op WielerFlits het verloop van de koers.

De bijna 174 kilometer lange rit kent onderweg een aantal beklimmingen, waarvan twee gecategoriseerd, maar in de finale is het parcours niet zwaar genoeg om grote verschillen te kunnen realiseren. Op 139,5 kilometer wordt de finish reeds voor een eerste keer aangedaan, waarna er nog een lokale ronde rondom de finishplaats volgt. Vervolgens wordt er na 173,9 kilometer gefinisht aan het meer van Neuchâtel.

Om 13.10 uur vindt de start plaats, waarna rond de klok van 17.10 uur de finish wordt verwacht. Eurosport schakelt vanaf 16.00 uur live in op het hoofdkanaal.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Romandië 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
46 Reacties
26-04-2018 16:35
Nu alleen de Gendt en brown nog voorop, campenaerts weg. Dat is weer gunstig voor het peloton incl Roglic.
26-04-2018 16:37
Jopie, straks is de koers gedaan.
26-04-2018 16:38
Gelukkig heeft eurosport weinig reclameblokken..
26-04-2018 16:39
Het leuke is dat de helft van het reclameblok, reclame voor wielrennen is
26-04-2018 16:40
En toen De Gendt alleen.
26-04-2018 16:41
Brown eraf gereden door de Gendt, dat is nog eens gunstig voor alle klassementsrijders in peloton die wat ongerust werden!
26-04-2018 16:42
En De Gendt is weer vertrokken... Niet te geloven hoe succesvol hij is met ontsnappingen.
26-04-2018 16:45
Ja, TdG gaat deze etappe winnen. Maar dit is heel gunstig voor Roglic, en de andere klassementsrenners. Het zou nu zelfs nog kunnen dat Roglic de gele trui houdt...
26-04-2018 16:47
Iemand enig idee of Wagner, de tier en boom op tijd gaan binnenkomen? Die moeten in geval dat Roglic het goed doet zondag nog wel wat meewerken.
26-04-2018 16:49
En dan zijn er nog mensen die De Gendt een matige, beperkte coureur vinden. Hij flikt het keer op keer.
26-04-2018 16:51
Wat een renner toch. Blijft mooi om De Gendt dit soort stoten uit zien te halen.
26-04-2018 16:52
@Dirty Derrick
Vooral niet te geloven dat het peloton hem alweer laat winnen
26-04-2018 16:55
Tis binnen voor de Gendt. Weer een heel knap staaltje.
26-04-2018 16:57
@chavanel: wat ben jij voorspelbaar zeg.
26-04-2018 16:57
@chavanelfan
Hij loopt nu zelfs uit op een op hol geslagen peloton, hoezo 'laten winnen'?
26-04-2018 16:59
Je weet nu toch wel een keer dat de Gendt er van door is als je hem te veel ruimte geeft. Heel knap van hem dat hij dit blijft doen. Zou toch denken dat het peloton een keer beter zou weten.
26-04-2018 17:00
@ Chavanel
Denk je nu echt dat het peloton hem niet kent en zomaar laat winnen? Leuke grap kerel...
26-04-2018 17:05
Schakel net in, is dat nou DeGendt weer alleen op kop joh ?

Fenomeen
26-04-2018 17:05
Voor het ak is de Gendt nu wel teruggepakt zo ongeveer door Roglic, de vraag is waar brown finisht tov peloton.

Maar zowel tdg als brown zullen deze inspanning morgen toch ook wel deels bekopen lijkt me.
26-04-2018 17:07
Do not feed the troll!
26-04-2018 17:13
Roglic blijft leider.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.