Volg hier de tweede etappe in de Tour de San Luis 2016
dinsdag 19 januari 2016 om 17:25 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Tour de San Luis 2016

Na de door Etixx-Quick-Step gewonnen ploegentijdrit van gisteren is het Maximiliano Richeze die vandaag de eerste groene leiderstrui draagt. De tweede etappe begint lastig, maar kent daarna nauwelijks nog hindernissen. Vorig jaar won Fernando Gaviria hier de spurt. Gaan we opnieuw af op een groepssprint? Volg het verloop van de koers hier op WielerFlits.

De eerste rit in lijn start vanuit hoofdstad San Luis direct met een klim van derde categorie. Op de top van La Cumbre op 1010 meter hoogte valt de bergtrui te verdienen voor de eerste passant. Daarna gaat het in dalende lijn richting Villa Mercedes, na San Luis de grootste stad van de provincie.

De start is om 17.40 uur (Nederlandse tijd). Gefinisht wordt er rond 22.15 uur. De wedstrijd is live te volgen via een livestream van de organisatie.

Links
Voorbeschouwing: Tour de San Luis 2016

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream (vanaf 17.30 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
59 Reacties
19-01-2016 17:50
gewoon 181 km live stream en een makkelijke stream zonder poespas .... zouden er meer moeten doen :)

enerverend begin, rijden flink door
19-01-2016 18:26
Off: Helemaal eens Billi, zo simpel kan het zijn. En waar er ook op WF nog wel eens wordt gediscussieerd over een nieuw verdienmodel voor de wielersport, met de reclameblokken geven ze hun sponsoren toch wel meer exposure dan met een spandoekje bij de finish alleen. En daar kan je dan weer geld voor vragen natuurlijk.

On: 6 man voorop. Maar met nog 150 km rechte weg voor de boeg zal dat wel een mission impossible blijken. Moet nog even wennen aan de nieuwe shirtjes, maar volgens mij zit er geen WT-renner bij. De namen heb ik echter nog niet kunnen ontwarren.
19-01-2016 18:31
Van welk team is dat lichtblauw-witte shirt, er zit er een van dat team in de kopgroep. Ik vind het echt prachtige shirts!
19-01-2016 18:52
Gaviria, Ventoso, Y Martinez, Chicchi, Bole, Ferrari, Sagan, Viviani, Mareczko, Haedo en Vallee toch direct een mooi rijtje spurters.
19-01-2016 18:55
@barcasportz
Lastig te zien, kwaliteit van de beelden valt helaas wat tegen. Ik denk dat het de Argentijnse selectie is. Als 1 arm blauw is en een mouw wit, dan zijn zij het. Anders is het de selectie van Uruguay. Delko rijdt ook in blauw wit, maar dat ziet er anders uit volgens mij.
19-01-2016 19:02
Zo'n interactieve stream op Youtube is altijd best wel grappig, vorig jaar tijdens San Luis werden de Polen altijd helemaal waus op het moment dat de commentatoren het over een bocht hadden.
19-01-2016 19:35
@keshi

ja Marseille is het volgensmij niet inderdaad. Kan het buiten die 2 nationale selecties ook nog een continentaal team zijn uit argentinië of hebben die andere kleuren?
19-01-2016 19:45
@barca
Gezien de kleuren van de Argentijnse vlag sluit ik dat niet uit.
19-01-2016 19:48
Curuchet (ARG), Sivori (Los Matanceros), Ibarra (San Juan), Nuño (Inteja), Yakamoto (Nippo Vini), Godoy C. (BRA): 5'20" met nog 100 km te gaan.
19-01-2016 19:52
@barcasportz

Voor mij blijkt hij mooi met die vage beelden, de diagonale streep vind ik uiteindelijk niks.

San Luis zelf rijdt in het groen met wit, de overigen ook niet volgens mij.

Make your pick:
http://www.steephill.tv/players/youtube3/?title=Teams+Presentation&dashboard=tour-de-san-luis&id=scYuCMoZAEM&yr=2016
19-01-2016 19:54
Hmm dus de Argentijnse selectie of de Uruguayaanse. Los Matanceros heeft volgensmij oranje shirts.
19-01-2016 20:01
Ja sowieso de argentijnse, zag het op hun broek staan in de stream. Thanks voor het meehelpen Keshi. Ik vind het juist mooi die diagonale strepen eigenlijk!
19-01-2016 21:14
Is die reclameboog nou omgevallen, of zetten ze hem nu pas op? ;)
19-01-2016 21:18
Zie die rechtse in het blauw! hoe ver is de koers nog?
19-01-2016 21:21
Kopgroep loopt uit tot 6' met 30k te gaan lees ik??
19-01-2016 21:21
6 minuten voor de koplopers met nog maar 30 km, gaat dit nog goedkomen?
19-01-2016 21:23
Volgens mij draaien ze zo terug en dan hebben ze de wind in de rug naar de finish toe. Die konden toch wel eens weg blijven.
19-01-2016 21:26
Zeven minuten ondertussen
19-01-2016 21:27
Hoeveel km ist nog?
19-01-2016 21:28
Ik gok nog (ruim) 20 kilometer
19-01-2016 21:30
bizar, dit mogen de WT-teams zich wel echt aanrekenen als dit fout gaat
19-01-2016 21:33
Nuño is er onderweg vanaf gegaan, 5 man over: Curuchet (ARG), Sivori (Los Matanceros), Ibarra (San Juan), Yakamoto (Nippo Vini) en Godoy C. (BRA).
19-01-2016 21:37
De samenwerking is weg in de kopgroep. Aanvallen!
19-01-2016 21:38
Mijn geld op Yakamoto!
19-01-2016 21:40
km of 19 nog nu

Om te reageren moet je ingelogd zijn.