Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Romandië 2016
donderdag 28 april 2016 om 12:30 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Romandië 2016

We hoeven in de Ronde van Romandië niet lang te wachten voor de eerste bergetappe. Die staat vandaag namelijk al op het programma. De renners krijgen in de finale twee pittige hindernissen voor de kiezen. Na Les Champs (van tweede categorie) wacht de slotklim naar Morgins, een skidorp op 1.335 meter hoogte.

De laatste keer dat de Ronde van Romandië hier aankwam was in 2007, toen Igor Anton in de sprint met vier sneller bleek dan Thomas Dekker, Chris Horner en John Gadret. Voor de komende editie is het vooral uitkijken naar Nairo Quintana en Chris Froome. Zij moeten op de 7,3 kilometer lange slotbeklimming een stijgingspercentage van gemiddeld 7,1 procent overwinnen. De top ligt op twee kilometer van het einde, maar daarna volgt nog een stuk van gemiddeld drie procent.

De renners gaan om 12:45 van de start en zouden tussen 17:09 en 17:31 moeten eindigen. Sporza zendt de wedstrijd vanaf 16:15 rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Romandië 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
156 Reacties
28-04-2016 17:07
Slecht van Dumoulin. Kelderman misschien nog een beetje last van de val van eergisteren?
28-04-2016 17:07
Mollema er nu ook af.
28-04-2016 17:08
Molema ook gelost
28-04-2016 17:08
mollema ook eraf
28-04-2016 17:10
Mooie rit. Dumoulin - geen verrassing, Mollema/Kelderman vallen tegen.....
28-04-2016 17:10
Quintana zou niet moeten rijden eigenlijk, Izagirre is doorgaans gewoon beter dan hij in dit soort rondjes met een redelijk lange tijdrit.
28-04-2016 17:11
Wederom is bewezen dat Kruijswijk de enige Nederlandse ronderenner is die het klappers als Contador en Landa moeilijk kan maken (giro 2015)
28-04-2016 17:11
Helaas worden de meeste bergop slechter wanneer ze bij TLJ gaan rijden, echt ongelofelijk. Nee, dit is niet bashen.
28-04-2016 17:11
Mollema weer terug!
28-04-2016 17:11
Mollema weer terug.
28-04-2016 17:11
Mollema er weer bij. Kelderman op 300 meter
28-04-2016 17:11
Ha het is weer Jantje lacht Jantje huilt. Dumoulin "slecht" en de hoop op hij die niet genoemd mag worden zelfs officieel verloren. Beide heren doen wat redelijkerwijs te verwachten viel. Lossen als de beste 10/15 in koers de duivels bergop ontbinden....
28-04-2016 17:11
Mollema terug
28-04-2016 17:12
@RaketVuist: het ziet er bij Kelderman inderdaad minder als diepgaan uit als bij Mollema en Gesink, maar ik hoop dat dat alleen er zo uit ziet...
28-04-2016 17:13
Pff ik had van dumoulin op deze geleidelijke hellingen eerder meer verwacht dan minder tov mollema en kelderman. Dit zou hij moeten kunnen, ook als tijdrijder (zie het hele vorige jaar).

Kelderman misschien toch genekt door zn val, mollema ouderwets mollema :)
28-04-2016 17:13
@montventoux, als je top 10 wilt rijden in de Tour dan moet je volgens mij Majka, Izagirre en Rolland toch wel kunnen volgen
28-04-2016 17:14
Dumoulin beperkt de schade redelijk goed
28-04-2016 17:14
Bij Dumoulin lijkt me dit toch echt op het moment zijn maximum niveau bergop. Hij is geen klimmer en dat is hij nooit geweest. Kan het misschien wel worden, maar dit jaar niet want dan wordt hij nooit Olympisch Kampioen.
28-04-2016 17:14
@tinkerbell
Dumolin is nog in opbouw. Heeft aangegeven voor de tijdrit te komen en te hopen om daarmee een goede klassering te halen. Voor het echte klimgeweld komt dumolin altijd te kort. Juist omdat het in Spanje zo steil is kon hij op pure kracht bijblijven je zag al dat hij op de "makkelijkere" meer tijd verloor. Op het moment dat het net iets minder steil is kan er een grote gat geslagen worden met een aanval.
28-04-2016 17:14
@Sep verwacht op basis van wat? De Vuelta van vorig jaar?
28-04-2016 17:15
Klasse overwinning, je kunt aan alles zien en merken dat dit een hele grote renner gaat worden die je niet hoeft te leren om aan zijn zelfvertrouwen en tactisch vermogen te werken.
28-04-2016 17:15
@Hakkie2
Ik hoop het ook. Een paar jaar geleden was er een artikel dat ging over het feit dat Kelderman in theorie (bleek uit tests en weet ik wat) een van de beste renners van het peloton is. Talent heeft ie wel, maar het lijkt alsof hij wat te lief is voor zichzelf.
28-04-2016 17:16
@Mackie: volledig eens. Dat valt mij ook op. OS zijn veel belangrijker voor Tom
28-04-2016 17:16
@Jerteg
Voor top10 Giro zou dat inderdaad moeten, voor top10 Tour nog niet.
28-04-2016 17:20
@RaketVuist
Dan moet de ploegleiding hem eens flink wakkerschudden...
oh wacht;p die zijn poeslief naar het schijnt.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.