Volg hier de tweede etappe in de Driedaagse De Panne-Koksijde 2016
woensdag 30 maart 2016 om 11:35 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Driedaagse De Panne-Koksijde 2016

De renners in de Driedaags De Panne-Koksijde maken zich op voor de langste etappe in deze rittenkoers. Onder andere de Kemmelberg ligt op de route, maar dat is op negentig kilometer voor de meet wel de laatste helling. Wie kan Marcel Kittel het vuur aan de schenen leggen?

Op papier lijkt deze rit gemaakt te zijn voor een massasprint. In de finale krijgen de spurters drie keer de kans om hun strategie te bepalen in de finishstraat, daar er in Koksijde nog drie plaatselijke rondes op de renners liggen te wachten. De officiële start in Zottegem is om 11.50, terwijl de finish in kustplaats Koksijde ligt tussen 16.31 en 17.14.

Sporza en Eurosport brengen de koers beide op de beeldbuis. De Belgische zender begint de live-uitzending om 14.40, terwijl het in Amsterdam gevestigde kanaal vijf minuutjes later begint. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

etappe 2

Links
Parcours
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
70 Reacties
30-03-2016 15:09
Nog < 75 km te gaan. voorsprong lopt weer op tot 5 min.

afgewaaide peloton komt weer terug bij het grote pel.
30-03-2016 15:15
Nog 70 km
Nog steeds op kop
Pim Ligthart ( lotto )
ivar Slik roompot ( ik ken m niet )
Leberge ( wanty? )
1 minuut daaachter de 4 overig uit de oorspr kopgroep

Kuzntesov had zojuist bonje en maakte een slaande bewegin. Ontsnapt aan Rood
30-03-2016 15:17
Wat was er aan de hand tussen de renner van Katusha en Direct Energie. Katusha sloeg de ander maar ik zag niet wat er aan vooraf ging.
Vechten voor een plaatsje?
30-03-2016 15:27
Nog 60 KM Peloton op ruim 4 m. ( daartussen zwemmen de 4 anderen)

@ Lals.
Ik zag de aanleiding ook niet, Iemand ?
30-03-2016 15:29
Valpartij achteraan. mannen in de sloot aan beide kanten vd weg ! Veel reserve wielen veel oponthoud
Weer een Cannondale mannetje erbij. ( Jack Bauer)
30-03-2016 15:32
Bardiani man ligt er naar bij..
30-03-2016 15:32
Wat scherp gezien van Nys en Wuyts. Als Bauer inderdaad nu afstapt is het lachwekkend natuurlijk. Heerlijk
30-03-2016 15:32
Ja, hopelijk is het zonder erg. Maar als ze zijn nek stabiel aan het maken zijn is dat vaak geen goed teken...
30-03-2016 15:36
Stevige val van Boem, zag er niet zo goed uit want zag hem niet bewegen.
30-03-2016 15:38
De Moeren :) altijd genieten
30-03-2016 15:39
Nog 50 km. 3.30

peloton was al gebroken door de valpartij van zojuist
Nu rijden ze door open veld. Met veel wind. Peloton is lang lint. ..... oorlog

Boom helemaal achteraan ?????
Edit : Afgewaaide en gevallen renners keren achteraan weer terug mét Pozato en Boom
30-03-2016 15:39
Van Lerberghe is van Topsport Vlaanderen. Wanty doet niet mee.
30-03-2016 15:46
@Retro: Boom is wat aan het trainen, en lekker alleen op de wereld, zoals zijn ploeggenoten.
30-03-2016 15:51
Tweet van Bardiani:
#DePanne, @nicolaboem crashed and hit face, he is conscious. Precautionary neck collar, transported to hospital for checks.

Lijkt enigszins mee te vallen?
30-03-2016 15:52
Nog 40 Km 2.30

Van Bilsen cof met gehavende elleboog keert weer terug achteraan. En bij de doc op dit moment
@ Pirazzi tnx
@ Turtle Sven Nijs gaf goede uitleg over Boom. Beter laten terugzakken naar peloton 2. Dan solo het te grote gat te dichten
30-03-2016 15:53
Sagan naar Trek als klein geruchtje. En ze kennen Almere haha.
30-03-2016 16:02
Leberghe pakt de rush 1 vóór Ligthart. En is hem nu voorbij in het AK
We zitten op de lokale ronde. Nog 3 te gaan
30-03-2016 16:03
Modolo zou niet gestart zijn, das een favoriet minder voor vandaag en morgenochtend.
30-03-2016 16:07
Nog 30 KM De kop3 heeft nog slechts 1.40.
We gaan sprinten denk ik
30-03-2016 16:08
@Retro Lex
Ik denk dat het Bert vooral te doen is om het Rushesklassement.
30-03-2016 16:09
En Pimmetje alleen :)
30-03-2016 16:11
MrSjaakBraak - 30 maart 2016 om 15:51
Bij een high impact crash/val krijg je eigenlijk standaard uit voorzorg een neckbrace. Gewoon het zekere voor het onzekere. Vooral als je aangeeft op je hoofd/nek te zijn gevallen. Er hoeft dan nog verder geen indicatie voor iets ernstigs te zijn.
30-03-2016 16:17
SKY voor Viviani.
30-03-2016 16:19
Nog 20 KM 1.35 " Pim Ligthart zit nu op de zwaarste strook ( aldus sven)

Sky voor Viviani
Lotto voor Greipel.
Etixx voor Kittel die gister diep moest gaan
Roompot met Kreder ?
Orica ?? wie
30-03-2016 16:20
Er bestaat nu wel een kans dat door (toedoen) van Astana het gat wordt gedicht en Kristoff weer met de boni's gaat lopen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.