Volg hier het WK veldrijden voor elite heren 2016
zondag 31 januari 2016 om 14:40 Volg in Google

Volg hier het WK veldrijden voor elite heren 2016

Op de tweede, belangrijkste dag van het WK veldrijden staan de wedstrijden van de beloften en de profs op het programma. Bij de beloften (11:00) heeft Nederland met Sieben Wouters, Joris Nieuwenhuis en Martijn Budding drie kanshebbers voor de wereldtitel in huis. De profs (15:00) rekenen in de eerste plaats op topfavoriet Mathieu van der Poel, maar ook Lars van der Haar en misschien wel Lars Boom zouden een prominente rol kunnen spelen. Grijpt Nederland nog twee extra titels? Bespreek hier het verloop van de wedstrijden.

Sporza zendt het WK voor beloften en de elite mannen live uit. De NOS komt op NPO1 vanaf 15.00 uur met livebeelden. Daarnaast komt de UCI met een livestream van beide crossen.

Officiële website
Parcoursinfo
Deelnemerslijst

Voorbeschouwing (WielerFlits)

Liveticker/stream (Sporza)
Livestream (Youtube UCI)

Livestream WK Elite (15.00 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
120 Reacties
31-01-2016 11:45
Toupalik zit weer in het wiel bij Iserbyt en Hermans, spektakel ten top..
31-01-2016 11:46
Wat een slapstick dit zeg, goede voortzetting van de dag van gisteren. "Waar is hij gebleven, waar is hij gebleven?" - "Zou hij helemaal links zitten?"
31-01-2016 11:48
De fiets van Toupalik kraakt in al zijn verbindingen
31-01-2016 11:49
Het boegeroep richting de niet-Belgen is weeral niet van de lucht :(
31-01-2016 11:49
Ah, het boegeroep #crosscultuur
31-01-2016 11:52
Deze ronde wint Iserbyt.
31-01-2016 11:52
Jammer, doodzonde.
31-01-2016 11:52
Ik had het de Tsjech gegund, maar een leuke kampioen desalniettemin. Om nu te spreken van een tactische teamprestatie? Bwoah.
31-01-2016 11:52
Heel jammer dit! Onverdiend
31-01-2016 11:52
Spijtig! Ik zat te schreeuwen voor Toupalik!
31-01-2016 11:53
Proficiat knap voor eerstejaars
31-01-2016 11:53
Geweldige veldrit ! Jammer dat Toupalik het niet redt. Iserbyt natuurlijk wel gewoon de terechte winnaar, hij was de sterkste samen met Toupalik, sneller op de meet en kon wel tellen.
31-01-2016 11:55
Tsjonge, wat een mazzel voor Iserbyt.
Fantastische cross gezien.
31-01-2016 11:58
Er was een veel mooier verhaal geschreven als die Tsjech had gewonnen. Iserbyt daarentegen slim gereden. België werd wel in het zadel geholpen door vallende/domme buitenlanders. Maar dat pleziertje gunnen we ze aangezien ze vanmiddag weer een teleurstelling te verwerken krijgen. Of zullen ze dan toch VdP maar weer als een halve Belg beschouwen?
31-01-2016 12:00
Bah wat een onsportief volk daar langs de kant. Ook het commentaar van Wuyts, eigen foute voorspellingen afschuiven ("jij had Iserbyt al 2x afgeschreven Paul) en "goh wat rijden de Belgen tactisch sterk" (anderen maakten vooral fouten) was weer zeer slecht.
31-01-2016 12:07
Wat de fouten van de buitenlanders betreft had Wuyts wel gelijk. Wouters ging onderuit, Bertolini op de brug onderuit, De Tjech juicht te vroeg. Ik had niet de indruk dat de Belgen tegen elkaar reden. Dat is al heel wat in de cross met allemaal Belgen.
31-01-2016 12:27
@ mrKennedy, gisteren waren ze ook ineens blij met de Jong toen bleek dat ze een Belgische vriend had. :)
31-01-2016 14:43
Boom, ontspannen en realistisch, verwacht er zelf niet teveel van.
31-01-2016 15:04
Simunek al een halve ronde geen pech. Een wonder.
31-01-2016 15:08
En daar gaat Van der Poel al.
31-01-2016 15:08
Binnen 1 ronde het spel op de wagen, wat een slagveld. Dat moet toch nog stilvallen
31-01-2016 15:09
lol, het ploegenspel van de Belgen zit er al weer op nog voor de eerste ronde een feit was.
31-01-2016 15:11
De achtervolgers laten Simunek het werk opknappen, niet handig.
31-01-2016 15:11
Van der Poel laat Van Aert de overige Belgen op afstand rijden haha. Genieten deze tactiek.
Boom rijdt voorlopig prima overigens.
31-01-2016 15:11
Goed van Van Aert om met 2 NL door te fietsen. Zal ook wel bij ploegenspel horen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.