Volg hier de tijdrit in de Ronde van Valencia 2016
woensdag 3 februari 2016 om 12:34 Volg in Google

Volg hier de tijdrit in de Ronde van Valencia 2016

Na een afwezigheid van acht jaar keert de Volta a la Comunitat Valenciana terug op de wielerkalender. De Spaanse rittenkoers gaat van start met een individuele tijdrit over 16,25 kilometer. Wie pakt direct de meeste voorsprong op zijn concurrenten?

Ángel Casero tekende een lastige openingstijdrit uit, die de renners voert van Benicassim naar Oropesa del Mar. Onderweg wacht iedere renner de beklimming van de Mirador de Oropesa, van derde categorie. Omdat het het parcours langs de Spaanse oostkust loopt, kan ook de wind een bepalende factor spelen. Wie pakt na Ruben Plaza in 2008 de volgende leiderstrui in de Ronde van Valencia?

Eurosport zendt de koers live uit vanaf het tweede kanaal, vanaf ongeveer half vier. De Viktor Manakov rolt om 12.30 als eerste van het startpodium, terwijl Antonio Paranello dat om 15.41 als laatste doet. Zowel LottoNL-Jumbo als Roompot Oranje Peloton staan aan de start. Bespreek het verloop van de tijdrit op WielerFlits.

Links
WielerFlits’ voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours eerste etappe

Startvolgorde tijdrit

Liveticker

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
64 Reacties
03-02-2016 15:57
Brändle is volgens mij buiten beeld binnen gekomen. Lijkt me sterk dat die wordt ingehaald door Aru en Colbrelli
03-02-2016 15:58
Purito heeft in 2016 nog net zo'n abominabele slechte tijdritpositie als in de jaren voorafgaand. Heerlijk! ;)
03-02-2016 16:00
Zijn fiets lijkt ook veel te groot. Zwalk, zwalk...
03-02-2016 16:01
Knap van poels. Had ik ondanks het klimmetje niet verwacht.
Campenaerts grote kans op de jongerentrui als ze die hebben. Ook leuk na 1 wedstrijd voor je nieuwe team
03-02-2016 16:02
Keurige tijd voor Purito. Zeker gezien de tijd (en zijn vorm) van het jaar.
03-02-2016 16:02
Bouwman pakt bij purito zeg!
03-02-2016 16:02
Campenaerts is toch al 25 ofzo?

Edit: dat wordt hij dit jaar idd.
03-02-2016 16:03
Nee Koen haalde purrito bijna in.
03-02-2016 16:04
En het is binnen! Mooie overwinning :D
03-02-2016 16:05
Arme HoofdIsVrij.... :P
03-02-2016 16:09
@HoofdIsVrij
Dan heb je je hoofd weer vrij. Dat kan sowieso geen kwaad, was mijn indruk.
03-02-2016 16:09
Als je je fietshelm opeet, is je hoofd wel vrij ;)

Edit: zelfde gedachte als extince
03-02-2016 16:13
Hahaha extince, goeie!
03-02-2016 16:27
Smaakt nog best lekker ook.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.