Volg hier de slotrit van Parijs-Nice 2018
zondag 11 maart 2018 om 11:55 Volg in Google

Volg hier de slotrit van Parijs-Nice 2018

Het klassement is nog alles behalve beslist in Parijs-Nice. En dan moet de meest onvoorspelbare en open etappe nog komen. Vandaag is het tijd voor de rit naar de Promenade des Anglais in Nice, met onderweg liefst zes beklimmingen in slechts 110 kilometer. Bezwijkt Simon Yates onder de druk van de felle concurrentie? Volg het hier op WielerFlits.

Vier beklimmingen van de tweede categorie en twee beklimmingen van de eerste categorie moeten overwonnen worden. De Col d’Èze (1,6 km a 8,1%), regelmatig aanwezig in de Koers naar de Zon, is de voorlaatste beklimming. De laatste beklimming van de dag is de Col des Quatre Chemins (5,5 km á 5,5%). De laatste negen kilometer lopen bijna geheel af dus een snelle finish op de Promenade des Anglais, gelegen aan de Côte d’Azur, ligt voor de hand.

Om 12.10 uur beginnen de renners aan hun laatste tocht. De finish is vroeger dan normaal de afgelopen week, namelijk al tussen 14.45 en 15.05 uur. Eurosport 2 zendt de koers live uit vanaf 13.45 uur. Sporza begint op hetzelfde moment op één. De NOS komt op de website met een livestream en zal ook in de middaguitzending van 13.10 uur aandacht besteden aan Parijs-Nice.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2018

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Race Center Paris-Nice)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
71 Reacties
11-03-2018 13:34
Oomen terug in het peloton. Hopelijk heeft het niet te veel krachten gekost.
11-03-2018 13:35
Oomen weer terug aansluiting en vol in knallen met dit weer is de goden verzoeken natuurlijk en je hele ak om zeep gooien.
11-03-2018 13:36
Hopelijk heeft het Sam niet teveel kracht gekost ja, maar als dat wel zo is - boontje komt ons zijn loontje - moet ie maar beter bij de les zijn.
11-03-2018 13:40
[quote] met dit weer is de goden verzoeken natuurlijk en je hele ak om zeep gooien.[/quote]

Ja en precies dat boeit dus geen reet. Het is de Tour niet, wat boeit een plaats buiten de top 10 nou in Parijs-Nice?

Als ie niet kon, is dat iets anders natuurlijk, mijn uitspraak was voor de wedstrijd. Maar als ie niet kon, moeten we ook gewoon eerlijk zijn en zeggen dat Oomen in 2018 voorlopig nog niet laat zien wat hem wordt toegeschreven. Wat in no way betekent dat, dat niet nog komt, maar we kunnen alleen oordelen over wat er tot nu toe daadwerkelijk gebeurd is.
11-03-2018 13:43
Kunnen we de bijnaam Koers naar de Zon niet afschaffen? :p
11-03-2018 13:47
Ga er maar vanuit dat ie nog stijgt al lijk jij dat ook te doen, bij nog wat progressie in de tijdrit draait ie gewoon mee tussen de kanjers en in je eentje de sprong maken is niet voor iedereen weggelegd.
En wat is hem toegeschreven? Doe je zijn administratie?
11-03-2018 13:47
@Joachim Wat is je voorstel? De laatste jaren hebben we alles al gezien in PN, van prachtig zonnig weer tot en met sneeuw. De vier-seizoenen-koers?
11-03-2018 13:49
Oomen kan toch nog gewoon top 10 rijden ?
11-03-2018 13:51
Oomen had ook erop-en-erover kunnen doen, jammer.
11-03-2018 13:52
Alsof iedere 22-jarige die top tien kan rijden in Parijs-Nice meteen de nieuwe Contador moet gaan uithangen. Boeit jou misschien geen reet, maar hem mogelijk wel. Hij is de enige die voelt wat met zijn benen mogelijk is vandaag.
11-03-2018 13:58
Dag Alaphillipe.
11-03-2018 14:00
Ik kan me nog wel een hele, hele, hele jonge Contador herinneren die, volgens mij ook in Paris Nice, als de hazewind ervandoor ging om vervolgens geparkeerd te te staan op een manier die hem 45-60 plekken in het AK kostte. Prachtig.
11-03-2018 14:01
[quote] Hij is de enige die voelt wat met zijn benen mogelijk is vandaag.[/quote]

God ja, maar met dit soort dooddoeners hoeven wielerflitsers het eigenlijk helemaal nergens meer over te hebben.
11-03-2018 14:01
Fraile toch ook een fijne renner,.. Die girorit afgelopen seizoen was 1 van de betere koersen in 2017. Als ze hem bijhalen nog niet afschrijven.
11-03-2018 14:01
Soler pakt gewoon een volle minuut op deze klim, als ze kunnen consolideren tot de Èze wordt dat echt heel gevaarlijk.
11-03-2018 14:01
Niemand weet beter wat Sam Oomen kan dan Sam Oomen.
11-03-2018 14:03
Soler a la Indurain? Sterk, maar Yates goed omringd, waardoor ie pas op de 4 Chemins uit zijn pijp komt.
11-03-2018 14:05
Steeds als ik de naam Soler lees dan moet ik weer even terugdenken aan de onfortuinlijke Mauricio.
11-03-2018 14:05
@rv
Moet ie nou wel of geen top tien rijden, snap er niks meer van.
11-03-2018 14:10
Soler doet dus wat sommigen van Oomen gehoopt hadden, benieuwd hoe het eindigt voor hem. Het lijkt alvast alsof ze vooraan denken in een landenwedstrijd te zitten.
11-03-2018 14:11
Oomen moet natuurlijk helemaal niks maar ik vind hem tot nu toe gewoon lang niet zo'n spectaculaire coureur als hier wel eens geschreven wordt.
11-03-2018 14:12
Fraile nu lekker in de wielen hangen voor 20+km raad ik hem aan
11-03-2018 14:12
Wat denken jullie van dat terugzakken van Izagirre? Ging Soler te hard voor hem? Of tactisch? Had toch interessant geweest, als hij door was blijven rijden.
11-03-2018 14:13
Rotslawines en kletsnat. Mooie omstandigheden voor een afdaling.
11-03-2018 14:13
Hebben jullie hem zien oversteken? Zou zomaar kunnen dat hij er steeds bij heeft gezeten, maar gewoon niet eerder is opgemerkt.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.