Volg hier de slotrit in de Tour of Utah 2015
zondag 9 augustus 2015 om 20:05 Volg in Google

Volg hier de slotrit in de Tour of Utah 2015

Zeven dagen door de Amerikaanse staat Utah worden vandaag afgesloten in en om Park City. Na zijn indrukwekkende solozege van gisteren staat Joe Dombrowski stevig aan kop van het klassement. Kan hij zijn voorsprong vasthouden en zo de eindzege pakken? Volg het verloop van de slotetappe hier op WielerFlits.

De etappe is met 125,5 kilometer relatief kort, maar daarom niet minder zwaar. Halverwege ligt de beklimming van de Wolf Creek Ranche (2e categorie), maar dat is zeker niet de zwaarste klim van vandaag. De Empire Pass van de buitencategorie is tien kilometer lang tegen gemiddeld 10% stijgingspercentage. Er zitten stroken van 20% in. Na de top is het met hoge snelheid afdalen naar de finish in Park City. Gaat er nog aangevallen worden op de gele trui van Dombrowski?

De start van de etappe is om 20.20 uur Nederlandse tijd. De aankomst wordt even voor middernacht verwacht. De koers is live te volgen via de TourTracker van de organisatie.

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

TourTracker

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
18 Reacties
09-08-2015 21:16
Berhane ftw!
09-08-2015 21:37
Dombrowski gaat voor zijn 2de of iemand uit de kopgroep pakt em.
09-08-2015 21:43
[b]KoersUpdate°[/b]

Kopgroep bestaat uit 12 renners:
Taylor Phinney (BMC), Sam Spokes (DPC), Songezo Jim (MTN), Tanner Putt (UHC), Edwin Avila (COL), Luca Chirico (BAR), Tyler Magner (HSD), Rob Britton (SSC), Carson Miller (JHB ), Angus Morton (JBC), Griffin Easter (AIR) en Jack Bobridge (BFL).

Voorsprong momenteel 3:30, best geplaatste: Rob Britton (SSC) op 9:26 van Dombrowski.
09-08-2015 23:17
@Daan; update finish?
09-08-2015 23:21
wat een prachtige klim
09-08-2015 23:27
Bookwalter gaat winnen als de groep bij elkaar blijft
09-08-2015 23:48
Bookwalter gaat winnen.
09-08-2015 23:52
Kenners ;)
09-08-2015 23:52
Winst voor Bookwalter.
09-08-2015 23:52
Het moment dat je stream vastloopt en niet weet wie er wint...
09-08-2015 23:53
Doe ik eens de moeite om op te blijven voor Utah, blokkeert de stream op een kilometer van het einde
09-08-2015 23:54
NOrris heeft gewonnen, Bookwalter 2e. Berhane 3e op ongeveer 20 seconden?
09-08-2015 23:54
@woutie
Precies hetzelfde -_-... Norris of Bookwalter? Hoop Bookwalter :S.
09-08-2015 23:55
Lol, jaja, jullie zitten ernaast en dan ligt het aan de stream? :|

Bizarre week voor Vaughters. Eerst Danielson, nu Dombrowski. Die is echt wel 10 jaar ouder geworden in één week tijd.
09-08-2015 23:55
Inderdaad, stream loopt de hele tijd prima en gaat de laatste 2km gigantisch laggen, lekker dan...Die Drapac die wint ging wel echt heel snel in die afdaling.
09-08-2015 23:56
Knappe overwinning voor Norris! Vorig jaar riepen de commentatoren nog dat het onmogelijk was om nog ingehaald te worden als je als eerste die bocht nam. Gaat de 3 kilometer nu op voor Woods of niet? Zou zonde zijn als hij nu zijn tweede plaats verliest.
09-08-2015 23:56
De livestream bij de finish van Norris en Bookwalter blokeerde gewoon ik dacht eerst Berhane wint omdat ze de finish alleen toonden van die groep maar de andere 2 waren nog voor dat is wel sneu om dit niet gezien te hebben achteraf wel gezien de finish.
09-08-2015 23:59
Ik zou de finish nog ff willen zien, heb nog steeds niet gezien wie er wint -_- (ondanks dat ik weet dat het Norris is, inmiddels).

@jascan
D8 ook heel ff dat Berhane de winnaar was... Zo jammer :(


@Xistnc
Achyo, d8 ook altijd dat Sagan zou winnen... we weten tenminste wie de Amerikaanse Sagan is.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.