Volg hier de slotetappe in de Ronde van Valencia 2016
zondag 7 februari 2016 om 09:30 Volg in Google

Volg hier de slotetappe in de Ronde van Valencia 2016

Wout Poels gaat, als hij vandaag zonder kleerscheuren doorkomt, de hernieuwde Volta a la Comunitat Valenciana winnen, ook wel de Ronde van Valencia. De slotetappe kent de moeilijkheid in het middenstuk, met een beklimming van derde categorie. Daarna gaat het in dalende lijn richting Valencia, waar de kans groot is op een massasprint. Komt er nog meer oranjesucces door Dylan Groenewegen of Raymond Kreder? Volg het hier op WielerFlits.

Het is een vroegertje voor het peloton in Valencia. Om 10.30 is de officiële start al even boven de grote stad, waarna via een omweg in het binnenland er even na 13.00 uur gefinisht gaat worden op het plein voor het gemeentehuis.

De Nederlandstalige Eurosport start om 11.30 uur op het tweede kanaal met de live-uitzending.

Final_GC-1452351017

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 5

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
51 Reacties
07-02-2016 12:41
Sky probeert het tempo in het eerste peloton te drukken, dat kan in het voordeel van het 2e peloton zijn.

Edit: hoewel, zodra ze gegroepeerd aan kop van het peloton zitten, geven ze weer gas.
07-02-2016 12:43
Wel een prachtig beeld, een Sky treintje met Poels in het geel.
07-02-2016 12:51
is 2e peloton erbij gekomen?
07-02-2016 12:51
Heeft de vaste camera op de finish de 2e groep al in beeld genomen? De commentatoren hebben nog niet in de gaten dat het slechts een half peloton is.
07-02-2016 12:51
Typisch iets voor Stijn dit.
07-02-2016 12:52
durf het niet te zeggen. Maar als ik het commentaar mag geloven zou Groenewegen er nog gewoon bij zitten. Ze zijn nogal lovend over hem ook.
07-02-2016 12:53
Het tweede peloton zag ik zojuist langs de kant staan. Waarschijnlijk was het gat te groot en zouden ze kunnen hinderen op het lokale rondje.
07-02-2016 12:55
Ik zie nu trouwens wel een sprinthelmpie van TLJ in het peloton. Misschien is het Groenewegen wel.
07-02-2016 12:56
Tweede peloton zal er wel uitgehaald zijn. Ik zie ze in ieder geval niet, dus terugkomen zit er sowieso niet meer in.
07-02-2016 12:58
Ik telde zo'n 130-140 man in het eerste peloton, daar zijn er vermoedelijk wel een aantal van teruggekomen.
07-02-2016 12:59
Ach, wat een pech voor Vandenberg. Hopelijk geen last van die troep.
07-02-2016 12:59
Dat tasje, neee!
07-02-2016 12:59
Anders rijd je even precies over dat zakje heen.
07-02-2016 13:00
@Janjanssen98765
Ja, dat was ook mijn eerste idee. Maar het leek alsof hij het met de punt van zijn schoen meenam, waarna het in zijn mechaniek terecht kwam.

Stijn rijdt alsof Terpstra ontsnapt is...
07-02-2016 13:00
Er waait ook wel een hoop troep over het parcours heen.
07-02-2016 13:01
Maar toch winnen...
07-02-2016 13:01
Zal Bouhanni er ook niet meer bijzitten? Cofidis wat twijfelachtig.
07-02-2016 13:01
Die motor zit er erg kort voor!
07-02-2016 13:03
Leuk!
07-02-2016 13:03
Mooi gedaan van Stijn, initiatief nemen en winnen.
07-02-2016 13:04
Dju, Groenewegen toch nog 2e als ik het goed zag.
07-02-2016 13:04
Nice! Jammer, Groenewegen 2e?
07-02-2016 13:04
Groenewegen wint de sprint nog! maar netjes Stijn van the Bag
07-02-2016 13:04
Mooi man!
07-02-2016 13:04
"He's on holiday with extra bagage!"

Ja, zoiets. Sterke sprint nog van Dylan Groenewegen. Tweede?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.