Volg hier de Ronde van Lombardije 2017
zaterdag 7 oktober 2017 om 10:00 Volg in Google

Volg hier de Ronde van Lombardije 2017

Het wielerseizoen 2017 zit er bijna op. Na het dokkeren over de Vlaamse kasseien, afzien op de Italiaanse Passo’s,  Franse Col’s en Spaanse Alto’s en het bikkelen om de regenboogtruien, staat er met de Ronde van Lombardije nog één koers van het allerhoogste echelon op het menu. La classica delle foglie morte kan gezien worden als epiloog van een bijna jaar lang durend wielersymfonie.

Dit vijfde en laatste monument voert de renners over historische beklimmingen als de Madonna del Ghisallo, de Muro di Sormano (met percentages tot maar liefst 27%!) en de San Fermo della Battaglia. Vorig jaar wist de nu in de lappenmand bevindende Esteban Chaves te zegevieren. Wie kroont zich dit jaar tot vincitore van Il Lombardia? De renners beginnen om 10.30 aan deze 247 kilometer lange beproeving. De finish wordt dan weer verwacht tussen 16.40 en 17.26. Eurosport is er vanaf 15.30 live bij. Sporza, die de koers ook jarenlang van live-commentaar voorzag, beschikt sinds dit jaar niet meer over de uitzendrechten. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van deze klassieker.

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Website (Organisatie)
Informatie parcours
Deelnemerslijst (Procyclingstats)

Liveticker (TuttobiciWeb)
Liveticker (Velon)
Liveticker (Twitter)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
136 Reacties
07-10-2017 14:37
Wat een volslagen ramp dat kidnappen van de Italiaanse koersen door Eurosport

Geef er echt geen moer om hoe begrijpelijk het is allemaal bla bla, wil gewoon zo'n klassieker vanaf 14:00 zien.
07-10-2017 14:43
Weet je RV, voor 30 euro per jaar of maandelijks opzegbaar voor 7 euro kun je die klassieker zien. En zo'n 200 andere wedstrijddagen per jaar.

Aanzienlijker goedkoper dan Fox Eredivisie of Netflix. En als wielerfan gewoon onmisbaar.

Dus hou op met zeuren want er is gewoon een oplossing voor. En ja dat kost je twee biertjes of 1 happy meal per maand. nou nou poe poe
07-10-2017 14:48
Is er nou een werkende stream al? Want alles wat ik hier voorbij zie komen is geo-restricted of niet werkend..
07-10-2017 14:49
Dit bericht is verwijderd
07-10-2017 14:49
@zeurwiggo
‘Hou nou op met zeuren’
Een nicknameverandering naar antizeurwiggo of ontzeurwiggo dringt zich nu toch echt wel op.
07-10-2017 14:51
Zo, Roglic heeft er zin in. Denkt hij nou echt zo weg te komen en een rol in de finale te spelen? Zou knap zijn.
07-10-2017 14:51
beetje musical kost je al 60 euro tegenwoordig maar ieder zijn plezier he
07-10-2017 14:52
@RV: waar werden die koersen dan eerst uitgezonden? En dan heb ik het niet over Lombardije, maar over Emilia, Tre Valese, GP Berghelli en Milaan-Turijn en zo. Zijn die voorheen dan wel door Sporza uitgezonden dan?
(oprechte vraag; ik weet het antwoord niet)
07-10-2017 14:52
Tom Dumoulin pulled out!?
07-10-2017 14:54
Nomen est Oomen dan maar!
07-10-2017 14:55
@Hemelrijk: ja, dat was gisteren al bekend. http://www.wielerflits.nl/nieuws/304552/tom-dumoulin-niet-in-lombardije-door-griep.html
07-10-2017 14:55
nee grobbel, die werden nooit uitgezonden in NL. Maar WF'ers zijn enorme wielerfans en haten alles wat commercieel is
07-10-2017 14:55
@hemelrijk die is niet eens gestart
07-10-2017 14:56
@nederbelg touche :-)
07-10-2017 14:57
Wel de hele zin citeren. Er staat "Laurens ten Dam, who was a late call-up after Tom Dumoulin pulled out, has been dropped off the back of the bunch"
07-10-2017 15:02
Dit bericht is verwijderd
07-10-2017 15:06
ik zit naar een stream te kijken geproduceerd door de RAI die 1 op 1 wordt overgezet op die Eurosport Player zonder commentaar waar je je dan ook niet aan hoeft te ergeren.

Ik ben voor die 30 euro per jaar heel tevreden dat ik ongeveer alles wat fietst kan zien, thuis, op de iphone, in het buitenland, maar iedereen moet met zijn geld doen wat ie zelf wil
07-10-2017 15:07
Eurosport heeft het simpelweg niet, dat zijn lijertjes allemaal daar.

Hier dan > https://www.firstonetv.net/Live/Italy/Rai-2--32
07-10-2017 15:09
eurosport heft het wel: rechten van ongeveer alle worldtour koersen die er zijn plus nog legio andere wedstrijden die je nergens ziet.

Publieke omroep sporza nos gaat steeds minder geld in sportrechten besteden. Zou me niets verbazen als vuelta ook van sporza verdwijnt. Blijven over: commerciële partijen. Is de toekomst. Kun je kut vinden maar zo zal het wel gaan
07-10-2017 15:11
anyways, genoeg gediscussieerd. Ik ben in de minderheid als persoon die eurosport wel een goede zender vind met vooral heel erg veel koers. Ga ik lekker verder wielrennen kijken zoals ik al bijna een uur zit te doen.


Fijne koers allemaal.
07-10-2017 15:12
@grobbel
Zaten idd nooit eerder in aanbod bij Sporza, maar deze wedstrijden zijn de laatste jaren wel aan een grote opmars bezig (terwijl de vroegere klassieke afspraken ‘Parijs-Brussel’ en Parijs-Tours enorm van hun pluimen gelaten hebben). Lombardije daarentegen verdient van oudsher een langere zendtijd. In België op Eurosport pas vanaf 15u30...
07-10-2017 15:14
Nog 55 km en Eurosport zendt nog steeds een voetbalwedstrijd van niks uit.
07-10-2017 15:16
Als we het dan toch over de eurosport player hebben. Zenden ze daar ook reclame uit of is daar wel gewoon de hele wedstrijd te zien? Dan zou het wel het overwegen waard zijn.
07-10-2017 15:18
Zeurwiggo, gast, die lui krijgen het gewoon voor elkaar om de Ghisallo te skkippen en wellicht zelfs de Sormano te gaan missen in de directe ...
07-10-2017 15:18
zonder reclame, zonder commentaar. Je hebt meestal twee streams: eentje met en eentje zonder commentaar. Die zonder commentaar is ook zonder reclame

Om te reageren moet je ingelogd zijn.