Volg hier de Ronde van Lombardije 2017
Het wielerseizoen 2017 zit er bijna op. Na het dokkeren over de Vlaamse kasseien, afzien op de Italiaanse Passo’s, Franse Col’s en Spaanse Alto’s en het bikkelen om de regenboogtruien, staat er met de Ronde van Lombardije nog één koers van het allerhoogste echelon op het menu. La classica delle foglie morte kan gezien worden als epiloog van een bijna jaar lang durend wielersymfonie.

Dit vijfde en laatste monument voert de renners over historische beklimmingen als de Madonna del Ghisallo, de Muro di Sormano (met percentages tot maar liefst 27%!) en de San Fermo della Battaglia. Vorig jaar wist de nu in de lappenmand bevindende Esteban Chaves te zegevieren. Wie kroont zich dit jaar tot vincitore van Il Lombardia? De renners beginnen om 10.30 aan deze 247 kilometer lange beproeving. De finish wordt dan weer verwacht tussen 16.40 en 17.26. Eurosport is er vanaf 15.30 live bij. Sporza, die de koers ook jarenlang van live-commentaar voorzag, beschikt sinds dit jaar niet meer over de uitzendrechten. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van deze klassieker.
Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Website (Organisatie)
Informatie parcours
Deelnemerslijst (Procyclingstats)
Liveticker (TuttobiciWeb)
Liveticker (Velon)
Liveticker (Twitter)
Liveticker (Sporza)
Geef er echt geen moer om hoe begrijpelijk het is allemaal bla bla, wil gewoon zo'n klassieker vanaf 14:00 zien.
Aanzienlijker goedkoper dan Fox Eredivisie of Netflix. En als wielerfan gewoon onmisbaar.
Dus hou op met zeuren want er is gewoon een oplossing voor. En ja dat kost je twee biertjes of 1 happy meal per maand. nou nou poe poe
‘Hou nou op met zeuren’
Een nicknameverandering naar antizeurwiggo of ontzeurwiggo dringt zich nu toch echt wel op.
(oprechte vraag; ik weet het antwoord niet)
Ik ben voor die 30 euro per jaar heel tevreden dat ik ongeveer alles wat fietst kan zien, thuis, op de iphone, in het buitenland, maar iedereen moet met zijn geld doen wat ie zelf wil
Hier dan > https://www.firstonetv.net/Live/Italy/Rai-2--32
Publieke omroep sporza nos gaat steeds minder geld in sportrechten besteden. Zou me niets verbazen als vuelta ook van sporza verdwijnt. Blijven over: commerciële partijen. Is de toekomst. Kun je kut vinden maar zo zal het wel gaan
Fijne koers allemaal.
Zaten idd nooit eerder in aanbod bij Sporza, maar deze wedstrijden zijn de laatste jaren wel aan een grote opmars bezig (terwijl de vroegere klassieke afspraken ‘Parijs-Brussel’ en Parijs-Tours enorm van hun pluimen gelaten hebben). Lombardije daarentegen verdient van oudsher een langere zendtijd. In België op Eurosport pas vanaf 15u30...