Volg hier de proloog van Parijs-Nice 2016
zondag 6 maart 2016 om 11:30 Volg in Google

Volg hier de proloog van Parijs-Nice 2016

De Koers naar de Zon gaat van start. Parijs-Nice is dit jaar een wedstrijd waar veel toppers hun eerste piekmoment hebben gelegd. De Franse koers begint vandaag met een proloog door de straten van Conflans-Sainte-Honorine. 6,1 kilometer scheiden start en finish. Kunnen de tijdritspecialisten hun slag direct slaan? Volg het hier op WielerFlits.

De eerste renners start al om 11.44 uur, Richie Porte is als titelverdediger om 14.38 uur de laatste die van het podium rolt. Hij zal rond 14.45 uur de finish bereiken.

Er staan veel Nederlanders aan het vertrek, waarvan enkelen kunnen mikken op een goede klassering in proloog. Voor Wilco Kelderman (12.08 uur), Lieuwe Westra (14.05 uur) en Tom Dumoulin (14.26 uur) is de korte tijdrit een eerste meetpunt in hun strijd om het klassement. Wat kunnen erkende specialisten als Jos van Emden (11.47 uur), Niki Terpstra (12.18 uur) en Lars Boom (13.21 uur)?

Vanaf 13.30 uur is Sporza live op één met de uitzending van Parijs-Nice. De NOS zal de Franse rittenkoers in zijn geheel via internet uitzenden via nos.nl/sport. De livestream begint omstreeks 13.15 uur. Eurosport 1 zendt de proloog uit met vertraging. Pas na enkele wintersporten komt om 16.30 uur het wielrennen op beeld. Op Eurosport 2 voor België is men live vanaf 13.25 uur.

PROFIL

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Startvolgorde, inclusief starttijden

Liveticker (Organisatie)
Liveticker
 (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
240 Reacties
06-03-2016 12:22
12.12 While the weather is currently dry with sunny spells,
rain is threatening and could have an impact on the rest of the race.
06-03-2016 12:22
lijkt geen fantastische tijd voor mij. maar altijd afwachten wat het waard is als andere favorieten gaan rijden. misschien toch wat zwaarder dan het lijkt het parcour?
06-03-2016 12:23
Is Kittel eigenlijk bedreven in de korte proloog?
06-03-2016 12:24
Als ten dam onder de 8 minuten rijdt, weten we genoeg....
06-03-2016 12:24
http://www.wvcycling.com/en/race/80/result/2014/0/
06-03-2016 12:24
@BasBelgie: Kittel werd in eerste instantie door Skil/Argos/Giant gehaald als tijdrijder, en sprinters zijn over het algemeen sowieso al vrij aardige proloogrijders.
06-03-2016 12:24
Gezien het gemiddelde van Kelderman een technisch parcours, dus die mogelijke regen zou dan erg veel invloed kunnen hebben.
06-03-2016 12:25
Nu Greipel. Ook daar ben ik benieuwd naar.
06-03-2016 12:25
LtD heeft lekker warm gereden, slechtste tijd tot nu toe. Pierre Roland valt tegen. Komt nog na Spilak.
06-03-2016 12:26
En nu sneeuw/regen!
06-03-2016 12:27
laurens beetje last van jetlag...laatste tijd
06-03-2016 12:27
Het betrekt erg hier... Ik vrees er voor, al is het voor de Nederlanders niet zo verkeerd...
06-03-2016 12:27
Terpstra ook een mooie tijd! Gaat lekker zo met de Nederlanders.
06-03-2016 12:27
Terpstra 3e
06-03-2016 12:28
Terpstra naar de derde tijd! Alleen Nederlanders onder de 8 minuten vooralsnog.
06-03-2016 12:28
Sprinters moeten over deze afstand zeker mee kunnen doen voor een toptien uitslag.
06-03-2016 12:28
terpstra 3de tijd op 6 seconde van kelderman
06-03-2016 12:28
@Lyndalid
Je voorspelling staat voorlopig op het Bord :-)
06-03-2016 12:28
Gezien de verschillen direct achter de NL-ers, kan die 7:52 haast nooit de winnende tijd zijn. Het weer daargelaten, uiteraard.
06-03-2016 12:29
Die proloog van Romandië in 2014 was 500 meter korter dus Kittel gaat zeker geen top 3 halen vandaag.
06-03-2016 12:29
Haha Nederland 1,2,3 ja ;)

Maar ik had Van Emden voor Kelderman en Dumoulin uiteraard op 1.
06-03-2016 12:30
Het gaat sneeuwen! Tijd verbeteren zal moeilijk worden.
06-03-2016 12:31
ze geven nu al sneeuw aan.. heel gunstig voor kelderman
06-03-2016 12:32
Ik begin steeds meer te vermoeden dat de tijden niet slecht zijn.
06-03-2016 12:33
[i]Edit redactie: Niet anti-supporteren[/i]

Om te reageren moet je ingelogd zijn.