Volg hier de Primus Classic Impanis – Van Petegem 2015
zaterdag 19 september 2015 om 11:52 Volg in Google

Volg hier de Primus Classic Impanis – Van Petegem 2015

Niet alleen in Italië, maar ook in België staat er vandaag een eendagskoers op het programma. De Primus Classic Impanis-Van Petegem is deze keer zelfs extra speciaal, want de koers is opgewaardeerd van 1.1 naar 1.HC. Er doen zeven WorldTour-teams mee, waaronder LottoNL-Jumbo. Roompot Oranje Peloton is de andere Nederlandse ploeg aan het vertrek.

De start vindt om twaalf uur plaats in Brakel, thuisbasis van de nieuwe koersdirecteur Peter van Petegem. De finish is tussen half vijf en kwart voor vijf voor de brouwerij van hoofdsponsor Primus in Haacht. De renners hebben er dan 199,2 kilometer opzitten.

De koers is live te volgen op Sporza en op Eurosport. De uitzending begint rond tien over drie.

Links:
Website organisatie
Parcoursinformatie

Deelnemerslijst

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
21 Reacties
19-09-2015 12:12
Hofland of van Poppel. Ook hier matig deelnemersveld, maar interessanter parcours dan Koolskamp. Hopelijk ook een leukere finish....
19-09-2015 12:20
Eeuwig zonde dat Groenewegen uitgeschakeld is, had hier toch ook weer een kans gehad.
19-09-2015 12:51
Jammer dat bij de opwaardering de ticker (was vorig jaar bij directvelo) is verdwenen... Wel mooi dat de koers straks live op TV is.
19-09-2015 12:58
Benieuwd of Trek het vandaag wel kan controleren voor Van Poppel. Deelnemersveld en parcours zullen het er in vergelijking met gisteren niet makkelijker op maken. Voordeel kan wel zijn dat BMC voor het eerst deze week weer iemand heeft om voor te werken. Verder benieuwd hoe Teunissen de Vuelta ondertussen heeft verwerkt.
19-09-2015 13:05
mooi ff kijken straks
19-09-2015 13:11
Kopgroep van vier met een minuut: De Marchi (BMC), De La Cruz (Etixx), Morice (Europcar), Van Goethem (Roompot). [url=https://twitter.com/VCauwenberge/status/645188580034396164]klik[/url].
19-09-2015 15:22
LottoNL heeft duidelijk vertrouwen in Hofland. Flens op kop en de rest van LottoNL gegroepeerd vooraan in het peloton
19-09-2015 15:26
Nog 60 km voorsprong kopgroep 2; 50 en veel regen.
19-09-2015 15:33
Boy van Poppel al met veel moeite achterin het peloton. Topsport en de twee Lotto's daar met een mannetje op kop. Trek met zes gestart en onderweg al iemand kwijt. Van Poppel moet vandaag hopen op een goede Didier.
19-09-2015 16:05
Van Poppel zelf erg actief momenteel. Sterkste van dit peloton zo te zien. Teunissen blies zichzelf ondertussen behoorlijk op op het klimmetje van net.
19-09-2015 16:07
De Marchi nu alleen vooral met nog 30km te gaan. Halve minuut op peloton, waar Van Poppel het nadeel lijkt te hebben geen knechten meer te hebben.
19-09-2015 16:07
Van Poppel vind ik maar dom rijden, smijt onnodig met zijn krachten.
19-09-2015 16:09
Vanuit het peloton regent het demarrages. Man of veertig bij elkaar.
19-09-2015 16:16
Van poppel rijdt als de klassiekerman die sky in hem ziet. Hij doet ervaring op voor de klassiekers van volgend jaar.
19-09-2015 16:19
Van Poppel maakt echt indruk op de hellingen. Mocht het een sprint worden de favoriet, ondanks al het werk dat hij al gedaan heeft. Vraag wordt wel wie er gaat zorgen voor die sprint. Drucker gelukkig ook sterk en met nog wat ploeggenoten.
19-09-2015 16:32
Roosen, Teunissen en Tankink voorin het peloton, achterin zit nog 1 LottoNL renner, denk dat dat geen Hofland is...
19-09-2015 16:47
Dit bericht is verwijderd
19-09-2015 16:48
Mooi nummer van De Bie, Gerts ook sterk vandaag, maar die Van Poppel was duidelijk de sterkste van de dag. Zonder ploeg uiteindelijk kansloos.
19-09-2015 16:50
let op van poppel volgend jaar !!toptalent
19-09-2015 16:51
Sterk zoals Van Poppel nog de sprint reed
Gerts is die eigenlijk stagiair of heeft die al een contract bij BMC?
20-09-2015 03:12
@Klootje; erg gemakkelijk om dit weer te gaan roepen. Maar het is wel wenkbrauwenfronsend deze super-generatie. Al zie ik er geen toekomstige tourwinnaar in a la Dumoulin. Maar wat niet is kan nog komen. LottoB heeft een vrij zuiver dopingverleden,voor de vuist weg weet ik alleen betrapte buitenlanders en de Belgen Brandt,Leukemans?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.