Volg hier de ploegentijdrit in de Ronde van Catalonië 2017
dinsdag 21 maart 2017 om 14:38 Volg in Google

Volg hier de ploegentijdrit in de Ronde van Catalonië 2017

Vandaag staat er in de Volta Ciclista a Catalunya 2017 een ploegentijdrit op het programma. Over een glooiend en bochtig parcours, moeten de teams een chrono van 41,3 kilometer afwerken. Een belangrijke afspraak voor de klassementsrenners, want wie hier wint neemt een optie op de eindzege

Op voorhand lijken Movistar (Valverde), Sky (Froome) en BMC (Van Garderen) de te kloppen formaties. Trek-Segafredo (Contador), Astana (Fuglsang) en LottoNL-Jumbo (Kruijswijk en Gesink) moeten de schade zien te beperken om hun winstkansen voor het eindklassement niet te vergooien.

Startvolgorde
14.53: flag-br Soul Brasil
14.56: flag-es Caja Rural-RGA Seguros
14.59: flag-us Cannondale-Drapac
15.02: flag-us Trek-Segafredo
15.05: flag-ch Katusha-Alpecin
15.08: flag-be Lotto Soudal
15.11: flag-kz Astana
15.14: flag-us BMC
15.17: flag-ae UAE Emirates
15.20: flag-nl LottoNL-Jumbo
15.23: flag-co Manzana Postobón
15.26: flag-fr AG2R La Mondiale
15.29: flag-de Sunweb
15.32: flag-pl CCC Sprandi Polkowice
15.35: flag-gb Sky
15.38: flag-za Dimension Data
15.41: flag-fr Cofidis
15.44: flag-de BORA-hansgrohe
15.47: flag-bh Bahrain Merida
15.50: flag-au Orica-Scott
15.53: flag-be Wanty-Groupe Gobert
15.56: flag-nl Roompot-Nederlandse Loterij
15.59: flag-es Movistar
16.02: flag-be Quick-Step Floors
16.05: flag-fr FDJ

De koers is vanmiddag vanaf 15.45 live te volgen bij Eurosport 1. Bespreek hier het verloop van de ploegentijdrit.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Catalonië 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours etappe 1
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
157 Reacties
21-03-2017 16:26
Movistar sneller dan BMC aan het tussenpunt
21-03-2017 16:26
52:11: een tussentijd he! Benieuwd naar de mannen van Lefevre!
21-03-2017 16:27
Ik weet niet wat ik erger vind, de gebrekkige beelden/tijdsmetingen of dat afschuwelijke commentaar
21-03-2017 16:28
TLJ stevent af op plekje 7/8 verwacht ik
21-03-2017 16:28
Ja dan hebben ze niet opgelet tijdens de massasprints.
21-03-2017 16:29
Volgens Directeur Sportif Garate (Cannondale) is de wind gaan liggen en is dit in het voordeel van de late finishers.
21-03-2017 16:30
Hoe doet Orica het?
21-03-2017 16:30
Bij 54:50 ben je buiten tijd.
21-03-2017 16:32
Voor alle zeurpieten over het NL-commentaar op Eurosport: zet gewoon de Engelse versie op, die is meer dan voortreffelijk. Bijvoorbeeld deze stream: http://tiz-cycling.racing/live-stream/
21-03-2017 16:33
Gedubbeld in ploegentijdrit ...... Arm Roompot
21-03-2017 16:33
Haha Roompot wordt ingehaald OMG :p
21-03-2017 16:33
Roompot wordt ingehaald door Movistar....
21-03-2017 16:35
LJ een minuutje achter Sky- Dat is toch gewoon prima?
21-03-2017 16:35
Wow ploegen die elkaar inhalen in de TTT... Bijzonder gezicht. Hoe streng zal vandaag de tijdslimiet worden gehanteerd?
21-03-2017 16:36
Wel mooi even zendtijd gepakt in tegenstelling tot een hoop andere ploegen. :)
21-03-2017 16:37
wat maakt dat uit. Roompot heeft toch geen klassementsambities? als ze de tijdslimiet maar halen.
21-03-2017 16:37
QS een minuut achter al?
21-03-2017 16:38
Aan Vluggejappie: als die naar de letter wordt gevolgd zien we Roompot hier morgen niet meer terug.
21-03-2017 16:39
Van Garderen bezwijkt sowieso in rit 5, Dennis heeft zichzelf al overtroffen dit jaar maar ik geloof niet dat hij dit kan blijven doen, benieuwd of Hermans zijn Oman-vorm nog heeft.
21-03-2017 16:40
TLJ wordt gewoon 5e.. ik neem mijn woorden terug, prima prestatie. De verschillen blijken gewoon heel groot te zijn
21-03-2017 16:42
TLJ wordt beste 6e, slechtste (als FDJ/QS ervoorbij gaan) 8e. Niet slecht, maar qua tijd iets beter gehoopt imo.
21-03-2017 16:43
Tlj wordt 6de. Movistar zal er nog onder duiken.
21-03-2017 16:44
QS met een zéér jonge ploeg, denk niet dat zie beter zullen doen dan TLJ.
21-03-2017 16:45
ach ach ach Jose...
21-03-2017 16:46
BMC wint dit. Movistar tweede.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.