Volg hier de openingsrit van de Tour of Utah 2015
maandag 3 augustus 2015 om 17:00 Volg in Google

Volg hier de openingsrit van de Tour of Utah 2015

De Tour of Utah is vandaag van start gegaan zonder de titelverdediger. Tom Danielson, winnaar van de edities 2013 en 2014, maakte vanochtend bekend te zijn betrapt op doping. De Amerikaan werd door het Amerikaanse antidopingagentschap USADA gebeld toen hij met zijn teamgenoten zat te tafelen. Zijn ploeg heeft hem geschorst in afwachting van de contra-expertise. Het peloton renners dat wel van start gaat, krijgt een lastige eerste rit voor de wielen geschoven. 

De start en finish van de 212 kilometer lange etappe ligt in de plaats Logan. Het parcours leidt de renners over een klim naar een plateau waar zij een ronde om het Bear Lake zullen maken waarna in tegengestelde richting de klim en afdaling terug naar Logan volgt. Volg hier het verloop van de etappe.

Schermafbeelding 2015-08-03 om 16.50.46

De renners zijn om 17:15 uur Nederlandse tijd gestart. De finish wordt verwacht rond 22:15 uur.

Links:
Website organisatie
Deelnemerslijst

Parcours

Livestream (TourTracker)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
41 Reacties
03-08-2015 21:53
Ik zie vanSnail het zo wel afmaken vandaag.
03-08-2015 21:53
Vorig jaar al genoten van die app + stream. Kunnen ze in Baskenland nog iets van leren. ;-)
03-08-2015 21:59
@gavirialaphilippe
Het kan nog wel, 3minuten in 20km. Maar lastig wordt het zeker.
-edit de gps liep duidelijk achter, nog maar 2 min. Het wordt dus zeker een sprint, in principe is Wippert dan topfavoriet.
Volgens mij doen die amerikanen dat expres om het een beetje spannend te houden. De voorsprong loopt nu in allemaal sprongetjes van 3 minuten naar 1:25, in een tijdsbestek van ongeveer vijf minuten.
03-08-2015 22:00
Dat gaan ze inderdaad echt niet meer halen.
03-08-2015 22:01
Was het niet in Californië dat die tijdsverschillen helemaal niet klopten?
03-08-2015 22:09
@wheely
Klopt en hier dus ook niet :-) Even 45 secondes eraf in 5 minuten.
03-08-2015 22:09
Er lijkt nu per km zo'n 15 seconden af te gaan. 12,5 km met nog 1:45 voorsprong.
03-08-2015 22:11
lijkt nog te gaan lukken ook, wordt wel spannend
03-08-2015 22:13
Dat is even lekker vals plat omhoog na een afdaling. Dan voel je je benen wel even vollopen.

Peloton op een lint. Zeer benieuwd of Wippert er nog bij zit en of hij het kan afmaken.
03-08-2015 22:16
Phinney lekker vooraan :D
03-08-2015 22:18
Hmm er zit dus een klein klimmetje in dat lokale rondje dat ze twee keer over moeten. Dat maakt het wel lastig voor Wippert. Hij zit nog wel goed voorin nu.
03-08-2015 22:19
als wippert er nog bij zit dan is hij de gedoodverfde favoriet
03-08-2015 22:21
zo zeg phinney meteen sterke terugkeer!
03-08-2015 22:21
Ha! Leuke finale zo hoor.
03-08-2015 22:25
Zonde voor Wippert, dat klimmetje was teveel voor hem. Vandaar dat Drapac de achtervolging staakte. Phinney wel een beetje naïef gesprint.
03-08-2015 22:32
Leuk voor Kiel Reijnen! Werd vorig jaar al een keer 3e, 4e en 5e. Heerlijk parcours, mooie brede wegen en fantastisch commentaar.

Wel apart dat UHC ook de sprint aantrok in het peloton.

Tijdwaarneming klopt niet echt alleen. Meer dan 3 minuten eraf in 20 km is nagenoeg onmogelijk.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.