Volg hier de openingsrit van de Abu Dhabi Tour 2015
donderdag 8 oktober 2015 om 10:45 Volg in Google

Volg hier de openingsrit van de Abu Dhabi Tour 2015

De eerste editie van de Abu Dhabi Tour wordt vandaag op gang geschoten met een etappe van 175 kilometer. Deze vierdaagse rittenkoers door de woestijn heeft met onder meer Peter Sagan, Alejandro Valverde, Vincenzo Nibali, Fabio Aru en Philippe Gilbert een deelnemersveld om U tegen te zeggen. Met Tom Dumoulin, Theo Bos, Wout Poels en Albert Timmer staan er vier Nederlandse renners aan de start. Zij krijgen te maken met warme weersomstandigheden, met temperaturen boven de veertig graden.

De start is rond 11:00, de aankomst wordt rond 15:00 verwacht. De wedstrijd wordt vanaf 13:15 live uitgezonden op Eurosport. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Website organisatie
Voorbeschouwing Abu Dhabi Tour 2015
Startlijst

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
23 Reacties
08-10-2015 11:02
Jippie, daar zijn de dromedarissen weer (of waren het nou stiekem toch kamelen?). Benieuwd of het weer lukt om elke dag een foto met zo'n beest te plaatsen.
08-10-2015 12:18
Nou, eens kijken wat het wordt. Zes renners op de vlucht.
08-10-2015 12:26
@ tuubke:
de dromedaris in kwestie is al weer weg. bij nader inzien vond hij het toch niet zo interessant. :p
08-10-2015 12:50
[i]edit redactie: geen onzin svp[/i]
08-10-2015 12:55
de vluchters van de dag:
Paul Voss (Bora-Argon 18), Songezo Jim (MTN-Qhubeka), William Clarke (Drapac), Francisco Mancebo (Skydive Dubai), Alessandro Bazzana (UnitedHealthcare) and Michael Thompson (WIGGINS).
het peloton op een minuutje of vier.
08-10-2015 12:56
@8.6
Zie je hem niet? Goed zoeken!
08-10-2015 12:56
Mancebo. Wat een held.
08-10-2015 13:29
Ik dacht dat het nieuwe protocol met extreme weersomstandigheden in werking was gezet? Boven de 37 graden meende ik geen koers (tenzij je in Abu Dabhi rijdt natuurlijk en er een oliesjeik met heel veel geld zwaait)....
08-10-2015 13:34
Eigenlijk is dat sowieso een beetje een stomme regel, aangezien temperatuur niet de enige factor is. Er zou gewoon een soort jury moeten komen die besluit of de omstandigheden oke zijn. 40 graden in de woestijn in Abu Dhabi is beter te doen dan 30 graden in een vochtig klimaat of op hoogte.
08-10-2015 13:39
Ik fiets niet zo vaak in de woestijn van Abu Dhabi, dus zou het niet weten...
08-10-2015 13:43
Volgens Cycling News wordt de etappe verkort. De laatste 15km door Madinat Zayed worden er uitgehaald, door de enorme hitte. Nog steeds 40+ graden daar
08-10-2015 13:44
Over een jaar of 5 komt er vast een woestijn-marmotte waarbij je Oman, Dubai, Qatar en de VAE voor de kiezen krijgt.
08-10-2015 13:53
Sagan ook helemaal achteraan van het peleton
08-10-2015 13:56
Been lijkt het steeds over Manchego te hebben in de kop van de koers.
08-10-2015 14:06
een kaaskop?
08-10-2015 14:10
Mooi om mancebo weer eens altijd wat scheefkijkend op kop te zien rijden.
En Sagan zonder regenboog trui gestart??
08-10-2015 14:22
Ik had het nog niet ter sprake gebracht of....
Absurd natuurlijk
08-10-2015 15:01
Erg fijn om te weten dat de zoon van Bobbie Traksel ook een zandbak wil ;p
08-10-2015 15:17
Dat zegt veel over de spanning in koers
08-10-2015 15:20
Arme koploper. Ze zien hem voor zich uitrijden. Maar hij heeft nog steeds voorsprong.
08-10-2015 15:20
Prachtig die ouwe scheve Paco!
08-10-2015 15:23
Guardini
08-10-2015 15:24
sagan te vroeg op kop.

Reacties zijn gesloten.