Volg hier de openingsrit in de Vuelta a San Juan 2018
zondag 21 januari 2018 om 19:52 Volg in Google

Volg hier de openingsrit in de Vuelta a San Juan 2018

De Vuelta a San Juan wordt vandaag in gang geschoten met een vrijwel volledig vlakke etappe van San Juan naar Pocito. Onderweg doemt er met de Alto El Cerrillo slechts één beklimming van naam op. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de openingsrit.

Vervolgens zal er in gestrekte draf worden gereden naar de finishstreep in Pocito, waarover de coureurs op 52 kilometer van de streep een eerste maal zullen rijden. Dit betekent dat er drie lokale rondes moeten worden afgewerkt van elk 17,4 kilometer. In tegenstelling tot vorig jaar – toen de laatste drie kilometers in rechte lijn gingen – wachten nu enkele rechtse bochten vooraleer de licht hellende aankomststrook de beslissing brengt wie als eerste de blauwe leiderstrui mag aantrekken.

De start is om 20:07 en de aankomst wordt verwacht rond 23.30 uur. De ronde wordt in zijn volledigheid live uitgezonden op de website van de organisatie. Zie de link hieronder.

Links
Voorbeschouwing: Vuelta a San Juan 2018

Website organisatie
Informatie etappes

Livestream

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
8 Reacties
21-01-2018 20:03
[b]Het laatste nieuws: [url=http://www.wielerflits.nl/nieuws/319022/vincenzo-nibali-meldt-zich-op-laatste-moment-af-voor-san-juan-vanwege-virus-in-hotel.html]Vincenzo Nibali meldt zich last minute af voor San Juan vanwege virus in hotel[/url][/b]
21-01-2018 20:04
[i]edit wf: bedankt, aangepast[/i]
21-01-2018 20:13
Livestream is te volgen via de site van de organisatie: http://www.vueltaasanjuan.org/
21-01-2018 23:00
Beter een motard te veel dan te weinig blijkbaar.
21-01-2018 23:33
Lekker om in het wiel van Maxi naar de laatste 175 te worden gezogen. Sterke lead-out, onweerstaanbare sprint.
21-01-2018 23:40
Zo kan het dus ook, een lange laatste rechte lijn ipv rotondes, scherpe bochten ed in de laatste km-ers
22-01-2018 00:28
@ ruudenkit
Want kunnen sturen is bij het fietsen maar bijzaak?
22-01-2018 07:43
@jacco, zeker geen bijzaak maar ze kunnen ook overdrijven.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.