Volg hier de openingsrit in de Tour Down Under 2016
dinsdag 19 januari 2016 om 01:15 Volg in Google

Volg hier de openingsrit in de Tour Down Under 2016

Het WorldTour-peloton wordt op gang geschoten voor 2016. In onze nachtelijke uren gaan de beste teams van de wereld voor het eerst dit seizoen de strijd met elkaarĀ aan. De openingsetappe van Prospect naar Lyndoch gaat lichtjes op en neer. De laatste kilometers gaan in licht dalende lijn richting de finish in Lyndoch. Een goede kans dus voor de sprinters. Wie trekt de eerste leiderstrui aan? Voor de nachtbrakers is de koers hier te volgen op WielerFlits.

Het tijdsverschil met dat deel van Australiƫ bedraagt negen en een half uur. De start is dus om 01.30 uur Nederlandse tijd, waarna ruim 130 kilometer later de aankomst verwacht wordt omstreeks de klok van 05.00 uur.

In BelgiĆ« kunnen Telenet-klanten van betaalzender Play Sports de koers live volgen. De uitzendingen duren ongeveer van 3.00 tot 5.30 uur. In Nederland is men afhankelijk van de livestream van Wide World of Sport (zie ‘Links’).

Links
Voorbeschouwing: Tour Down Under 2016

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

LivestreamĀ (Wide World of Sport, vanaf 02.30 uur)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
25 Reacties
19-01-2016 01:59
De eerste aanval blijkt meteen de goede te zijn. De na 4 kilometer wegreden Martijn Keizer, Alexis Gougeard en thuisrijder Sean Lake hebben al een minuut voorsprong nu te pakken.
19-01-2016 02:02
Hopelijk kan Keizer als eerste aankomen op het klimmetje dan is meteen deze etappe voor de ploeg al geslaagd. Meer valt er waarschijnlijk niet te halen in deze sprintetappe.
19-01-2016 02:08
Voorsprong loopt op naar bijna 2 minuten na 8km fietsen.
19-01-2016 02:12
Das inderdaad te hopen voor Keizer, altijd leuk om zo'n truitje mee te pakken.
19-01-2016 02:18
Het is de thuisrijder die de eer krijgt, of pakt. Lake als eerste boven voor Keizer.
19-01-2016 02:21
Jammer, de KOM sprint wordt gewonnen door Sean Lake vlak voor Martijn.
19-01-2016 02:39
Voorsprong van drie koplopers van 2 en halve naar de 1 minuut en 10 secondes gezakt.
19-01-2016 02:42
De voorsprong blijft nu rond de 1,5 minuut schommelen. We zijn nu bijna 30km onderweg en het peloton zit aan de boterham.
19-01-2016 02:45
Live-beelden begonnen. Lakes hield maar net Keizer af in sprint bergop zo te zien.
19-01-2016 02:54
Ondertussen is de voorsprong weer opgelopen tot boven de 2 minuten. 35km onderweg.
19-01-2016 03:06
Martijn liet zich verrassen in die sprint voor de bergtrui, want hij kwam hard terug en komt net 5 meter te kort.
19-01-2016 03:37
Keizer weer tweede, nu klopte Gougeard hem in de eerste tussensprint... :)
Voorsprong schommelt tussen de minuut en anderhalve minuut.
19-01-2016 03:58
Wat regendruppels te zien op de camera van de helikopter, met nog 51 kilometer te gaan. Orica-GreenEdge is het nog altijd die het tempo bepaald in het peloton.
19-01-2016 04:10
De sprint voor de tweede tussensprint werd wat gehinderd door de motoragenten, ze moesten duidelijk inhouden voor de streep. Maar het was opnieuw Gougeard die als eerste doorkwam.
19-01-2016 04:13
Keizer lost daarna, met nog 42 en halve kilometer te gaan. Temperatuur van 35/36 graden naar 33 graden gezakt en er is nog geen echte regen gevallen, ondanks die paar spatjes.
19-01-2016 04:20
Voorsprong van de twee koplopers liep daarna even op naar de 1 minuut en 50 secondes daarna. Hepburn nog altijd op kop van het peloton aan het rijden.
19-01-2016 04:28
Met nog 32 kilometer te gaan is de voorsprong gezakt naar de 40 secondes.
19-01-2016 04:38
Peloton geeft de koplopers nog wat ruimte, 25 kilometer te gaan en 1 minuut en 5 secondes voorsprong voor de twee.
19-01-2016 04:46
Met nog 22 en halve kilometer past ook Gougeard. Lake keek wat verbaasd maar trok toch maar door... :)
19-01-2016 04:52
Het peloton mag nu wel eens gas geven. De eerste etappe van deze tour is weer eens ouderwets saai.
19-01-2016 04:56
@rahimns Ik had ook het idee dat je in slaap was gevallen... :)

Nog 13 kilometer te gaan heeft Lake nog 35 secondes. De massasprint komt eraan...
19-01-2016 05:07
Lake ingelopen met nog 6 kilometer te gaan.
19-01-2016 05:13
Ewan weer verreweg de snelste, pas in de laatste meters zette hij sterk aan. Maar hoe zeg... Oef..
19-01-2016 05:18
@Dolfy was ik ook, had mijn wekker gezet ;)

Ongelofelijke sprint van Ewan, is gewoon zoveel sterker dan de rest. Volgens mij probeerde Bataglin nog mee te sprinten, misschien net nog in de top 10. Maar Ewan (hij doet me denken aan Cav, beetje dezelfde bouw en dezelfde manier van sprinten) was gewoon helemaal los van de rest. Die gaat dit jaar echt meedoen met de overige topsprinters.
19-01-2016 05:30
@rahimns Haha, oke dan! :)

Ja daar was geen kruid tegen gewassen. Knappe sprint trouwens ook van Renshaw...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.