Volg hier de openingsetappe van de Tour de Yorkshire 2016
vrijdag 29 april 2016 om 12:45 Volg in Google

Volg hier de openingsetappe van de Tour de Yorkshire 2016

De route van Beverley naar Settle kent maar één beklimming, ten opzichte van vijf vorig jaar. Het gaat hierbij om de Côte de Greenhow Hill. Die ene beklimming is nog best pittig met een stijgingspercentage van 8,6 procent over bijna drie kilometer, maar hij ligt vermoedelijk te ver voor de meet om voor gevaar te zorgen. Het meest waarschijnlijke scenario is daarom een massasprint. De grote vraag is wie er dan nog bij zit. De laatste vijftig kilometer kennen weliswaar geen gecategoriseerde hellingen, maar het gaat wel steeds op en af. Aanvallers maken daarom ook een prima kans.

De start is om 13:00. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. De wedstrijd wordt vanaf 14:00 live uitgezonden op Eurosport 2. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Website organisatie
Voorbeschouwing Tour de Yorkshire 2016 (WielerFlits)

Parcours etappe 1

Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
46 Reacties
29-04-2016 17:53
@ciclismo: en Boudat en Looij/Markus.
29-04-2016 17:53
Maar even kijken of Arndt en Ewan hun plek in mijn scorito verdienen.
29-04-2016 17:54
Lotto heel goed bij elkaar en redelijk vooraan. Maar ja, er moet nog 12km gereden worden...
29-04-2016 17:54
Iemand een goed werkende live stream misschien?
29-04-2016 17:56
Dat ging nog even flink omhoog net voor de finish. Dat gaat op de kuiten werken. En kan een aanval in de hand werken. Ik denk dat het een ongeregelde sprint gaat worden...
29-04-2016 18:03
http://freetwes.com/cycling/eurosportuk/
29-04-2016 18:06
Wat is die Cummings weer aan het "beesten" zeg!
29-04-2016 18:06
Lotto komt veel te vroeg!
29-04-2016 18:07
Mooi treintje van Lotto..
29-04-2016 18:09
YESS!!
29-04-2016 18:09
Groenewegen wint!
29-04-2016 18:09
Groenewegen!!! Wat een sensationele finale!
29-04-2016 18:09
Te vroeg? Overwinning!
29-04-2016 18:09
Dit bericht is verwijderd
29-04-2016 18:10
Bam, wauw waar hebben zie trein vandaan getoverd?
29-04-2016 18:10
Heerlijk voor Dylan!! Mooi voor de ploeg. Zag er goed uit
29-04-2016 18:10
Lotto laat Groenewegen veel te vroeg gaan maar verder valt er echt weinig op hun treintje aan te merken!
29-04-2016 18:10
Goed gebracht, mag ook wel eens gezegd worden!
29-04-2016 18:10
Nou nog hopen dat hij niet gediskwalificeerd wordt. Maar goed treintje van Jumbo, hoewel niet helemaal tot het einde goed afgezet!
Edit: dat gaat wel goed :D
29-04-2016 18:10
Ik zeg niks, heerlijke sprint en legt ewan erop!
29-04-2016 18:12
Ewan liet zich wel heel makkelijk insluiten, tjonge. Mooie zege weer van Groenewegen, nummer 3 voor hem én voor TLJ.

Reacties zijn gesloten.