Volg hier de ontknoping in de Ronde van Catalonië 2016
zondag 27 maart 2016 om 10:45 Volg in Google

Volg hier de ontknoping in de Ronde van Catalonië 2016

Nairo Quintana staat met nog één rit te gaan op kop in de Volta Ciclista a Catalunya. De concurrentie staat echter op enkele seconden. De laatste etappe wordt vroeg in de middag afgewerkt in Barcelona, waar de Montjuïc meermaals de scherprechter is. Loopt het uit op een waar secondenspel? Volg het hier op WielerFlits.

Om 11.00 uur wordt het startschot gelost. Stef Clement zal niet aan de start staan, de IAM Cycling-renner is ziek. De aankomst is al tussen 13.55 uur en 14.10 uur.

In de aanloop naar het lokale circuit kent twee klimmetjes, al zal het verschil gemaakt worden op de acht beklimmingen van de Montjuïc (2 km à 5,7%, max 8%). In deze relatief korte etappe ligt de aankomst echter niet op het kleine (doch steile) heuveltje, maar na de afdaling van de achtste beklimming. De laatste drie seizoenen ging de ritzege in de slotrit hier naar Thomas De Gendt, Lieuwe Westra en Alejandro Valverde.

Eurosport is er – net als de koers – vroeg bij. Om 12.35 uur is de koers al te zien op het hoofdkanaal.

Rit7

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Catalonië 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
44 Reacties
27-03-2016 14:16
Kom op Roglic!
27-03-2016 14:17
Haha wat een chaos, prachtig!
27-03-2016 14:17
Wat een beelden zeg. Manmanman
27-03-2016 14:18
Toch fantastisch dat we elke chasse patat ruim in beeld hebben gehad, maar de leiders nog geen minuut ;)
27-03-2016 14:18
Wat een verschrikkelijke regie dit zeg. Hoe is dit überhaupt mogelijk zeg sjongejonge.
27-03-2016 14:19
Rij ff door met die motor
27-03-2016 14:19
Die motoren weer. Man man man
27-03-2016 14:20
Renners weten het zelf ook niet lijkt het
27-03-2016 14:21
Jemig wat een schandalige regie. Volgens de laatste berichten zijn Roglic en Tsatsevich al gedoucht
27-03-2016 14:21
T commentaar is nu een keer wel genieten overigens
27-03-2016 14:21
Jammer
27-03-2016 14:22
Roglic liet zich verrassen
27-03-2016 14:22
joe
27-03-2016 14:22
Mooi gereden van Roglic.. die gaat te laat aan helaas
27-03-2016 14:22
lol wat een chaos. Tsatevich juicht nog bijna te vroeg.
27-03-2016 14:23
Roglic laat zich nog wel even flink de kaas van het brood eten zeg. Leermomentje, laten we maar zeggen.
27-03-2016 14:24
Roglic was sneller, maar laat zich verrassen. Leek wel niet door te hebben dat het finish was. Of nog niet gewend aan de spanning en dit soort finishes?
27-03-2016 14:24
Beginnersfoutje:p.. Hij had toch maar bijna een eerste WT zege binnen.
27-03-2016 14:25
Wat deed Roglic nou? Het leek hem allemaal niet zo veel uit te maken

Om te reageren moet je ingelogd zijn.