Volg hier de laatste etappe in de Ster ZLM Toer 2016
zondag 19 juni 2016 om 11:45 Volg in Google

Volg hier de laatste etappe in de Ster ZLM Toer 2016

LottoNL-Jumbo is de grote slokop van deze Ster ZLM Toer. De enige Nederlandse WorldTour-ploeg heeft al drie van de vier etappes gewonnen en leidt in het algemeen klassement met Sep Vanmarcke. De Belg heeft na zijn zege van gisteren vijf seconden voorsprong op landgenoot Sean De Bie. Kan Vanmarcke de eindzege voor zich opeisen? Volg het hier op WielerFlits.

De slotdag van de Ster ZLM Toer staat vooral in het teken van het afscheid van Maarten Tjallingii. De ervaren renner van LottoNL-Jumbo hangt na vandaag zijn fiets aan de wilgen. De etappe voert de renners over 186 biljartvlakke kilometers van Someren naar Boxtel. Gaan we een driestrijd krijgen tussen Marcel Kittel, André Greipel en Dylan Groenewegen? Of gaat Tjallingii voor een verrassing?

Om 12.00 uur klinkt het startschot, tussen 16.15 en 16.30 uur verwacht men de aankomst.

hoogteprofiel 5 etappe vlak 2016

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
31 Reacties
19-06-2016 12:30
#35 Tjallingii in de kopgroep! Go Maarten!
19-06-2016 12:33
Hup Dylan! Hopelijk nu een man tegen man tegen man gevecht tussen Kittel, Greipel en Groenewegen.
19-06-2016 12:41
Küng en Martinelli mee in de kopgroep, beide staan heel kort in het AK. Best jammer, dan moet TLJ achter Maarten aanrijden...
19-06-2016 13:30
Sean De Bie wint de tussensprint..
19-06-2016 13:31
Oei Vanmarcke nu nog maar 2 seconden voorsprong.
19-06-2016 13:51
Groenewegen in millimeterspurt geklopt. Tjonge. Het enige dat niet mag gebeuren, gebeurt toch. Sterk van Lotto Soudal, die hebben hier duidelijk een doel van gemaakt. Op deze manier hypothekeert Groenewegen zijn kansen in de eventuele massasprint.
19-06-2016 13:57
@xistnc zo zwaar overdreven vind ik dat altijd. Een topsprinter die aan een tussensprint meedoet kan natuurlijk geen fatsoenlijke massaspurt rijden...
19-06-2016 13:58
@xistnc de bie heeft nog steeds 2 seconden achterstand, dus moet hij al top 3 sprinten en dat zie ik niet gebeuren, en groenewegen hypothekeert hier zijn kansen helemaal niet mee, dit kost amper krachten.
19-06-2016 14:01
Deed Vanmarcke zelf niet mee aan de tussensprint? Beetje dom lijkt me.
19-06-2016 14:03
@stijnlah
Er is nog een tussensprint.

@jessevdalen
Het is altijd beter om aan een massasprint mee te doen als je nog geen cartouches hebt verschoten. Dat vind jij 'zwaar overdreven'?

@jerteg
Waarom? Normaalgesproken mag Groenewegen zo'n sprintje niet van De Bie verliezen.
19-06-2016 14:07
@xistnc, onze vriend Jesse weet alles beter :)

Klopt zeker. Denk alleen dat als Vanmarcke zelf had meegedaan en hij had verloren had hij maar 1 seconde verloren. Was altijd een win-win situatie geweest.
19-06-2016 14:14
Nu een kopgroep van 6 met een minuut voorsprong, dat is in ieder geval een beter scenario voor de mannen van LottoJumbo
19-06-2016 14:47
Kopgroep lag net voor peloton bij tussensprint. Geen seconden voor De Bie.
19-06-2016 14:47
Geen secondes voor de bie bij 2e tussensprint.
19-06-2016 15:30
Waarom werkt TLJ op kop van het peloton? Als Lotto Soudal het gat moet dichtrijden hebben ze minder man voor de sprint en TLJ juist wel.
19-06-2016 15:33
@ Chrys:
omdat er mannen in de kopgroep zitten die kort staan. of heb je liever dat ze de eindoverwinning van Vanmarcke op het spel zetten?
19-06-2016 15:42
@8.6
Dat wist ik niet. Heb nergens de namen van de koplopers voorbij zien komen.
19-06-2016 15:53
@ Chrys:
Martinelli op 23 sec en Kung op 30 sec. niet te ver laten wegrijden dus.
19-06-2016 15:53
Lijkt sprinten te gaan worden. McNally stribbelt nog wat tegen.
19-06-2016 16:02
@8.6
Begrijpelijk. Massasprint aanstaande inmiddels!
19-06-2016 16:04
Valpartij in de laatste km.
19-06-2016 16:04
Valpartij laatste honderden meters.
19-06-2016 16:05
Ai val
19-06-2016 16:05
Stroetinga wint.
19-06-2016 16:06
Stroetinga Parkhotel Valkenburg wint... benieuwd naar slachtoffers valpartij...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.