Volg hier de koninginnenrit van de Ruta del Sol 2018
donderdag 15 februari 2018 om 12:45 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit van de Ruta del Sol 2018

Na de sprintersrit van gisteren, mogen vandaag de klimmers aan de bak. De finish ligt namelijk getrokken na de beklimming van de Alto de las Allanadas (5,4 km aan 9,6%).

Voordat de renners bij de de slotstroken van de Allanadas aankomen, dienen eerst nog bijna 140 kilometer én vier beklimmingen te worden afgevinkt. De slotklim is op te delen in twee gedeeltes. De eerste tweeduizend meter zijn nog schappelijk met een gemiddelde van nog geen 6%, maar de laatste drie kilometer zullen aanvoelen als el infierno. Het gemiddelde zakt hier niet meer onder de tien procent, met maximale pieken van 21%. In de laatste vijfhonderd meter zakt het gemiddelde naar ruim 8%.

Ruta del Sol 2018 etappe 2

Drie jaar geleden vochten Chris Froome en Alberto Contador hier een groots duel uit om de eindzege. Contador, die eerder een optie op de eindzege had genomen met winst op de Alto de Hazallanas, moest na een duel op het scherpst van de snede zijn leiderstrui met slechts twee tellen inleveren.

Het startschot klinkt om 13:00 en de aankomst wordt verwacht tussen half vijf en vijf uur. Eurosport 2 begint om 15:30 met de live-uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing: Ruta del Sol (WielerFlits)
Deelnemerslijst Ruta del Sol (ProCyclingStats)
Website organisatie

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
27 Reacties
15-02-2018 13:58
Go go Froome, snoer ze de mond ^^
15-02-2018 14:31
Hoe snoert een van doping verdachte renner mensen de mond door te winnen?
15-02-2018 14:46
Jeroen Meijers (135) en Pascal Eenkhoorn (66) zijn in de aanval getrokken met nu 7' voorsprong op 't peloton met Froome.....
15-02-2018 14:50
@ DerEffe, knap hoe je vraag en antwoord in elkaar verweven hebt.

Verder is het natuurlijk frappant dat de beste ronderenner van zijn generatie op de brandstapel gegooid wordt voor een pufje teveel. En dat terwijl men de grootste dopingzondaar/maffiosi/crimineel uit de geschiedenis van de sport weer in de armen wil sluiten.

Natuurlijk zijn er regels, en moet iedereen zich er aan houden, ook Froome. En als je je te ver in de grijze zone begeeft, kan het wel eens zijn dat je op een dag in de zwarte valt. Maar om in dat geval van 'dopinggebruik' te spreken is, althans voor mij, toch echt een brug te ver.

Beter zou zijn, dat men de grijze zone gewoon afschaft zodat men een bagatel als 'een pufje teveel' niet kan aangrijpen om de afgunst op een geweldige atleet te vermommen onder verketterende dopingbeschuldigingen.
15-02-2018 14:52
Leuk!
15-02-2018 15:04
Helemaal mee eens leor 16, prima verwoord.
En nu komt meneer Gilbert ook met een statement. Laat die hypocriet zijn mond houden. Zijn topjaar kwam niet door een pufje teveel pfffff.
15-02-2018 15:06
@leor16, 1 pufje teveel? Maak daar maar 36 pufjes teveel van. Hij heeft zeker 3 discs Ventolin moeten leegpuffen met zijn waardes
15-02-2018 15:45
Nog maar 3 man over vooraan waaronder Eenkhoorn! Knap hoor. gougeard als brommer erbij is ook ideaal.
15-02-2018 15:46
Dat Froome astma zou hebben valt toevalligerwijs samen met de publicatie van onderzoeken die uitwijzen dat Salbutamol misbruik loont. Het verkregen voordeel is overigens vergelijkbaar met EPO.

http://suppversity.blogspot.nl/2014/09/albuterol-salbutamol-doping-works.html
15-02-2018 15:46
@leor16
Ik meen dat jij hier al wat jaartjes komt en ik had dan ook verwacht dat jij wat minder naief zou zijn over pufjes en dopinggebruik. Froome en Sky zullen een professioneel dopingbeleid hebben opgezet dat niet draait om af en toe een pufje teveel nemen omdat "Froome de pers dan beter te woord kan staan".
15-02-2018 15:52
Dat is zeker knap, dat Eenkhoorn nog steeds meezit in de koningsetappe.
Kijken hoever hij kan komen.
15-02-2018 15:53
Eenkhoorn lijkt niet heel soepel te dalen.
15-02-2018 16:00
Knap van Eenkhoorn.
15-02-2018 16:07
Haha Eurosport. Die reclameblokken bestaan alleen maar uit fragmenten van de spelen, laat het dan gewoon weg....
15-02-2018 16:13
Kroon zou het erg knap vinden van Froome als ie toch wint. Wie kan presteren met zo veel gezeik aan zijn kop?

Volgens mij in ieder geval Armstrong en Virenque, maar misschien waren er nog meer.
15-02-2018 16:21
Eenkhoorn gelost.
15-02-2018 16:23
@Djoop
Dat artikel waar je naar linkt (uit 2014), overigens uit een niet al te best journal, laat geen significant verschil zien tussen wel of niet salbutamol gebruiken. Laat staan een vergelijkbaar effect met EPO.
Terug naar school is het devies.
15-02-2018 16:30
@52v11a,

Klopt, vermoedelijk een jaar of 10.

Ik kan overigens begrijpen dat jij me als naïef omschrijft, omdat ik het niet heb voor de 'schuldig tot het tegendeel bewezen is'-houding die de meeste hier aannemen.

Bovendien kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat Froome hier meer slachtoffer dan dader is. Het is sowieso moeilijk om in een vaag verhaal stelling in te nemen.

Als later echter zou blijken dat er bij Sky (zoals jij beschrijft), inderdaad een heus dopingprogramma op de agenda staat/stond. Dan zal ik je met veel plezier gelijk geven, ik heb immers niet echt iets met Froome, en al zéker niet met Sky.

Maar tot op heden deel ik geen van onderstaande 'top-argumenten' op dit forum, om Froome vroegtijdig te laten vallen:
- Meer kans voor Dumoulin om de Tour te winnen.
- De grote rondes zullen minder saai zijn zonder Froome/SKY
- Kelderman komt misschien op het podium van de Vuelta.
15-02-2018 16:35
Kopgroep met Poels, Fuglsang, Landa en Wellens.
15-02-2018 16:38
Wellens gaat!
15-02-2018 16:40
Froompey rijdt weer op zijn Froomes.
15-02-2018 16:43
Zo dan, wat een demarrage van Poels.
15-02-2018 16:43
Poels wint
15-02-2018 16:43
waar te zien?
15-02-2018 16:44
Lekker Poels!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.