Volg hier de koninginnenrit in de Tour of Utah 2015
zaterdag 8 augustus 2015 om 18:35 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Tour of Utah 2015

Een pittige opgave vandaag voor de renners in de Tour of Utah. Wie kijkt naar het profiel van de zesde etappe van Salt Lake City naar Snowbird Ski and Summer Resort, ziet dat hier met recht gesproken mag worden van de koninginnenrit. De lengte van de rit is 110 mijl, ongeveer 177 kilometer.

Het zwaarste klimwerk zit in het tweede deel van de rit. Eerst ligt de Guardsman’s Pass van eerste categorie op de renners te wachten. Na een snelle afdaling volgt de klim van buiten categorie naar het Snowbird Ski and Summer Resort. De rit begint om 18.50 uur Nederlandse tijd. De finish is kort voor middernacht.

Behoudt Michael Woods zijn gisteren veroverde leiderstrui? Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.
Stage 6 elevation

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

TourTracker

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
21 Reacties
08-08-2015 18:50
Hup hup Dombrowski!
Moet er toch ooit is van komen voor dit (gewezen) raspaardje.
Horner zal er ook wel dichtbij zijn: rijdt attent mee en de voorbije 2 jaar 2de in AK.
08-08-2015 19:03
wat is de hoogte,lengte en hellingsgraad van de cols? (klikluimode on)
08-08-2015 20:42
Ben even verrast door de hierboven gegeven link van TourTracker: http://tourtracker.tourofutah.com/

Mooi en duidelijk grafisch in beeld gebracht, en tegelijkertijd zien we er televisiebeelden bij. Leuk, ook al lijk ik geen enkele renner te kennen die ik nu in beeld heb gezien.
08-08-2015 21:09
12 koplopers, nog 94 km, voorsprong 4:45
(10 min. ago)
King, Rosskopf, Van Zyl, Ramirez, Colbrelli, Smith, De Luna, Britton, Daniel, James Oram, Ruben Guerreiro & Bobridge
08-08-2015 22:46
@Zoetepap, voor als je er nog niet achter was:
Guardsman Pass: 776m, 11.5km, 13% max, 7% gem
Snowbird: 914m, 13,7km, 12% max, 7% gem
08-08-2015 22:48
@Lopopodium, mooi hea ;). Dit hebben alle Amerikaanse koersen, geweldig inderdaad. Gewoon een beetje goed naar het commentaar luisteren en je leert weer heel veel dingen, doe ik ook, goed commentaar en altijd wel wat spektakel :p.
08-08-2015 22:49
Jelly Belly flink op kop, gat wordt langzaam maar zeker gedicht. Ik heb nog niet echt een idee wie hier nou persee gaat winnen.
08-08-2015 22:50
45 km:
Kopgroep van 8 wordt gereduceerd naar een kopgroep van 2 man : Rosskopf (BMC, wat klimt die fantastisch zeg) en Rob Britton (Smartstop).
Ben King (Cannondale) met De Luna moeten net voor de top passen. Peloton op 55 sec
35 km: King sluit weer aan in de afdaling, hij gooit daar Flavio De Luna (ook Smartstop) los. De Luna wordt ingerekend door peloton enkele kilometers later.
28 km: Peloton verliest terrein tot 1:50 en Colombia trekt de gas vol open in de vallei tot de slotklim (ze zitten nog in het kleine peloton met 5 man). Peloton nog 30-35 man. Colombia trekt zo hard door dat ze zelfs even met 3 man alleen weg zijn op dit moment.
16 km: Sarmiento en Ramirez (Colombia) en Jack Bobridge (Budget) in de aanval net voor voet slotklim. Even snel weer ingelopen.
Slotklim net bezig en leider Woods krijgt het al erg moeilijk.
08-08-2015 23:08
Colombia nu op kop van 't peloton, staan met 4 mannen binnen de halve minuut.
08-08-2015 23:09
thanxs Darkus,lijken mij hellingen op Amerikaans niveau. Het profiel lijkt wel een bergetappe van de Tour.
08-08-2015 23:20
Het profiel op de tourtracker is wellicht realistischer. Maar toch, 13km aan 7% is ook geen pukkel.
08-08-2015 23:23
is vergelijkbaar met alpe d'huez. (wel iets minder steil natuurlijk..)
08-08-2015 23:26
Slotklim 13 km:
3 leiders: Rosskopf, Britton en King.
Peloton komt dichter met man van Colombia op kop (Sarmiento?) (30 sec).
BMC ijzersterk met 4 man in het wiel van Sarmiento en een goed ogende Bookwalter.
8,5 km: eerste aanval is van Joe Dombrowski en krijgt nog even steun van King.
8km : Squire (Hincapie), Schleck (Trek) en leider Woods komen aansluiten.
7,5 km: Dombrowski en Schleck gaan door. Squire en Woods passen, Woods probeert wel terug te keren op eigen tempo.
7 km: Schleck past, Dombrowski alleen. Dombrowski lijkt ontketend.
6,5 km: Dombrowski smeert Schleck, Woods en Squire 15 seconden aan en de rest van het peloton 25 seconden. Horner en Berhane komen aansluiten bij Schleck, Woods en Squire.
5 km: Squire lost bij de achtervolgers, ook Berhane krijgt het moeilijk. Woods drukt daar nu door, Dombrowski neemt geen tijd meer en blijft 15 sec voor.
08-08-2015 23:41
Eindelijk laat Dombrowski zijn absolute toptalent weer zien.
08-08-2015 23:45
Daar komt Papy Horner!
08-08-2015 23:47
Dat is nog eens een volgtopic. Thanks Dayer! Het wordt tijd om het beeld aan te steken...
08-08-2015 23:49
Laatste 5 km:
4 km: Foutje in de stream denk ik maar Dombrowski nu 40 sec op Woods, Berhane, Horner en Schleck. De Colombias, Brajkovic's en Co. op een minuut.
2 km: juiste tijdsverschillen geven is moeilijk want die op de livestream kloppen niet. Er wordt nu gesproken voor 1:10 voorsprong voor Dombrowski.
08-08-2015 23:50
@xistnc, bedankt! :)
08-08-2015 23:53
Stream loopt 1 a 1,5 km achter op de info op de ticker, hou daar rekening mee.
08-08-2015 23:55
Is die leonardo basso eigenlijk familie van?
08-08-2015 23:57
Slotkm voor Dombrowski, aan de finish zien we zijn voorsprong. Het zou 1:15 zijn op groepje Woods.
Dombrowski wint na het rijden van een ijzersterke slotklim.
1. Joe Dombrowski
2. Michael Woods 1:15
3.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.