Volg hier  de koninginnenrit in de Ster ZLM Toer 2015
zaterdag 20 juni 2015 om 12:15 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ster ZLM Toer 2015

Vandaag staat de lastigste etappe van de Ster ZLM Toer op het programma. De renners gaan van Verviers naar de stuwdam van La Gileppe en komen onderweg onder meer Le Rossier en La Redoute tegen.

Sprinters wisten de afgelopen jaren geen potten te breken in deze inmiddels traditionele etappe. Sinds 2010 wonnen achtereenvolgens Adam Hansen, Philippe Gilbert, Lars Boom, weer Boom en weer Gilbert. Kan klassementsleider André Greipel desondanks standhouden? Ruim dertig renners staan binnen een minuut van de Duitse spurtbom. Er is dus nog veel mogelijk.

De wedstrijd gaat om 12:30 van start. De aankomst wordt rond 17:20 verwacht. Bespreek hier het verloop van de koers.


Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Website organisatie

Liveticker (website organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
30 Reacties
20-06-2015 12:33
Denk eigenlijk dat Greipel hier de trui verliest.
20-06-2015 13:00
Opgave Barry Markus, die als een van de eersten werd gelost. Terwijl er nog een peloton proconti's en conti's meefietst. Schrijnend.
20-06-2015 13:10
Komt er live tv of stream van deze etappe
20-06-2015 13:18
@xistnc

Schrijnend? Wat een negatief taalgebruik... Wie weet is hij wel ziek? Al dat gebash en gehaat altijd... :)
20-06-2015 13:23
Goeie test voor Kittel, of ie Rosier en Redoute overleeft.
20-06-2015 13:35
Ik denk dat wij dat nu al kunnen beantwoorden : Kittel overleeft ze niet ( misschien een beetje negatief taalgebruik ?)
20-06-2015 13:36
Markus is in navolging van Vermeltfoort gewoon niet WT waardig gebleken.

Hij heeft een grote intrinsieke sprintsnelheid en zal het in een carriere op de kortere baan onderdelen vermoedelijk goed doen.
Maar op de weg komt hij gewoon veruit tekort als het ook maar enigszins omhoog gaat of de wedstrijd ook maar een beetje hard wordt gemaakt.

Dat is echt geen schande, het is echt een jongen met talent op de fiets, alleen ligt zijn talent niet daar waar hij nu rijd
20-06-2015 13:37
Markus heeft nog.maar weinig wedstrijden uitgereden dit jaar zie heel vaak dat hij op geeft
20-06-2015 13:53
@xistnc
Ik neem aan dat jij de reden van zijn opgave weet? Je bent nogal resoluut met je oordeel.
20-06-2015 14:02
Een eventuele specifieke reden voor het lossen van vandaag doet niets af aan het feit dat dit resultaat geheel past in het patroon van [url=http://www.procyclingstats.com/rider.php?id=139960&season=2015]dit jaar[/url]. En ja, dat vind ik schrijnend.

Een kopgroep van 6 heeft 7+m voorsprong. De 6 vormen geen gevaar voor de gele leiderstrui van André Greipel:

Scott Thwaites +8m20
Jochem Hoekstra +8m27
Cees Bol +8m27
Frederik Veuchelen +8m54
Thomas Degand +9m19
Rob Peeters +10m25
20-06-2015 14:07
Bij Barry Markus heb ik het idee dat hij een Colombiaans dieet volgt, hij leeft niet als een echte prof. Daar kan zeker 5 à 10 kg af, en dan nog is hij een redelijk beperkte coureur als je hem met andere sprinters vergelijkt.
20-06-2015 14:15
De kopgroep vormt wel gevaar voor de bollentrui van Meersman :D
20-06-2015 14:16
Jij vindt altijd wel weer een lichtpuntje in jouw lichtblauwe duisternis. Toch een soort van knap.
20-06-2015 14:26
@ippglobal
Rosier wel eens gedaan?,klein beetje steil in begin en redoute is maar 1,5 km. Hangt helemaal af vh tempo voorin. En wie zijn wij?
20-06-2015 14:56
@xistnc

Natuurlijk zijn zijn resultaten niet goed te noemen dit jaar. Het woordje schrijnend is daarbij op zijn plaats. Dat zei je echter niet. Het was schrijnend dat hij vroeg moest lossen en al had opgegeven terwijl heel veel pro en contis wel nog konden volgen. De loser... Vandaag is zelfs veel erger dan de rest van zijn seizoen, het is dus best aannemelijk dat er iets aan de hand is. Vandaag als schrijnend bestempelen zonder de achtergrond te kennen, is dus wel degelijk hatelijk gebash. :)
20-06-2015 15:00
@GGE
Feitelijk ben je het dus met me eens, maar durf je dat niet toe te geven? En liefst zou je er zelfs nog een schepje bovenop doen? Dat kan. Geeft niks. Maar probeer dan iets zinnigs aan de discussie bij te dragen. Kun je dat?
20-06-2015 15:12
@xistnc

Wat ben ik met je eens? Dat het seizoen van barry zwak is? Ja.
Nogmaals, daar had je eerste post geen knijt mee te maken. Een DNF als schrijnend beschouwen zonder achtergrondinfo is kortzichtig.

Waar doe ik er een schepje bovenop?
Als jij met onzinnig gebash komt en ik nuanceer dan voeg ik toch iets zinnigs toe?


Nu jij nog want tot nu toe kom je niet verder dan het afbreken van Markus in dit topic. Denk je dat dat lukt? :)
20-06-2015 15:25
is er een stream b.v.d.
20-06-2015 16:21
Giant, je hebt een discussie zonder doel aan de gang geholpen. Als je graag discussies voert for the sake of discussie, zoek dan wel een onderwerp waarbij je ook ergens over kan praten... Het wel of niet gebruiken van schrijnend, en of dat dan hatelijk bedoeld is of niet.. kom op zeg.
20-06-2015 17:00
@xistnc. +1
20-06-2015 17:02
@arry

Gisteren in het ambitietopic over gesink werden mensen die niet meer zeiden dan dat gesink zich beter niet als 4de ziet en zich beter andere doelen stelt al weggezet als bashers oa door xistnc. Aangezien de gebruikelijke mentaal zwak onzin nog niet eens gebruikt werd stelde ik dat termen als bashen of hatelijk nogal overdreven was en dat ik het ook raar vond dat die kritiek dan van mensen komt, zoals xinstc, die verder zelf weinig problemen hebben met kortzichtige kritiek. Zie zijn eerste post waarin Markus wordt weggezet als iemand die zelf geen conti's kan volgen. Hij kan dus eigenlijk beter stoppen. Persoonlijk vind ik zo'n post een veel mooier voorbeeld van bashen.

Dat dan vermelden heeft inderdaad niet zoveel nut, maar het is wel leuk. Vandaar ook de smileys erbij. Die impliceren dat ik er inderdaad gewoon mee aan het lachen ben...
20-06-2015 17:19
Laatste km: Ruigh en Maes net teruggepakt. Kittel gelost.
20-06-2015 17:20
Hofland pakt hem
20-06-2015 17:20
Hofland!!!!!
20-06-2015 17:21
:)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.