Volg hier de klimtijdrit in de Ronde van Romandië 2018
vrijdag 27 april 2018 om 14:15 Volg in Google

Volg hier de klimtijdrit in de Ronde van Romandië 2018

De organisatie van de Ronde van Romandië heeft dit jaar geopteerd voor een heuse klimtijdrit. De voorbije jaren was de tijdrit vaak wel over heuvelachtig parcours, maar een klimtijdrit hebben we al lang niet meer gezien in Zwitserland.

De chrono is 9,85 kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 7,9% met uitschieters tot 11%. Het parcours wordt gekenmerkt door een aantal typisch Zwitserse haarspeldbochten. De tijdrit leent zich voor klimmers die ook een goede tijdrit in de benen hebben. Hier zal voor het klassement groot verschil gemaakt kunnen worden.

De eerste renner gaat van start om 14:34u, klassementsleider Primoz Roglic zal rond de klok van 17:30u finishen. De tijdrit is live te zien op Eurosport 1 vanaf 16u.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Romandië 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Live timing (Tissot)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
193 Reacties
27-04-2018 17:25
@assen
Colombiaanse wielrenners zijn vaak vroeg volwassen maar stokken dan op jonge leeftijd al in hun ontwikkeling.
27-04-2018 17:25
Dumoulin moet dit jaar de Tour winnen, want vanaf volgend jaar heeft hij te maken met Bernal vrees ik...
27-04-2018 17:25
Belachelijk dat ploegmaats achter elkaar mogen starten. UCI weer goed bezig. Bernal heeft ongetwijfeld veel steun gehad van Castroviejo.
27-04-2018 17:26
We zagen op het laatste stuk juist Bernal voor Castroviejo. Onduidelijk of hij er echt voordeel van had.
27-04-2018 17:26
Je gaat gelijk krijgen rahimns, Bernal echt heel goed!
27-04-2018 17:26
Ik verwacht eigenlijk nog wel een 2e plaats voor Roglic. Die lijkt nu heel sterk te rijden, plus hij hoorde van Kruijswijk dat hij niet te snel moest starten
27-04-2018 17:26
Jammer dat Bernal bij Sky rijdt :(
27-04-2018 17:27
Ja hoor. 21, maandje geleden hard gevallen, verslaat iedereen met gemak.
27-04-2018 17:27
@martini151
Tijdslimiet voor deze etappe is +25% volgens het reglement op de website van de organisatie.
27-04-2018 17:28
Kwart van het veld nu op 125% of meer van de tijd van Bernal, benieuwd wat de jury gaat doen.
27-04-2018 17:28
Hard gevallen? Het was een harde klapper, maar de schade viel reuze mee. Zat de zaterdag erop alweer op de fiets bij de groepstraining.
27-04-2018 17:28
Mmm, misschien kan Roglic het toch nog redden.
27-04-2018 17:29
Hangt er vanaf hoe Roglic het heeft ingedeeld.
27-04-2018 17:30
Doe mij ook zo'n sleutelbeenbreuk. Ga je harder van fietsen blijkbaar
27-04-2018 17:30
Trouwens behoorlijk vreemd dat Bernal dat tweede deel 28 seconden sneller heeft gereden dan Porte. Het lijkt me dat hij hulp heeft gekregen van zijn ploegmaat.
27-04-2018 17:31
Ze zullen toch niet man of 30 buiten tijd kwalificeren of wel? Volgens mij de tier er nu met 25 procent ook net uit.
27-04-2018 17:31
Misschien kan Rogla Thomas nog remonteren?
27-04-2018 17:31
@NDI22 Achja in tijdritten gebeuren wel vaker gekke dingen. Zo won iemand met een gebroken pols Olympisch zilver op enkel pijnstillers
27-04-2018 17:32
De Bernal familie kan trots zijn, eindelijk een waardige opvolger van Jody!
27-04-2018 17:32
@Jean
Zal ie eerst Dennis nog moeten inhalen, en dat zie ik niet gebeuren. ;-)
27-04-2018 17:33
Portes tweede helft was vergeleken met Kruijswijk, die zei dat hij te snel gestart was, duidelijk de mindere van de twee hè.
27-04-2018 17:34
Onze pedaleur zei het al in het andere topic:
[quote]Pédaleur de charme - 27 april 2018 om 14:01
Rosa (Sky) die start na Thomas (Sky) en Bernal (Sky) die start voor Castroviejo (Sky). Klopt dat wel?[/quote]
Als ze de startvolgorde hadden aangepast, dan zouden nu niet zo veel mensen roepen dat hij hulp heeft gehad van zijn ploegmaat.
27-04-2018 17:35
We hebben geen beelden, maar ik denk eerder dat Castroviejo wat heeft gehad aan Bernal dan omgekeerd.
27-04-2018 17:35
Roglic rijdt een snellere tweede helft dan Bernal.
27-04-2018 17:35
ROGLIC WOW!! HIJ BEHOUDT DE TRUI!!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.