Volg hier de eerste rit in lijn van de Ronde van Zwitserland 2016
zondag 12 juni 2016 om 12:30 Volg in Google

Volg hier de eerste rit in lijn van de Ronde van Zwitserland 2016

Met thuisfavoriet Fabian Cancellara in de gele leiderstrui vertrekt het peloton in de Ronde van Zwitserland vandaag voor een etappe van 187,6 kilometer. Start en finish zijn gelegen in Baar, waar gisteren ook de proloog verreden werd. Het parcours bestaat uit vier grote plaatselijke rondes met serieus wat hoogtemeters. De verwachting is dat het uitmondt in een sprint met een selecte groep. Klopt dat? Volg hier op WielerFlits de koers.

De 176 renners starten om 12.45 uur aan hun tocht van bijna 190 kilometer. Tussen 17.05 en 17.30 uur verwacht men de binnenkomst aan de aankomst. Eurosport 1 is om 15.45 uur de enige in Nederland met livebeelden. Vlaamse kijkers zullen het via Telenet PlaySports moeten bekijken.

Stage-1457003592

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Live data van de renners (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
51 Reacties
12-06-2016 15:56
Leuk die live data van Velon. Hartslag van Kelderman ziet er goed uit.
12-06-2016 16:03
Haha sagan bijna neergeschoten bij het startshot:p
12-06-2016 16:46
Wat heb je nou aan die hartslagen.. Dat verschilt enorm per renner, Froome (ik zeg maar wat) heeft misschien wel een hoger omslagpunt dan Kelderman. Waardoor het lijkt dat Froome dan dieper gaat maar dat hoeft dan helemaal niet zo te zijn. Daarnaast verschilt max. ook erg, een leeftijdsgenoot van mij krijgt hem amper voorbij de 185 terwijl ik rond de 200 kan.
12-06-2016 16:48
Gaviria gevallen.. kunnen we al vergeten voor vandaag.
12-06-2016 16:49
Lotto Soudal op kop van het peloton... Denk Roelandts te kunnen winnen?
Gaviria gevallen!
12-06-2016 16:51
Nieuwe val zonder erg met oa Talansky, Ten Dam, Cimolai
12-06-2016 16:52
Valpartij met veel van Cannondale
12-06-2016 16:52
Valpartij met natuurlijk Ten Dam.
12-06-2016 16:53
Hopelijk blijft Kelderman wel op de fiets vandaag.
12-06-2016 16:56
Kan die Gaviria nu is geen EEEN koers rechtblijven zeg.
12-06-2016 16:57
Dan ga je onderuit. Dan baal je. Dan moet je tussen de auto's proberen terug te keren in het peloton. En dan rijdt jouw ploeg uitgerekend in Mini's... xD

Gaviria had anders natuurlijk gewoon gewonnen. Duidelijk.
12-06-2016 17:01
Zou een klassementsrenner voor die seconden gaan sprinten dadelijk?
12-06-2016 17:07
@jerteg
Volgens mij is het plan van Lotto-Soudal gericht op die tussensprint, om Roelandts aan de trui te helpen.
12-06-2016 17:09
Klassementsrenner ;) @xistnc, evengoed bedankt voor je antwoord.
12-06-2016 17:12
Hmmm Stuyven...dat was niet zo proper.
12-06-2016 17:12
[quote]eddyvv - 12 juni 2016 om 15:55
kunnen we niet een petitie starten om Fabian nog een jaar te laten rijden?[/quote]
Kan. Doen.

Mooie tussensprint. Cancellara wint.
12-06-2016 17:12
Geniaal, Eurosport. Tussensprint gemist :o

De commentatoren wrijven het er nog even in :D
12-06-2016 17:13
Haha, België boven. Dat elleboogje van Stuyven was er bijna teveel aan, maar hij bedacht zich nog net. Niet handig van Roelandts dat hij zich zo liet insluiten.
12-06-2016 17:14
Op NL Eurosport was die gewoon te zien. Was een mooie sprint en goed verdedigd door Cancellara en Stuyven.
12-06-2016 17:14
Maar had dit niet op Eurosport moeten zijn?
12-06-2016 17:15
@xistnc: hoezo? Ik zag hem live.
12-06-2016 17:16
De Haes wint in Limburg.
12-06-2016 17:25
Lotto laat een gaatje vallen. Slim. Benieuwd of het iets zal uithalen.
12-06-2016 17:25
Sagan wint. Betere lead-out had Matthews niet kunnen wensen, maar die kwam duidelijke te kort.
12-06-2016 17:26
Etixx overal 2de vandaag. AAAUUUWWW

Om te reageren moet je ingelogd zijn.