Volg hier de eerste etappe van de Ronde van Romandië 2018
woensdag 25 april 2018 om 13:05 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe van de Ronde van Romandië 2018

Na de proloog mag Michael Matthews in de gele leiderstrui beginnen aan de eerste etappe in lijn van de Ronde van Romandië. De Australiër van Sunweb begint daarmee aan zijn strijd tegen de hoogtemeters om die trui te verdedigen. Te beginnen met de rit naar Delémont. Staat hij na vandaag nog aan kop? Volg het hier op WielerFlits.

Het peloton verlaat proloogplaats Fribourg. Via 2481 hoogtemeters en vier gecategoriseerde klimmen komt het peloton 166,6 kilometer verder aan in Delemont. Na 107,5 kilometer wordt de finish in Delemont al voor een eerste maal bereikt. Maar voordat de renners daadwerkelijk voor de zege kunnen strijden, dient er nog tweemaal een lokaal parcours afgelegd te worden. In deze omloop zitten twee beklimmingen: Le Sommet (4,5 km aan 7,3%) en Le Rond Pre (0,8 km aan 7,0%). De top van de laatste bevindt zich op een kleine tien kilometer van de finish.

Om 13.20 uur is het départ réel in Fribourg, waarna omstreek 17.15 uur de finish verwacht wordt. Eurosport schakelt vanaf 16.00 uur live in op het hoofdkanaal.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Romandië 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
41 Reacties
25-04-2018 13:12
Lijkt me een etappe waar je goed op moet passen. Je zult de ronde hier niet winnen, maar je kunt er mogelijk wel kostbare seconden verliezen met zo'n finale.
25-04-2018 13:31
Matthews vs Albasini vs Colbrelli?
25-04-2018 13:31
Rojas doet niet mee vandaag?
25-04-2018 13:33
De vlucht van de dag is vertrokken: Mertz, Gougeard, Minnaard, Clarke en Duchesne.
25-04-2018 13:37
molard en viviani zou ik er toch ook bij zetten.
25-04-2018 13:38
Die klimmetjes zijn moeilijk genoeg om Matthews en consorten eraf te rijden, het is alleen de vraag wie er dan zo hard tegenaan zullen gaan. Sky misschien?
25-04-2018 13:40
Ik zie tlj vandaag nog niet aanvallen. Ook niet echt een etappe voor. Maar zou wel als ik hun was er nog genoeg bijzitten op de laatste klim oorlog maken. Roglic kan mooi stukje dalen dus waarom niet
25-04-2018 14:07
*****
Matthews in deze vorm
25-04-2018 14:49
Matthews in deze vorm?? De vorm waarmee hij in LBL op 9 minuten gereden werd? Inspanningen van 5min lijken wel te lukken (cfr Waalse Pijl en proloog gisteren), maar dat zegt niets over de herhaaldelijke langere inspanningen zoals LBL of diegene die vandaag op het programma staan. Of toch tenminste als er een ploeg koers wil maken.
25-04-2018 14:55
sinds wanneer zijn tijdsverschillen van belang in een eendaagse wedstrijd?
25-04-2018 15:05
Hij kwam niet op 9 minuten binnen omdat zijn vorm zo goed was
25-04-2018 15:09
@ Bulcke en Steven,
Het lijkt mij dat Matthews liet lopen zodra hij wist dat hij niet meer kon winnen in Luik. Dit alles met een vooruitziende blik naar Romandië. En terecht, zo blijkt nu. Matthews is in supervorm. Niet alleen in de WP bleek dat, zie ook de Amstel Gold Race.
25-04-2018 15:19
Vooralsnog Sunweb de enige ploeg die op kop wil werken. Ik benieuwd of en wanneer Quickstep een handje komt toesteken. Die komen hier met een team puur en alleen gefocust op de sprint.
25-04-2018 15:23
We zullen het zien tvm. Ik gun het hem en sunweb wel. Enn voor jumbo is het ook niet nadelig als Matthews nog even de leider blijft
25-04-2018 15:24
Marco Minnaard gaat voor de bergprijs.
25-04-2018 15:24
@ Baik-Baik
Naja de kopgroep is niet echt gevaarlijk dus hoeft ook niet echt. Zeker met dit parcours lopen de benen van de koplopers op de laatste klim wel vol.
25-04-2018 15:27
Om op 9 minuten te eindigen moet je toch al lossen op 25-30km van de meet lijkt mij, toch geen teken van hoogvorm? En in we Gold Race was Matthews toch ook niet zo goed he ...
25-04-2018 15:36
@Steven_E
Gemist dat hij een lekke band kreeg en daarvoor constant bij de voorste over de hellingen ging?

Maar soit, des te straffer de prestatie dat een renner die totaal uit vorm is gisteren de proloog wist te winnen voor renners als Roglic en Dennis.
25-04-2018 15:38
Matthews zat in die tweede groep in LBL toen die eerste groep wegreed, volgens mij heeft hij toen nog geprobeerd naar de eerste groep toe te rijden en liet hij het lopen toen hij weer werd ingehaald door de tweede groep. Wel redelijke vorm dus. En in de amstel had hij lek waardoor hij niet in de positie zat om met die eerste groep mee te gaan.
25-04-2018 15:42
@Steven-E Matthews moest lossen met vrijwel het gehele peloton. Een mannetje of 13 kon nog ternauwernood aanhaken in de groep achter Jungles. Daarna zal hij het inderdaad wel hebben laten lopen. Zegt dus weinig over zijn vorm denk ik. WP was hij goed en Amstel leek hij nog beter tot die lekke band.
25-04-2018 16:10
De tier eraf, nog steeds ziek
25-04-2018 16:18
Gister werd aangegeven dat Matthews last had van pollen in luik. Voor wat het waard is
25-04-2018 16:30
Benieuwd of Degendt hier iets probeert.
Rijdt attent mee voorin.
25-04-2018 16:45
Slotklim op komst.
25-04-2018 16:54
Waarom reed Tankink en nu clement?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.