Volg hier de eerste etappe in de Ruta del Sol 2016
woensdag 17 februari 2016 om 12:08 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe in de Ruta del Sol 2016

Net als in Portugal, krijgt ook de eerste rit in de Ruta del Sol waarschijnlijk een massasprint als besluit. Bij het ontbreken van de topsprinters, krijgen spurters die daar net onder vallen de kans op de leiderstrui. Is het aan Nacer Bouhanni, of gaat thuisrijder Juan José Lobato ermee lopen?

De rit tussen Almonaster la Real en Sevilla bedraagt 165,2 kilometer en herbergt in de eerste helft van de etappe drie klimmetjes van de derde categorie. De laatste dertig kilometer zijn nagenoeg vlak in deze openingsetappe van de Vuelta a Andalucia, onder welke naam de koers ook wel bekend is. Het startschot klinkt om 12.00, terwijl de aankomst ligt tussen 15.56 en 16.20 later vandaag. Eurosport brengt de koers live bij u thuis vanaf 15.00. Bespreek het verloop van de etappe op WielerFlits.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Informatie etappe 1
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
37 Reacties
17-02-2016 12:21
Benieuwd of Sbaragli op zijn eerste koersdag van het seizoen meteen kan uithalen!
17-02-2016 12:33
Zou Leuk zijn wanneer Bataglin zou winnen. Forza TLJ
17-02-2016 12:58
@TrEb: Battaglin lijkt me kansloos in deze sprintrit. Bouhanni, Lobato, Sbaragli, Petit en hopelijk R.Kreder lijken me de beste sprinters hier.
17-02-2016 13:32
Felline kan zich er ook wel tussen gooien, al moet die het wellicht afleggen tegen de weinige pure spurters die hier aanwezig zijn.
17-02-2016 13:52
Bouhanni mag weleens een teken van vorm gaan tonen, zeker als ie in Kuurne voor de winst wil meedoen.
17-02-2016 13:53
Mrozek (CCC), Baugnies (Wanty), Shalunov (Gazprom) en Estevez (Euskadi) hebben het hazenpad gekozen, het peloton volgt na 42km op bijna acht minuten.
17-02-2016 14:06
Swift en Coquard kunnen volgens mij ook aardig aankomen. ;)
17-02-2016 14:09
@Rode Lantaarn: Coquard doet niet mee, zie het nieuws van gister ;) Ik noemde niet voor niets Petit.
17-02-2016 14:19
@Hakkie2: Inderdaad lastig fietsen met een gebroken schouder.
17-02-2016 14:22
@LyndaLid
Zo slecht is zijn vorm toch niet? In Valencia zat hij er telkens goed bij en scheelde het maar een paar millimeter of hij had de eerste ruikers van het jaar al binnen.
17-02-2016 15:08
Stoort Eurosport bij jullie ook zo, of ligt dat aan mij?
17-02-2016 15:08
[b]KoersUpdate°:[/b]
Met nog ongeveer 38 km te gaan zijn de 4 vooraan nog steeds hetzelfde, zij hebben een voorsprong van 3:10 op het peloton dat wordt aangevoerd door Caja-Rujal, Roompot en Cofidis.

De 4 vooraan:
Mrozek (CCC), Baugnies (Wanty), Shalunov (Gazprom) en Estevez (Euskadi)

[i]De vetgedrukte namen zijn ofwel favoriet of ze zijn Nederlands.[/i]
17-02-2016 15:17
Leuk, een rotonde op 400 meter voor de finish..
17-02-2016 15:26
ewww das niet echt snugger
17-02-2016 15:29
[b]KoersUpdate°:[/b]
Valpartij van Yoshida. Schade lijkt mee te vallen. Nog 21 km en de voorsprong is geslonken naar anderhalve minuut.
17-02-2016 15:32
Zo'n reeks leaders van Eurosport is best fraai, maar kom nu maar op met de beelden.

Edit: ah, UK heeft wel beelden. 14km nog, minuutje voor de koplopers. Tempo in het peloton gaat eruit, voorsprong groeit terug iets.
17-02-2016 15:42
Nou het peloton mag wel eens in gang schieten, want anders gaat de kopgroep het gewoon redden. Er zijn natuurlijk ook niet heel veel topsprinters aanwezig. Niemand wilt met Bouhanni naar de streep ;)
17-02-2016 15:44
Youri, drama ook Eurosport hier. Ziggo gooit steeds de box uit... (grrr)
17-02-2016 15:46
Sky heeft er vertrouwen in dat Swift Bouhanni wel verslaat.
17-02-2016 15:49
Nog 6 km, voorsprong: 30 seconden.
17-02-2016 15:49
Hier is het beeld prima van Ziggo
17-02-2016 15:53
Ronde van Algarve volgtopic weg? iig, daar zijn 2 valpartijen en de kopgroep is ingelopen.
17-02-2016 15:54
Die Been is toch dé slechtste wielerverslaggever die je je maar kan inbeelden...
17-02-2016 15:56
Bennati... ? Wow, dat is een tijdje geleden!
17-02-2016 15:56
@miguelon: ehm... Nee. Alles van Sporza is wat mij betreft slechter. Zelfs met reclames liever Been.

Bennati wint in elk geval.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.