Volg hier de eerste etappe in de Ronde van Polen 2015
zondag 2 augustus 2015 om 13:45 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe in de Ronde van Polen 2015

Nu de Tour de France al een week achter de rug is, en gisteren Clásica San Sebastián verreden werd, is het tijd voor de eerste rittenkoers op WorldTour-niveau na La Grande Boucle. Vandaag gaat de Ronde van Polen van start in de hoofdstad Warschau. Volg op WielerFlits het verloop van de openingsrit.

In Warschau is een lokaal parcours uitgestald van 12,2 kilometer. Deze wordt tien keer verreden. De laatste drie kilometers zijn oplopend en kennen veel bochten. In de laatste 1050 meter liggen liefst vijf haakse bochten, waarvan de laatste op 200 meter van de finishlijn.

Het startschot klinkt om 14.00 uur. Tussen 16.30 uur en 16.50 uur wordt de aankomst verwacht.

Eurosport2 zal vanaf 15.00 uur live verslag doen van de eerste etappe.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Polen 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Naszosie.pl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
21 Reacties
02-08-2015 13:54
Lastige laatste kilometer, zelfs nog een bocht op 200 meter van de finish. Belangrijk om daar als een van de eersten door te komen. Als we weer de Lampre-trein van de Giro zien, dan heeft Modolo een goede kans. Ze missen echter wel Richeze.
Ben benieuwd wat Kittel laat zien. Zou hij gebrand zijn op sportieve 'wraak' voor de gemiste Tour of mist hij de motivatie om nog wat van het seizoen te maken?
02-08-2015 14:15
ik denk te zwaar voor kittel en de finish zal iets later zijn neem ik aan want 122
km in 2.45 is behorlijk snel.ik hou het op Lobato
02-08-2015 14:22
Op die lastige laatste 200 meter hebben ze natuurlijk al wel de nodige rondjes vooraf uitgebreid kunnen oefenen.
02-08-2015 14:35
Persoonlijk vind ik dit 1 van de meest aantrekkelijke WT rittenkoersen. De organisatie maakt er ieder jaar weer iets moois van met die plaatselijke omlopen opgesierd met die ballonnen langs de weg.

Kort ritje vandaag. Guardini ftw
02-08-2015 14:48
ik heb dan weer niks met 'plaatselijke omlopen'. leuk voor het publiek die de renners meerdere malen ziet passeren, maar als kijker zie je elke keer hetzelfde rondje. laat dan iets van het land zien. of is Polen dan toch niet zo mooi?
02-08-2015 15:02
Kurek, Bernas en Mohoric hebben 2:25 voorsprong op het peloton, dat door IAM gemend wordt. Nog 80km.
02-08-2015 15:03
Ik vind plaatselijke omlopen ook maar niets, maar goed voor het publiek zijn ze wel aantrekkelijk.
02-08-2015 15:06
Voor de mensen zonder Eurosport 2 (waaronder ikzelf) ook ergens een stream beschikbaar? Heb al wat sites geprobeerd maar nog niets kunnen vinden.
02-08-2015 15:07
http://www.procyclinglive.com/livestream/

De eerste link doet het bij mij.
02-08-2015 15:44
Na wat gehannes met mijn ad-block lukt het mij nu ook! Dankjewel.
02-08-2015 16:02
De laatste km is wel heel technisch en perfect voor Modolo, alleen mist ie Richeze hier. Zie ook wel iemand winnen die de laatste km weg poeft.
02-08-2015 16:02
Toch echt serieus bochtenwerk op het einde maar de weg is breed. Orica en Giant doen het achtervolgingswerk.

Edit: Die bocht op 200 meter is wel extreem belangrijk in de sprint maar ze kunnen 9 rondes oefenen voor de posities.
02-08-2015 16:09
Iemand die in de laatste bocht een gaatje slaat gaat het halen. Klim stelt niks voor. Volgens mij in totaal 24 hoogtemeters.
02-08-2015 16:15
Gaaaaap....
02-08-2015 16:17
Ik vind plaatselijke omlopen voor zo'n rondje juist prima. Het valt niet mee om 120-200 km interessant parcours te vinden, vaak krijg je dan toch lange stukken snelweg / provinciale weg. Ook is het gewoon veel werk om alles af te zetten ed en geeft het ook veel overlast voor de bevolking. Met plaatselijke ronden kan je tenminste alles fatsoenlijk afzetten, maakt het een stuk veiliger.

Ook zal het gewoon goedkoper zijn, wat zeker voor een minder grote ronde als Polen meetelt.
02-08-2015 16:31
Hapert bij jullie ook het beeld of ligt het aan mijn laptop?
02-08-2015 16:48
Kittel!
02-08-2015 16:48
He's back! Kittel!!!
02-08-2015 16:48
Wow Kittel wat een bochtenwerk!
02-08-2015 16:49
Wat een laatste bocht en een sterke finale van die LottoJumbo renner
02-08-2015 16:49
Van Winden 4e

Om te reageren moet je ingelogd zijn.