Volg hier de eerste bergop aankomst in de Ronde van Zwitserland 2018
woensdag 13 juni 2018 om 13:05 Volg in Google

Volg hier de eerste bergop aankomst in de Ronde van Zwitserland 2018

Vanaf vandaag trekken de renners in de Ronde van Zwitserland het gebergte in. Vanuit Gstaad gaat het direct bergop naar de top van de Col du Pillon (15,7 km aan 3,1%), maar dat is allemaal in aanloop naar de slotklim van Leukerbad, een col met een totale klimafstand van 14,4 kilometer aan een gemiddelde van 4,4%. Wie deelt hier de eerste tik uit in de bergen? Volg het hier op WielerFlits.

Na het begin op de Pillon volgt een afdaling en een lang, vlak middenstuk doorheen Aigle, Martigny en Sion. Eenmaal Sion gepasseerd voert het parcours de renners naar de tweede klim van de dag: de klim naar Montana. Over een afstand van 13,9 kilometer stijgt het wegdek aan 5,6%, met enkele steilere passages. Na de top volgt een afzink en de oplopende aanloop naar de slotklim naar Leukerbad. Van kilometerpaal 6 tot en met 11 is de gemiddelde stijging 6,6%. Ook de slotkilometer heeft nog stroken van 6% in petto.

Om 13.20 uur worden de renners vrijgelaten. Tussen 17.08 en 17.32 uur verwacht men de finish van de winnaar. Vanaf 16.00 uur komt Eurosport met livebeelden.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
56 Reacties
13-06-2018 13:19
Parcours dubbelt soms met Romandië dit jaar (o.a. Saanenmoser/passage Sion).
13-06-2018 13:30
Zal mij benieuwen wat de Nederlanders kunnen
13-06-2018 13:35
Die liveticker van de organisatie slaat echt helemaal nergens op.
13-06-2018 13:35
Twee vrij matige klimmetjes als je kijkt wat Zwitserland allemaal te bieden heeft.
13-06-2018 13:41
Albasini of Vichot
13-06-2018 13:42
Lijkt me lastig om hier echt grote verschillen te maken. Porte na vandaag in de leiderstrui, zou je zeggen.
13-06-2018 13:42
Voor Duits sprekers issie prima hoor@veloburto :-) beter dan Twitter en co
13-06-2018 13:44
Ja ziet er niet heel spectaculair uit.. Die TLJ voorspellingen bij monde van Addy Engels lijken me wat overdreven..
Soit, aan het eind van dit topic heb ik vast ongelijk..
13-06-2018 13:44
Sagan?
13-06-2018 13:51
Een aankomst buitencategorie met gemiddeld 8% zou je toch verwachten in een dergelijke ronde. Maar niet in deze editie dus. Ik vond dat overigens voorgaande jaren ook al bijzonder, dat er voor een dergelijke klim helemaal naar de Rettenbach (Oostenrijk) werd uitgeweken.

Wat Bai Baik zegt: Zwitserland heeft toch wel meer te bieden.
13-06-2018 13:53
echt een beklimming op de power, ideal voor een type als Porte maar ook een izagirre en Kelderman. Denk dat dit niet nog steil genoeg is voor een Quintana of een Landa.
13-06-2018 13:54
Mooie klim voor renners als Ion Izagirre, Andrey Amador, Van Garderen.
Of tijd voor een verassing van Mark Padun?
13-06-2018 13:59
@Sephiroth, ah het is Duits. Ik vond het al zo'n raar Nederlands.
13-06-2018 14:00
@Stoempen, ja, ik denk ook dat Vichot hier een kanshebber is als ie Gaviria voorblijft in de sprint
13-06-2018 14:03
[i]edit wf: dergelijke bijdragen mag je achterwege laten[/i]
13-06-2018 14:03
Van Garderen of porte vandaag de leiderstrui aan
13-06-2018 14:10
KissMyAce +1. Hup Ajax!
13-06-2018 14:14
Is het ook ergens live te bekijken voordat Eurosport het uitzend?
13-06-2018 14:32
@kissmyace en veloberto

Ga lekker op showtime blij zitten doen over die club die al 4 jaar prijsloos is
13-06-2018 14:38
@ mus: O shit, ik wou al " hup RKC!" intikken.

Wat mij betreft is dit rondje heel informatief mbt de vorm van Porte. Porte is een renner die in potentie beter kan zijn dan Froome, al komt het er in grote rondes nooit uit.
13-06-2018 15:35
Iemand enig idee waarom de livestream op tiz-cycling nog niet actief is?
13-06-2018 15:37
Beelden vanaf vier uur.
13-06-2018 15:37
@jessebudel, deze werkt nu al : https://www.firstonetv.net/Live/Switzerland/SRF-zwei–4
13-06-2018 16:14
Dnf tankink, rugklachten.
13-06-2018 16:22
http://tiz-cycling.live/

Mooi met Engels commentaar

Om te reageren moet je ingelogd zijn.