Volg hier de derde rit in de Ster ZLM Toer 2016
vrijdag 17 juni 2016 om 11:30 Volg in Google

Volg hier de derde rit in de Ster ZLM Toer 2016

Op dag drie van de Ster ZLM Toer trekt het peloton naar Limburg, waar een etappe van én naar Buchten staat te wachten. Onderweg liggen onder meer de Cauberg, de Bemelerberg, de Loorberg, Camerig, de Eyserbosweg en de Gulperberg. Deze zijn echter opgenomen in het eerste gedeelte van het parcours, waardoor het meest waarschijnlijke scenario toch een massasprint is.

Dat bleek ook vorig jaar, toen André Greipel won in een soortgelijke etappe. De Duitser staat dit seizoen wederom aan de start. Kan hij opnieuw winnen? De wedstrijd begint om 11:45 en eindigt rond 16:53. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Voorbeschouwing Ster ZLM Toer 2016 (WielerFlits)
Website organisatie
Informatie parcours rit 3
Deelnemerslijst 

Liveticker (website organisatie)
Liveticker (Twitter-account Ster ZLM Toer)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
31 Reacties
17-06-2016 11:41
Vandaag maar Groenewegen en Kelderman dan? ;)
17-06-2016 11:46
Welke ticker wordt als beter ervaren?
17-06-2016 11:50
@Awestie Ik ervaar ze als gelijk.
17-06-2016 11:54
Ben benieuwd hoe Groenwegen dit doorstaat. Hij leek eerder dit jaar een stap gemaakt te hebben in het verteren van de iets zwaardere koers.
17-06-2016 12:09
Damned de start bij het zwembad net gemist, dan maar naar de finish om 16.00
Hopelijk niet te veel regen
17-06-2016 12:10
Greipel VS Kittel?
Groenewegen 3e?
17-06-2016 12:17
Wel pijnlijk dat er allemaal klimmetjes in het parcours zitten waar je zelf meerdere malen gestorven bent, maar als de profs er rijden dat het 'gewoon' een sprinters etappe is...
17-06-2016 12:38
Gezien de klimcapaciteiten die Kittel dit seizoen ten toon spreidt hoop ik toch dat dit geen 'gewone' sprintersetappe wordt, maar een sprint zonder Kittel. Ook met het oog op het AK. Maar gezien de laatste 70 km zal het wel een normale massasprint worden.
17-06-2016 12:58
Als het een sprint word zal deze wel ontregelt zijn Door de weersomstandigheden (regen) en het bochtige parcours.
Ik denk dat er voor de 3e 4e plaats gesprint gaat worden.
17-06-2016 13:03
Van der brand, de man en weer Wesley kreder in de aanval!
17-06-2016 13:05
Wesley en Twan weer in de kopgroep? Of zit ik naar de ticker van gisteren te kijken? :p
17-06-2016 13:05
Terpstra is afgestapt, net als een stel anderen
17-06-2016 13:16
Dat profiel hierboven ziet er indrukwekkend uit! Lijkt wel een bizarre bergetappe met verschillende cols van de buitencategorie. Je hoeft alleen maar een nulletje aan de hoogtemeters toe te voegen.
17-06-2016 13:26
Weer Kreder haha, de rest zit te snurken, in Zwitserland geeft Tolhoek het peloton een masterclass "hoe breng je je sponsor in beeld". Ook daar een snurkend peloton achter TLJ slaapkoppen.
17-06-2016 14:31
Barry Markus is ook weer afgestapt. Wat is er toch met die jongen aan de hand. Rijdt als een krant de laatste twee jaar
17-06-2016 14:56
Greiepel met 11 anderen weggesprongen uit peloton.....
17-06-2016 15:06
Greipel inmiddels weer gepakt.

Wel apart dat de organisatie via twitter ook naar ploegleiders en (politie)motoren communiceert. We krijgen alles mee
17-06-2016 15:49
Nu Wout van Aert in beestenweer......
17-06-2016 15:52
Live update...het is droog aan de finish en er is nog plek vrij
17-06-2016 15:56
Herstel......Het was droog!!!
17-06-2016 17:03
Groenewegen wint!
17-06-2016 17:04
Dylan!
17-06-2016 17:04
Woehoe!
17-06-2016 17:04
Groenewegen!!!!!!!!!!!!! Wint
17-06-2016 17:04
Volgens twitter heeft groenewegen gewonnen. Wat een held

Om te reageren moet je ingelogd zijn.