Volg hier de derde rit in de Ronde van het Baskenland 2016
woensdag 6 april 2016 om 11:55 Volg in Google

Volg hier de derde rit in de Ronde van het Baskenland 2016

In de Vuelta al Pais Vasco staat vandaag de derde etappe op het programma. Klassementsleider Mikel Landa gaat van start in zijn geboorteplaats Vitoria-Gasteiz, voor een rit over 193,5 kilometer naar het kustplaatsje Lesaka. Wie komt het beste tot zijn recht in de listige finale?

De rit van vandaag telt vijf beklimmingen (drie van de tweede, twee van de derde categorie), waarbij het drieluik Aritxulegi-Agiña-Piedad in de laatste dertig kilometer ligt. Op papier is dit niet de zwaarste etappe van de zes, maar desondanks is het opletten geblazen voor de Nederlandse klassementsrenners Wilco Kelderman (tweede), Robert Gesink (negende), Tom-Jelte Slagter (veertiende) en Bauke Mollema (21ste). De rit leent zich het meest voor puncheurs en rappe heuvelrenners als Simon Gerrans.

De start in Vitoria-Gasteiz is om 12.10, terwijl de finish in Lesaka (aan de Golf van Biskaje) ligt tussen 16.46 en 17.15. Eurosport begint om 15.30 met de live-uitzending. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Rit3

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Officiële website
Parcoursinformatie etappe 3

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
94 Reacties
06-04-2016 16:33
@ Bulcke
http://www.bvls2016.sc/stream5.html

@ pirazzi

Mini-spatbordje, ook wel ass-saver genoemd.
06-04-2016 16:34
Was dat nou Mollema die daar helemaal achterin zit te harken?
06-04-2016 16:35
Cataldo, Navarro en De Plus rijden naar Albasini toe in achtervolging op Denifl en Oomen. Het uitdunnende peloton op minder dan een minuut.
06-04-2016 16:36
Nog 30 km. We Klimmen.
De 2 vooraan Sam Oomen en Denifle reden rap omhoog en verloren ong 15 sec...
En hebben nog < 40 sec
De achterdeur staat open .....
Edit: Nog 27km We dalen Nog 35 sec. De 4 naderen de 2 vooraan
Nog 25 km.We Klimmen weer 30" voor de 2 ...
06-04-2016 16:36
Een renner van Astana in de achtergrond. Boogerd: volgensmij Cataldo! Nee Cataldo zeker niet. Ooh het is toch Cataldo..
06-04-2016 16:37
Thanks ciclismo
06-04-2016 16:40
Denifl en Oomen houden goed stand. Ze komen boven op de eerste van drie klimmen met 37 seconden voorsprong op de vier achtervolgers en ongeveer 55 sec. op het peloton.
06-04-2016 16:41
Wat is boogerd een verademing ivm José.
06-04-2016 16:41
Sam toont zich wel meteen in de paar koersen die tot nu heb kunnen volgen waar hij in zit.
06-04-2016 16:44
Slimme zet van Orica om Albasini te laten demarreren. Nu ligt het kopwerk niet in hun handen en kan Gerrans gebruik maken van het werk van Trek.
06-04-2016 16:47
Ja.. Ik zei ook al dat is Cataldo! Ik zeg het wel vaker maar José moet eerst de nummers zien of ze denkt logisch na wie zou nu al gaan. Cataldo blijkbaar niet in haar boekje. Wat erger ik me weer aan haar.

Boogerd +1
06-04-2016 16:47
Laten we in dit topic alsjeblieft niet wéér beginnen over hoe irritant het commentaar wel niet is. Begint een beetje irritant te worden.
06-04-2016 16:48
Ik ben bang dat zolang die drol daar blijft zitten de kritiek op het commentaar blijft komen :)
06-04-2016 16:48
Leuk dat Orica in de aanval gaat!

Edit: @LL, vind ik prima, maar niet hier :D
06-04-2016 16:49
Bedankt Ciclismo, ook wel mudguard genoemd. Maar lijkt me bij droog weer overbodig.
06-04-2016 16:49
Nog <25km 20 " op grotere groep met oa Yates en Rolland
Nog 22 km. Denifle lost Oomen voor de bergtruipunten.
Daarachter groepje 5 man. peloton op 30 sec

Nog 20 km. We dalen weer. Vooraaan Nu groep van 7 . met Sam. Pel: Sky Controle
06-04-2016 16:50
"Rolland ziet er ook solide uit" volgens José. Maar die zit altijd mooi op de fiets en kan er zo opeens doorzakken. Zo goed is hij dit jaar ook nog niet bepaald.
06-04-2016 16:53
Oomen gekraakt lijkt het, denfil alleen vooruit.
06-04-2016 16:54
@ciclismo92
Volgens Vaughters zat Rolland totaal niet mooi op de fiets, maar die zegt wel meer..
06-04-2016 16:56
Kelderman zit vrij ver van achter.
06-04-2016 16:56
Kelderman lijkt vandaag een stuk minder dan gisteren.
06-04-2016 16:56
Klopt het dat Kelderman de hele klim redelijk achteraan zat?
06-04-2016 16:57
Knikkerbaan volgens Jose
06-04-2016 16:59
@b88, ja, tot over de top. Erachter een kleine breuk, maar hij zat er nog wel gewoon bij.
06-04-2016 17:00
Grote groep nog trouwens. Wel is tlj met weinig man.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.