Volg hier de derde etappe van Tirreno-Adriatico 2018
vrijdag 9 maart 2018 om 10:00 Volg in Google

Volg hier de derde etappe van Tirreno-Adriatico 2018

Na de langverwachte eerste zege van Marcel Kittel in 2018, komen vandaag de puncheurs aan hun trekken. Etappe drie van Follonica naar Trevi is met 234 kilometer de langste van het lot. Onderweg dienen er heel wat kuitenbijters te worden bedwongen, terwijl de finishstreep getrokken is op de steile slotklim naar Trevi. Wie deelt hier een eerste tik uit in de strijd om de blauwe leiderstrui?

Onderweg liggen drie beklimmingen, waarvan de Passo del Lume Spento na 76 kilometer de langste is. In de finale staat de slotmuur naar Trevi tweemaal op het menu, waardoor de springveren hun cartouche tot in detail kunnen voorbereiden. De slotklim is 2,5 kilometer lang, terwijl op 1,5 kilometer van de meet het ‘feest’ pas echt begint.

Van 1500 tot 1000 meter is het 11,8% steil, met een piek tot 16%. Daarna volgen 500 meter aan gemiddeld 7%, met zelfs een stukje bergaf. In de laatste 500 meters stijgt het percentage tot gemiddeld 15,9(!)%, met een maximum van 20% in de allerlaatste meters voor de finish. Voer voor de muurspecialisten met andere woorden.

Het startschot klinkt om 10.05, terwijl de finish wordt verwacht tussen 15.55 en 16.35. Eurosport is er vanaf 13.25 live bij. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de koers.

Links
Voorbeschouwing: Tirreno-Adriatico 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (SpazioCiclismo)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
71 Reacties
09-03-2018 11:41
BMC rijdt voor Bevin, die zit in de leiderstrui.
09-03-2018 11:59
Gva focust op de etappe van zondag. Dit is voor pluimgewichten. Lopez wmb.
09-03-2018 12:31
Meintjes ;)
09-03-2018 12:32
Sagan met een korte klassering al dan niet de overwinning. De aankomst van vorig jaar was aanzienlijk zwaarder.
09-03-2018 12:55
Peter Sagan on what he would be if he wasnt a 3 time world champion.

https://www.instagram.com/p/BgF8IeYjbaf/

Filosofisch volmaakt.
09-03-2018 12:56
Welnee, de aankomst was vorig jaar een stuk makkelijker. Toen zat het zwaartepunt op 3 km van de finish en was die muur 1/3 korter dan nu. Met nu zelfs nog stijgingspercentages van 20 procent in de laatste honderden meters.
09-03-2018 13:12
Kragh Andersen ook afgestapt.
09-03-2018 13:16
Huilde ie wel goed flink ?
09-03-2018 13:20
@RV
Haha, inderdaad. Anders moet ie gewoon doorrijden, wordt ie hard van.
Wij reden vroeger op het buitenblad door de Dolomieten met rugzakken van 26 kg en hoge koorts.
09-03-2018 13:25
Heerlijk voorspelbaar die "humor", we hadden geen rugzakken(drager) trouwens en Dumoulin rijdt ook niet fit rond maar hoopt het alsnog te worden ipv thuis te blijven.
09-03-2018 13:37
Heeft iemand beelden van de laatste kilometers?
09-03-2018 13:44
@Samlambeej
Ze zijn nog niet gefinisht.
09-03-2018 13:45
Dark Horse: D. Moreno?
09-03-2018 13:57
@crown-collective
As hij rijdt zoals afgelopen zaterdag, denk ik zeker dat hij een kans maakt.. Go Tiesj!
09-03-2018 14:28
Podium: Landa/Lopez/Bardet
Verrassing van de dag: Formolo
09-03-2018 14:31
Verrassing van de dag: Simon Clarke.
09-03-2018 14:35
TD opnieuw mechanische problemen

Edit: en opnieuw moet hij terugkeren vanuit de achtergrond (bron: Sporza). Man man wat een seizoensstart zeg, balen.
09-03-2018 15:03
wel weer typisch. Bij Sunweb kennen ze geen hee sterke seizoensstart met veel mechanische problemen en je hoort bijna geen negatieve klanken van supporters. Was dit bij TLJ gebeurd was het opeens een prutsploeg en bakte ze er niets van

On: balen voor TD, hoop dat hij zich snel weet te herpakken en ons weer kan laten juichen in de Giro
09-03-2018 15:33
Sunweb krijgt (helaas) de traditionale terugval / teleurstellend jaar wat volgt op een topjaar. Denk bv aan Orica vorig seizoen.
09-03-2018 15:38
@sstijnntje
Een beetje vroeg om dat te concluderen op 9 maart 2018. Vorige jaar hadden ze nu 3 overwinningen, nu één.
09-03-2018 15:39
Dit is normaal te zwaar voor Sagan. De echte klimmers gaan uitmaken wie wint.
09-03-2018 15:44
Wie lag daar op de grond van Sunweb?
09-03-2018 15:47
jvh93
Dat komt omdat er niet veel mensen een hekel hebben aan Sunweb.
Aan TLJ blijkbaar wel. Ik koester de enige WT-ploeg die ons land rijk is liever, maar ieder zijn ding.
09-03-2018 15:48
Oef Geschke eruit
09-03-2018 15:49
Vreemde actie van Terpstra.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.