Volg hier de derde etappe van de USA Pro Challenge 2015
woensdag 19 augustus 2015 om 19:03 Volg in Google

Volg hier de derde etappe van de USA Pro Challenge 2015

De derde etappe van de USA Pro Challenge belooft opnieuw voor het nodige spektakel te zorgen. Tussen Copper Mountain Resort en Aspen moet namelijk stevig geklommen worden. Bijna direct vanuit de start ligt de Fremont Pass (vierde categorie) op de renners te wachten. Daarna volgt nog de Independence Pass. De top van deze col van eerste categorie ligt op circa dertig kilometer van de finish.

Het startschot wordt gegeven om 19.15 uur Nederlandse tijd. Voor de verwachte aankomsttijd heeft de organisatie een behoorlijke marge ingebouwd. Deze is ergens tussen 23.00 en 0.25 uur.

Welke ploeg kan na het dagsucces van Taylor Phinney en Brent Bookwalter de mannen van BMC van de zege afhouden? Bespreek hier het vervolg van de etappe op WielerFlits.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Profiel derde etappe
Deelnemerslijst
Website organisatie

Livestream Tourtracker

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
13 Reacties
19-08-2015 20:48
Met nog zo'n 100 km te gaan, 11 man in de break van de dag: Smith, Jaramillo, Brown (die gisteren ook al weg was), Roe, Eaton, Angel Benito, Bobridge, Didier, Hernandez, Lewis en Murphy. Peloton op 1.50.
19-08-2015 21:49
't Is weer zo ver, *** ziggo.

On: Wat voor etappe is het vandaag?
19-08-2015 21:59
Nog een kilometer of 50, nu 25 kilometer omhoog en dan nog 25 kilometer naar beneden.
19-08-2015 22:28
Klim gaat tot 3.800 meter, je moet er toch niet aan denken.

3 man uit de kopgroep voorop nu: Smith, Bobridge en Didier. 8 man ertussen dus en dan peloton, aangevoerd door BMC uiteraard, op 2.37. Het meer steile deel van de klim gaat nu beginnen.
19-08-2015 22:35
En nu is Didier weggesprongen bij Bobridge en Smith.

Alleen Smith een bedreiging voor de leiderspositie trouwens, 1.22. De overige twee staan op meer dan 10 minuten.
19-08-2015 22:50
Didier als eerste boven, voor Lachlan Morton op een halve minuut. Gele trui met nog een man of 10 daar kort achter.

Nog ruim 30 km naar beneden knallen nu.
19-08-2015 22:52
Morton zat daar op 19s (handgeklokt), daarachter Bobridge/D. Smith/Formolo op 27s en vlak daarachter de groep Dennis/Bookwalter. Het drietal is inmiddels bijgehaald, de andere verschillen zijn min of meer intact.

Edit: en dan is er weer reclame van 2 minuten en opeens zit alles vooraan weer bij elkaar.
19-08-2015 22:53
Bookwalter voor zijn 2de zo lijkt het.
19-08-2015 23:00
In de niet al te brede, maar wel heel bochtige afdaling probeert een gastenauto de groep van 15 man in te halen. De chauffeur is al een paar keer terecht gewezen door de renners, maar hij blijft proberen. Als dat maar goed gaat.

De voorste groep dikt wat aan, als vanuit de achtergrond renners terugkeren in de afdaling.
19-08-2015 23:10
Kiel Reijnen zit ook weer in de eerste groep nu.
19-08-2015 23:16
Wat een koning is Rohan Dennis, hij countert alles en piept dan nog zelf mee met Bobridge ook.

Reijnen wint, maar moet het uit zijn tenen halen om Dennis op de streep te kloppen. Dennis was daarbij niet eens echt aan het sprinten.
19-08-2015 23:22
Pff wat een lelijke helmen daar bij united healthcare. ;)
19-08-2015 23:23
@xistnc
Niet overdrijven in dat laatste stukje ;) Reijnen duidelijk het sterkste in de sprint.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.