Volg hier de derde etappe in de Ronde van Catalonië 2017
woensdag 22 maart 2017 om 11:25 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in de Ronde van Catalonië 2017

In de Ronde van Catalonië mogen de klassementsrenners vandaag aan de bak in een 188,3 kilometer lange bergrit met drie beklimmingen van eerste categorie. Voorgaande jaren wonnen Tejay van Garderen en Daniel Martin de rit naar La Molina. Renners die na de ploegentijdrit tijd goed willen maken, krijgen hier een eerste mogelijkheid daartoe.

De start is om 11:40, de aankomst wordt verwacht tussen 16:45 en 17:22. Eurosport1 begint om 15:45 met de live-uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Catalonië 2017

Website organisatie
Parcours etappe 3
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
44 Reacties
22-03-2017 11:33
Eens zien of er nog een beetje geduwd wordt vandaag.
22-03-2017 11:37
Ik hoop toch op een getergd Movistar die de boel aan flarden wil rijden!
22-03-2017 11:41
Weet iemand lengte en percentages van de beklimmingen? Edit: found it. Dat lijken aanklampcols. https://twitter.com/TappaeMaglia/status/844500573084880896

Hopelijk gaat Gesink vroeg in de aanval, want met minder dan 6 graden op de top verwacht ik niks van hem als hij in de favorietengroep blijft.
22-03-2017 12:01
Hermans ten onrechte in de leiderstrui:

2.6.015 Where two or more riders make the same time in the general individual time placings, the fractions of a second registered during individual time trials (including the prologue) shall be added back into the total time to decide the order.
If the result is still tied or if there are no individual time trial stages the placings obtained in each stage, [b}except team time trial stages[/b], shall be added and, as a last resort, the place obtained in the last stage ridden shall be taken into consideration.

Moet dus Brookwalter zijn ipv Hermans o.b.v. uitslag etappe 1
22-03-2017 12:02
Daar hoop ik ook op tight, of naja een van de 3 TLJ klassementsmannen iig, samen met pantano bijv :)
22-03-2017 12:09
@Duh: Haha, volgens mij heb je gelijk...wat een amateurs! :)
22-03-2017 12:12
@Duh: maar wat zegt het Franse regelement ;)
22-03-2017 12:26
Chad Haga is alweer afgestapt. Dan had Hofstede op één been net zo goed wel kunnen starten.
22-03-2017 12:31
@Duh Zo lees ik het toch ook, wat een warboel!
22-03-2017 12:34
. EDIT > Klopt
22-03-2017 12:43
Het is natuurlijk de jury die deze wanorde veroorzaakt. En jury en organisatie zijn toch echt twee verschillende instanties.
22-03-2017 12:54
Cimolai heeft niet getekend vanmorgen, maar rijd wel in het peloton. Heeft dit gevolgen voor hem?
22-03-2017 12:55
Nu de rit is begonnen zal er wel niets meer veranderen. Het zal wel de laatste keer zijn dat rondjes van een week nog een keer zo'n TTT in het parcours proppen. Rotzooi of niet, ben benieuwd of Hermans zijn truitje zal behouden. Zou wel moeten kunnen......
22-03-2017 12:58
Cimolai moet er nu idd ook uit geknikkerd worden als ze eindelijk regels gaan handhaven.
22-03-2017 13:00
Inderdaad zou Bookwalter de leiderstrui hebben moeten dragen bij winst van de TTT afgaande op de commentatoren tijdens de uitzending van Eurosport.
Toen wisten zij nog niet dat Movistar 2 sec. sneller zou zijn.
Kan zijn dat Ben Hermans als eerste de streep passeerde en daardoor de leiderstrui van de jury heeft toegewezen gekregen.
Blijft zeer warrig en ben benieuwd wat er de komende dagen nog gaat gebeuren en welke beslissingen er genomen gaan worden.
22-03-2017 13:09
Zou diep triest zijn als Cimolai eruit gehaald wordt, maar ik zie het ze wel doen.
22-03-2017 13:12
Hermans rijdt met een gebroken rib rond. Ik moet het nog zien
22-03-2017 13:22
Zeurwiggo, heb je een bron daarvoor?
22-03-2017 13:23
Dat zei Jose Been gisteren, die had met hem gesproken voorafgaand aan de tijdrit
22-03-2017 13:48
Maar of we José Been nou zo serieus moeten nemen?
22-03-2017 14:01
Ze heeft wrs meer informatie dan een der welke persoon hier.
22-03-2017 14:15
***
[i]edit redactie: let op je taalgebruik[/i]
wat zou ze in godsnaam voor reden kunnen hebben om te gaan liegen over een ribbreuk van Hermans?
22-03-2017 14:20
@zeurwiggo
Omdat ze graag overdrijft, omdat ze graag laat merken dat ze renners spreekt, enzovoorts. Allemaal redenen in het kader van 'één bron is geen bron'.

Liegen is sowieso wat overdreven, vind je niet? Een 'ribbreuk' is hoe dan ook een rekbaar begrip. Hij rijdt ermee door, wat het dan ook mag zijn, dus geen enkele reden om drama te maken.

Over de leiderstrui van Hermans: kennelijk hebben ze de volgorde van binnenkomst in de TTT vertaald naar een individueel klassement. Die posities zijn vervolgens opgeteld bij de posities van rit 1. Hermans en Bookwalter staan vervolgens gelijk, waarbij kennelijk de laatste score de doorslag geeft. Dat laatste is volgens mij conform de regels, maar het vertalen van de TTT naar een individuele score is nieuw voor mij.
22-03-2017 15:04
Ik verwacht een aanval van Alberto Contador.......
22-03-2017 15:07
Ok.........

Om te reageren moet je ingelogd zijn.