Volg hier de derde etappe van de Abu Dhabi Tour 2015
zaterdag 10 oktober 2015 om 11:16 Volg in Google

Volg hier de derde etappe van de Abu Dhabi Tour 2015

Na de vlakke ritten van de afgelopen dagen in de Abu Dhabi Tour is het vandaag tijd voor de enige etappe waarin serieus geklommen moet worden. Na een lange aanloop komen de renners aan het slot van de rit aan de voet van de Jebel Hafeet. Deze berg is elf kilometer lang en heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 7,5 procent, met uitschieters van twaalf procent.

De 140 kilometer lange etappe is net als de afgelopen dagen vanaf kwart over één live te zien bij Eurosport. De finish is rond kwart over twee Nederlandse tijd.


Links:
Website organisatie
Voorbeschouwing WielerFlits
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
38 Reacties
10-10-2015 12:47
kan er een live ticker bijgeplaatst worden?

edit: borsje, ter info, stond er toen niet bij, nu wel, vind het makkelijk als het er bij staat, maar toch bedankt
10-10-2015 12:56
@ redactie: zie berichtje Billi
10-10-2015 13:14
Die zit in de website van de organisatie, onder Live.
10-10-2015 13:26
Snooker mag ook wel stoppen wat mij betreft..
10-10-2015 13:28
Snooker voorlopig nog niet afgelopen (mooie pot, trouwens). Maar volgens mij gaan ze na dit frame naar eurosport 2.
10-10-2015 13:41
weeral Chtioui :o
10-10-2015 13:48
Sky hard aan het werk voor Poels. Nu hopen dat hij het kan waarmaken!
10-10-2015 13:52
Bij Snooker stonden er nog meer toeschouwers langs de kant...
10-10-2015 13:55
@TeamNL
Ja, het is duidelijk dat deze koers niet wordt georganiseerd tot vermaak van de abudabinezen, maar alleen ter meerdere eer en glorie van een paar bobo's.
10-10-2015 13:56
@teamnl: snooker is dan ook best een grote sport in Duitsland
10-10-2015 13:57
@tuubke: zulke dingen organiseren ze vooral om Abu Dhabi als vakantieland te laten zien, voor als de olie op is.
10-10-2015 13:57
Mannen vooraan, zouden ze het kunnen halen?
10-10-2015 14:00
Ze beginnen aan de slotklim!
10-10-2015 14:00
Voorsprong ineens onder de minuut. Dat gaat dus niet lukken?
10-10-2015 14:04
In het officiële routefilmpje staat trouwens dat de slotklim 5,4% gemiddeld is. Wel wat anders dan de 7,5% die hierboven in het artikel staat.
10-10-2015 14:09
Valverde achterin. Denk niet dat hij mee gaat spelen. Ik ga voor Chaves.
10-10-2015 14:18
Nibali is bergop overschat. Was ook in Lombardije niet echt sterk op de beklimmingen.

Chaves is een beest.
10-10-2015 14:20
Wauw, Poels toch ook wel heel sterk hoor. Mooie beklimming trouwens. Vooral dat dolenthousiaste publiek biedt veel meerwaarde.
10-10-2015 14:22
Ja iemand die meerdere grote rondes iedereen op een hoop rijdt is bergop overschat.
10-10-2015 14:23
Poels loopt in op Chaves
10-10-2015 14:24
@janjanssen
Ja,die rondes heeft hij allemaal in de afdaling gewonnen ;-)
10-10-2015 14:26
@Janjanssen
Dit jaar is Nibali bergop inderdaad overschat.

Al is het zo dat Nibali zichzelf vaak overschat bergop. Ook in zijn meest succesvolle jaren. Froome, Contador en Quintana zijn nog altijd een klasse beter bergop (bergop he, niet qua allround zijn).
10-10-2015 14:27
poels erbij!
10-10-2015 14:27
Kom op Wout, leg die Chavez erop!
10-10-2015 14:28
Neee

Om te reageren moet je ingelogd zijn.