Volg hier de derde etappe in de Tour of Utah 2016
woensdag 3 augustus 2016 om 19:06 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in de Tour of Utah 2016

In de Tour of Utah staat vandaag de derde etappe op het menu. Een lastige rit, want niet ver voor finishplaats Payson moet de Mt. Nebo worden beklommen. De etappe bedraagt in totaal 191,8 kilometer en is daarmee de langste van de hele ronde. Robin Carpenter staat er florissant voor nadat hij gisteren na een lange aanval de etappewinst en de leiderstrui voor zich opeiste.

De rit gaat van start om 19.10 uur Nederlandse tijd (11.10 in de ochtend in Utah). Rond 23.45 uur is duidelijk wie zich de winnaar mag noemen. Via de TourTracker van de organisatie is alles live te volgen.

Tou 2016 stage 3 profile vfinal

Links
Website organisatie

Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 3

Livestream (TourTracker)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
15 Reacties
03-08-2016 19:56
wat een geweldige livestream weer, dat doen ze elke keer toch goed
03-08-2016 20:37
Echt een wedstrijd waar ik van houd.
03-08-2016 21:23
Over een uurtje 17 km bergop knallen naar - als ik het goed heb - ca 2900 meter.....
03-08-2016 22:36
Die Costa wordt bijna 19...
03-08-2016 22:38
Die Adrian Costa is pas 18, maar rijdt zo even Atapuma uit het wiel. Wat een talent is dat toch, wist niet dat hij zo goed kon klimmen.

Edit: bijna 19 inderdaad ;)
03-08-2016 22:46
Zo'n talent zie je echt maar één keer in de tien jaar.

Jeez.
03-08-2016 22:50
Wie zitten er nog in het peleton?
03-08-2016 22:57
Costa loopt stage bij EQS. Benieuwd hoeveel en welke koersen hij zal rijden, heeft immers ook nog beloftenkoersen op het menu staan.
03-08-2016 22:59
Axel Merckx heeft met Costa, powless en Hart toch echt 3 parels rondrijden in Utah zeg
03-08-2016 23:05
Waarom heeft Morton in 2014 zo'n slecht seizoen gereden bij Garmin? Was toen pas 22. Dit ziet er toch wel sterk uit. Het is hier natuurlijk een Amerikaanse koers, maar dit is toch wel wat. Goedkope klimmer voor tlj?
03-08-2016 23:06
Vergeet Ruben Guerreiro niet. Maar inderdaad, een heel mooi project/team!
03-08-2016 23:08
@Fast Freddy
Morton kon niet wennen aan het zijn van een prof en het leven in Europa. Was totaal ongelukkig, heb wel eens een interview van hem gelezen over zijn tijd daar. Mooi voor hem dat het hem daar wel goed vergaat.
03-08-2016 23:12
@Colbrelli
Thanks. Toch typisch voor een Ozzie dat het in de US wel lukt. Misschien was hij nog te jong...
03-08-2016 23:51
Kan het exacte artikel niet meer vinden, maar deze geeft ook een mooi beeld over de rener en persoon Morton: http://www.bicycling.com/culture/people/lachlan-morton-defies-the-world

Geweldig dat hij hier wint.
04-08-2016 01:03
Mooi artikel en een bijzondere kerel. Beetje ltd in t kwadraat. Ben benieuwd of hij ooit nog op het hoogste niveau wil terugkeren. De klasse heeft ie. Vandaag ook genoten.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.