Volg hier de derde etappe in de Tour of California 2016
dinsdag 17 mei 2016 om 19:50 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in de Tour of California 2016

Het is vandaag een belangrijke dag voor de klassementsrenners in de Ronde van Californië. De aankomst ligt namelijk op de beklimming van Gibraltar Road. Deze berg van de buitencategorie is twaalf kilometer lang en kent een gemiddelde van acht procent. Hier kunnen grote verschillen worden gemaakt. Wie vandaag wint, doet uitstekende zaken voor het klassement.

De wedstrijd gaat om 20:05 Nederlandse tijd van start en eindigt naar verwachting rond kwart voor één ’s nachts. De etappe is live te zien en te volgen via de Tour Tracker van de organisatie. Voor Nederlands commentaar kun je Eurosport aanzetten. Zij beginnen om half twaalf met het tonen van beelden.

Links
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Tour Tracker (organisatie)

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
24 Reacties
17-05-2016 20:03
De enige etappe waarvoor ik probeer op te blijven
17-05-2016 20:12
Jammer. Toch net een uurtje te laat.
17-05-2016 20:15
Waarom kunnen ze in Californië nu niet net wat eerder starten en finishen, beetje rekening houden met de Europese tijden zou zeker bij de rit vandaag welkom zijn.
Nu wordt het helaas weer ergens een samenvatting zoeken.
17-05-2016 20:23
Het tijdsverschil is 9 uur; ze houden al rekening met ons...
17-05-2016 20:46
Gisteren op 15km van de finish letterlijk in slaap gevallen ;')

Misschien vandaag meer spanning.
17-05-2016 20:56
Was toch al bed tijd
17-05-2016 21:12
Ik ga naar bed, truste
17-05-2016 21:13
Ik heb toch het gevoel dat het een paar jaar terug een uur eerder finishte, vandaag nog een poging wagen!
17-05-2016 21:35
Ideale tijd dit. Houden zo :)
17-05-2016 21:43
We gaan er weer voor zitten!
17-05-2016 21:54
pas vanaf 12 uur spektakel, kijken of ik dat red. 6 uur de wekker :(
17-05-2016 22:02
Voor mij vandaag 5:50 de wekker... nu zo moe dat ik op tijd naar bed ga.
Vorige jaren was het ook tussen 12 en 1 finish, herinner ik me.
Prachtige app van deze ronde - wat hebben ze het daar in de US toch goed geregeld (ook in de ronde van Utah is dat zo)
17-05-2016 22:29
@ assen Ben er nog steeds niet achter waarom het hier in Europa , 'bakermat van de wielersport' en locatie van de belangrijkste wielerwedstrijden ter wereld, niet mogelijk is dergelijke trackers te ontwikkelen en beschikbaar te stellen. Zal m wel in de uitzendrechten zitten.
17-05-2016 23:13
@ Bordje en Assen, gisterenavond was het alvast onmogelijk om de koers via die app te volgen, ze zouden er "daar in de US of A" mss beter eerst eens voor zorgen dat hun tijdsopname naar behoren werkt, ze kunnen eens in de leer komen in België, Nederland, Zwitserland of Frankrijk waar dit over het algemeen goed marcheert.
Al die fietsjefakkerie op hun app mogen ze hebben, als de tijdsopname verkeerd is, ben je er niks mee
17-05-2016 23:47
@RainbowJersey

Ik viel in slaap ergens in de laatste 2 kilometer, om vervolgens een minuut te laat wakker te schrikken...
17-05-2016 23:48
"fietsjefakkerie..." mooie proza.
17-05-2016 23:50
Wie gaat er winnen vandaag, wat denken jullie? En wat verwachten jullie van LTD?
17-05-2016 23:52
Arredondo in de break lijkt me een aardige klant voor dagzege?
18-05-2016 00:03
@Wim Kruithof, West-Vlaams voor 'rand zaken'... Klinkt beter
18-05-2016 00:11
Iemand uit de vlucht gaat het in ieder geval zeker niet worden. Nog 2 man vooraan met 1:30 voorsprong op het peloton. Arredondo er al afgereden
18-05-2016 00:12
Ben ook benieuwd wat LTD vandaag kan als 'thuisrenner'. Verwacht hem wel in de top 10, op strava is te zien dat hij toch vrij aardig getraind heeft en in deze tijd van het jaar komt hij normaal toch wel in vorm. Voor de overwinning weet ik het echt niet, kunnen er zo maar 10 zijn... Niet echt topfavorieten voor mij, California is wel vaker verrassend qua namen.
18-05-2016 00:14
Valpartij met kennaugh en coquard. Lijkt op sleutelbeenbreuk voor Kennaugh..
18-05-2016 00:23
Kennaugh gesaboteerd door een feministe?

Edit: wow, dat duurde een kwartier voordat de reactie er door kwam. Even testen hoe lang dit gaat duren (we schrijven 00:31)
18-05-2016 04:55
Weet niet wat er aan de hand was maar de site was onbereikbaar na bovenstaande post en een deel van de nacht. Kan mij niet voorstellen dat de site op dat uur overbelast was oid. Het is vrij gebruikelijk dat wanneer er onderhoud gepleegd wordt er een aankondiging gedaan wordt met een verwachtte tijdsduur. (Ik kon dit goed volgen omdat ik mij in een ander tijdzone bevind) Mocht ik mij vergissen, excuses.
Edit: Deze post werd zonder vertraging direct zichtbaar.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.