Volg hier de derde etappe in de Ster ZLM Toer 2017
vrijdag 16 juni 2017 om 11:00 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in de Ster ZLM Toer 2017

Klimmen geblazen in Limburg vandaag tijdens de derde etappe in de Ster ZLM Toer 2017. De start en finish zijn zoals de laatste jaren in Buchten. Hoewel beklimmingen als de Eyserbosweg, de Cauberg en de Bemelerberg doen denken aan de Amstel Gold Race, wonnen André Greipel en Dylan Groenewegen hier de laatste twee keer. Kunnen zij dat opnieuw?

Omdat de top van laatstgenoemde helling op bijna honderd kilometer van het einde ligt, is er namelijk nog voldoende kansen voor de sprintersploegen om zich te hergroeperen. In de finale krijgen de renners nog drie lokale ronden van 7,9 kilometer door de aankomstplaats voor de kiezen, waar een vlakke en koninklijke massasprint te wachten ligt.

Het startschot klinkt vandaag om 11.15, terwijl men de renners rond 16.30 over de finish verwacht te zien denderen. De koers is niet live op tv te zien. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing: Ster ZLM Toer 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
27 Reacties
16-06-2017 11:14
Wat is dit voor waardeloos parcours zeg. Dan kan je net zo goed die heuvels gewoon links laten liggen.
16-06-2017 11:18
@hoofdisvrij, Op het kaartje liggen de meeste heuvels toch ook links?
Wel mee eens trouwens, het zal waarschijnlijk wel op een massasprint uitdraaien.
16-06-2017 11:19
wat is er koninklijk aan de massasprint, als die er komt?
16-06-2017 11:27
@8.6
Willem-Alexander doet de lead-out.
16-06-2017 11:30
Deze etappe zit al jaren in het parcours. Blijkbaar heeft Buchten er veel geld voor over om elke keer aankomstplaats te zijn. Maar qua wedstrijd is het natuurlijk zinloos om het peloton over al die heuveltjes te jagen, want met zo'n lang vlak stuk wordt het toch altijd een massasprint.
16-06-2017 11:39
@ Mathieu Moller:
ah, natuurlijk. en dan Maxima als rondemiss. :)
16-06-2017 11:41
Waarom draaien ze het parkoers niet om dan ?:)
16-06-2017 11:46
Zo'n koers wil een mooi deelnemersveld aantrekken en heeft daarvoor heel slim gekozen om in te zetten op de topsprinters die zich op de Tour de France willen voorbereiden. Prima parcours binnen die insteek; leuke heuvellus voor de aanvallers en een massasprint voor de aanwezige toppers.
16-06-2017 11:57
@vlek....ja een mooi deelnemersveld met topsprinters, maar als die topsprinters zich niet mengen in de massasprint vanwege angst voor valpartijen met het risico de Tour de France te missen, heb je er ook weinig aan. Kittel en Greipel met name zouden zich moeten schamen naar aanleiding van de massasprint van gisteren, die horen hier natuurlijk gewoon top-5 te sprinten.
16-06-2017 12:09
Kopgroep van 8: Allegaert, Chetout, Hamelink, McNally, Soete, Spengler, van Rhee, van den Brand hebben 2 minuten voorsprong op het peloton.

edit: 3 minuten ondertussen na ruim 25km
16-06-2017 12:12
Dit bericht is verwijderd
16-06-2017 12:16
@ dumoman:
heb je het over de AGR of over de BinckBank Tour?
de de Ster ZLM Toer is een 2.1 categorie wedstrijd.
16-06-2017 12:17
Schamen ook echt.. @ Robotour. Greipel heeft vóór de koers aangegeven af en toe de kans aan een ander (lees Moreno bv) te geven. Het is heus niet alleen de angst op valpartijen. Die mannen moeten ook gewoon hun conditie aanscherpen richting de Tour.
16-06-2017 12:18
Leuk dat ze elk jaar deze etappe door de limburgse heuvels doen, maar wordt ook elk jaar weer een massasprint
16-06-2017 12:19
Dit zijn natuurlijk nauwelijks heuvels en zeker als er ook zo weinig zijn dan zou het nooit een etappe worden voor klimmers of wat dan ook dus niet zo zeuren allemaal. Het zijn gewoon sprintetappes en daar is niks mis mee. In een gemiddelde grote ronde heet dit gewoon biljart vlak.
16-06-2017 12:19
@dumoman

Of de ZLM Toer vraagt te veel voor de uitzendrechten of de NPO wil te weinig betalen. Wat niet wegneemt dat de ZLM tour dit zelf op het web kan brengen met een eigen stream zoals de Tour Of California, die doen dat uitstekend.
16-06-2017 12:22
Dit bericht is verwijderd
16-06-2017 12:29
@ dumoman:
wijsneus? je suggereert letterlijk dat dit een wt koers is. zeg de volgende keer gewoon meteen wat je bedoelt, scheelt mij ook weer een post of 2.
16-06-2017 12:31
[quote]Kittel en Greipel met name zouden zich moeten schamen naar aanleiding van de massasprint van gisteren, die horen hier natuurlijk gewoon top-5 te sprinten.[/quote]
Kittel zat gisteren in het wiel van Groenewegen toen hij een schakelfout maakte. Greipel heeft wel vaker moeite met al te chaotische finales en komt dat regelmatig niet aan sprinten toe. Of ze zich daarvoor moeten schamen laat ik verder aan jou over, dat soort oordelen interesseren me minder.

Dat de organisatie een succesvolle lijn heeft ingezet, kun je aan de hand van het deelnemersveld verder wel stellen lijkt me. Het is namelijk niet dat ze met een heuvelrit extra door Limburg allemaal renners uit de Dauphine en Zwitserland weg zouden trekken.
16-06-2017 12:37
@dumoman
Wat een goedkope manier om je fout proberen goed te praten... En dan ook nog de term wijsneus gebruiken.
16-06-2017 13:41
@Josi: haha :D
16-06-2017 13:46
Dus voor TLJ: de boek in de heuvels uit elkaar trekken in de hoop dat Kittel er af valt maar Dylan eraan blijft hangen & Quick Step zichzelf uitput in 100k achtervolging?

Of gewoon Roosen of Van Hoecke meesturen in de vlucht.
16-06-2017 13:55
@horsm
Er is al een vlucht vooruit, he...
16-06-2017 15:07
Denk niet dat Dylan beter kan klimmer dan Kittel hoor.
16-06-2017 16:40
Groenewegen!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.