Volg hier de vierde etappe in de Ronde van Polen 2017
dinsdag 1 augustus 2017 om 13:00 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Ronde van Polen 2017

Na een relatief korte rit gisteren (161 km.) staat er vandaag een lange dag op de planning in de Ronde van Polen. De renners kunnen tussen Zawiercie en Zabrze hun zitvlees trainen. De vierde etappe telt maar liefst 238 kilometer. Peter Sagan zal zijn leiderstrui kunnen behouden want de rit eindigt vermoedelijk in een sprint.


De start is om 13:15. De aankomst wordt verwacht rond 19:00. Eurosport zendt de wedstrijd vanaf 18:00 uit. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Voorbeschouwing Ronde van Polen
Deelnemerslijst Ronde van Polen
Informatie etappe 4

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter Tour de Pologne)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
16 Reacties
01-08-2017 13:29
Geen weer voor Spilak vandaag. 35 graden.
01-08-2017 13:30
Bizar lange etappe, onder meer omdat er aan het eind nog een aantal lokale rondjes moet worden gereden. Zoiets is toch niet meer van deze tijd? Korte etappes zijn echt veel leuker dan zulke ellenlange, zeker als die ook nog eens overwegend vlak zijn. Het is duidelijk dat sponsorbelangen veel zwaarder wegen dan sportieve overwegingen, om over het welzijn van de renners maar te zwijgen.
01-08-2017 13:38
@Tuubke, niet zo drammen.

De rest van de etappes zijn relatief kort. 130-160km. Wat over het algemeen natuurlijk prima is.

Maar juist het gebruik van af en toe een lange etappe vind ik leuk. Na 240 km winnen er toch andere renners dan na 160 km.
01-08-2017 13:57
@Paul, nee ze rijden de derde etappe twee keer, doen ze altijd in Polen...

Eens met Scotty, rest van de etappes zijn kort genoeg, af en toe een klassiekerafstand is prima, als het maar niet overdreven wordt.

Van Poppel vandaag maar weer een treetje hoger, zou mooi zijn!
01-08-2017 13:59
@Tuubke De eerste 2e etappes waren relatief kort. Om van A naar B te komen in een ronde zal je toch bepaalde afstanden moeten overbruggen en dan kom je er dus niet met alleen korte etappes. De lokale rondjes dienen natuurlijk ook de sponsorbelangen en het publiek. Zonder wordt het financieel toch lastig voor dit soort rondjes. Daarnaast is wielrennen ook een duursport en behoren dit soort etappes gewoon te blijven.
01-08-2017 14:09
Lindeman weer in de ontsnapping
01-08-2017 14:31
Lindeman voor de tweede keer, na 2 x Keizer. Ontsnappen natuurlijk beiden in de hoop op een contract.
01-08-2017 14:36
Wat bedoel je met 'natuurlijk' horsm?
01-08-2017 15:09
AZH, Nou, dat de geruchten gingen dat ze beiden nog niet zeker waren van de verlenging van hun contract.
01-08-2017 15:26
Beide zijn, op zijn minst, nuttige knechten. Neem aan dat hun plekje voor volgend jaar wel veilig is.
01-08-2017 15:37
Misschien, maar beiden vinden het blijkbaar veiliger om zichzelf even in de etalage te zetten.
01-08-2017 15:49
Of ze zijn op pad met een ploeg zonder kopman, waardoor ze nu niets beters te doen hebben dan dagelijks in 'kansloze' ontsnapping mee te schuiven.
01-08-2017 15:55
@dnDaris,
Maar als ze verder niet opvallen, dan hoopt LTJ misschien hen voor een relatief laag bedrag te kunnen behouden.
01-08-2017 18:17
Lindeman heeft zich terug laten zakken. Ging voor de tussensprinttrui.
01-08-2017 18:44
Wie zit er eigenlijk naast van Belleghem?
01-08-2017 18:53
José: Dirk Bellemakers... redelijk waardeloos

Om te reageren moet je ingelogd zijn.