Volg hier de Clásica San Sebastián 2016
zaterdag 30 juli 2016 om 11:30 Volg in Google

Volg hier de Clásica San Sebastián 2016

Een kleine week na het einde van de Tour de France staat vandaag met de Clásica San Sebastián de volgende WorldTour-koers op het programma. Voor veel renners wordt de Baskische wedstrijd een belangrijke testcase met oog op de Olympische Spelen. Wie kan na vandaag met vertrouwen naar Rio vliegen?

De finale van de Clásica heeft een kleine metamorfose ondergaan. In plaats van de beklimming van de Bordako Tontorra, waar vorig jaar een motor tegen Greg Van Avermaet botste, krijgen de renners nu de Murgil Bidea voorgeschoteld. Deze helling is iets minder lang dan haar voorganger, maar ook steiler. In 1900 meter loopt de weg aan 10,5 procent omhoog. De laatste zeshonderd meter zijn het zwaarst. Dan zit de gemiddelde stijging vrijwel constant boven de 12,5 procent. Er is zelfs een stuk van 23 procent. Echt iets voor de springveren dus.

De wedstrijd gaat om 11:45 van start. Sporza en Eurosport beginnen vanaf 15:30 met het tonen van beelden. De aankomst wordt verwacht tussen 16:59 en 17:15. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Voorbeschouwing
Officiële website
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
87 Reacties
30-07-2016 11:45
Een onverwachte uitschieter van Steven Kruijswijk
30-07-2016 11:53
@ nikleb:
eens moet die toch een uitslag gaan rijden in een eendagskoers. en dat zou zomaar vandaag kunnen zijn. minpuntje is dat Steven precies nul wedstrijdritme in de benen heeft.
30-07-2016 12:01
Oh ja, da's op zaterdag.
30-07-2016 12:15
Kopgroep met ruim 6 minuten voorsprong: Moreno Moser (Cannondale), Mario Costa (Lampre), Pirmin Lang (IAM), Jacques Janse van Rensburg (Dimension Data), Jaime Roson (Caja Rural) en Loic Chetout (Cofidis)

Movistar en Orica-Bike Exchange leiden het peloton voor Valverde en Yates.
30-07-2016 12:55
De Jaizkibel zit er gelukkig nog steeds in.
30-07-2016 13:02
Maar de Jaizkibel is wel gedegradeerd, de beslissing valt doorgaans veel later in de koers. Een aanvalletje van een outsider en wat knechten die moeten lossen, veel meer gebeurt er meestal niet op de Jaizkibel.
30-07-2016 13:04
Rodriquez gaat het vandaag doen. Laat Movistart en Orica-Bike Exchange maar fietsen.
30-07-2016 13:11
Jungels denk ik
30-07-2016 13:14
Waarom heeft TLJ een renner te weinig mee?? Ziekte of wat?
Had Gesink hier eerlijk gezegd wel verwacht of zit die nog steeds in de VS?
30-07-2016 13:22
volgens mij is Gesink het wereldrecord hoogtestage aan het verbeteren. ik dacht dat die al voor de Tour begon in Colorado zat, en hij zit er nog steeds.
30-07-2016 13:26
@8.6
A la Quintana? Dan kan er toch een ereplaats uitrollen.
30-07-2016 13:40
Gesink zit momenteel op +/-1600m hoogte. Hij heeft 3/4 weken op 2000+m gezeten. Hoogtestage is dus gedaan volgens mij. Hij is nu gewoon aan het trainen. Erg indrukwekkende ziet het er allemaal nog niet uit. Ik verwacht niet dat hij een klassement kan rijden in de Vuelta.
30-07-2016 14:07
Dit bericht is verwijderd
30-07-2016 14:32
Prachtige race die ik vaak door vakanties moest missen. Vandaag niet. :-)
30-07-2016 14:38
@mollemarijden aanvankelijk zou kelderman hier rijden, maar die is geblesseerd en wordt vervangen door lammertink. Bouwman start niet door ziekte/blessure dus vandaar 7 man.
30-07-2016 14:45
Heeff iemand een goeie stream?
30-07-2016 15:04
@ jessevdalen:
volgens mij doet Kelderman gewoon mee hoor.
30-07-2016 15:05
@DerPantzerwagen:
Vanaf 15:30 uur op www.cyclinghub.tv/livestream
30-07-2016 15:06
Kruijswijk, Kelderman, Battaglin en Bennett moeten toch ver kunnen komen met z'n vieren in de finale.
30-07-2016 15:09
@jessevandalen: Kelderman rijdt wel mee vandaag

Apart dat Astana zich op de kop van het peloton heeft gezet. Je zou toch zeggen dat die laatste berg geen spek voor de bek is van LLS.
30-07-2016 15:15
Astana deed dat om een tegenaanval in te leiden. Ze zitten nu met twee man in een groep van tien met daarbij ook Van Avermaet en Kwiatkowski.
30-07-2016 15:22
De tien zijn weer gegrepen. Veel vertrouwen in Purito.
30-07-2016 15:49
wat is het rustig in het volgtopic. volgens mij denken er een paar dat de wedstrijd morgen is of zo.
30-07-2016 15:53
8.6

Alle tourvolgers zijn ook weer in hun holen gekropen natuurlijk.
30-07-2016 15:56
Kwiat moet al lossen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.