Volg hier de bergrit naar Snowbird in de Tour of Utah 2018
zaterdag 11 augustus 2018 om 19:15 Volg in Google

Volg hier de bergrit naar Snowbird in de Tour of Utah 2018

Met nog twee etappes te rijden in de Tour of Utah staat LottoNL-Jumbo met Sepp Kuss en Neilson Powless nog altijd op de eerste en tweede plaats in het algemeen klassement. In de vijfde etappe – die van Canyons Village naar het skioord Snowbird gaat – zullen zij andermaal diep moeten gaan om hun positie te behouden. Lukt het de twee jonge Amerikanen om onder andere Tejay van Garderen en Michael Woords van zich af te houden? Volg het hier op WielerFlits!

In de voorlaatste etappe zal het klassement een eerste maal worden opgeschud. In de laatste vijftig kilometer staan er namelijk twee reuzen van beklimmingen op het menu. Vanuit Canyons Village gaat het de eerste honderd kilometer op en af, maar de lastigheidsgraad is te overzien.

Het peloton zal een eerste maal uiteen spatten op de Guardsmans Pass (11,4 km aan 7,1%), met zijn maximale percentages van 20%! Na de top volgt een 24 kilometer lange afdaling, alvorens de slotklim naar Snowbird aan te vatten. Ruim tien kilometer klimmen aan acht procent: alleen klimgeiten zullen hier zegevieren.

De start van de wedstrijd is om 19:15 uur en de renners worden rond 23.30 uur aan de finish verwacht. Vanaf 22.03 uur wordt de Tour of Utah rechtstreeks uitgezonden op Eurosport 2. Mocht deze zender niet tot de mogelijkheden behoren, dan is de etappe ook te volgen in de gratis app Tourtracker.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Tourtracker
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
116 Reacties
11-08-2018 22:18
Klein peloton nog maar verschil 3:00 met kopgroep.
11-08-2018 22:31
TLJ heeft alleen nog Bouwman, die dans lijdt om de vluchter terug te halen.
Eenkhoorn, Maas en Wynants zijn eraf.
11-08-2018 22:32
Mooi landschap. Als het Europese programma niet zo vol zou zitten, zou ik toch graag een koers van 2 weken in Noord-Amerika zien met de grote teams in een sterke opstelling. Utah is mooi, Californie ook.
11-08-2018 22:32
Hoe groot is het peloton nog, en hoeveel tlj? De tracker is niet accuraat en geeft aan dat het peloton nog 97 rijders bevat...
11-08-2018 22:34
Net Bouwman aan kop peloton, daarachter Olivier met kuss en powless. Peloton man of 25.
11-08-2018 22:35
Nog wel 30 man toch? Olivier zit er toch ook nog bij? Ander truitje natuurlijk.
11-08-2018 22:36
Thx tdola!
11-08-2018 22:39
@Leegloper > Ja, dit Utah is bijzonder fraai. Overigens kan men natuurlijk prima een grote ronde opzetten in de US en het dan gewoon doen met een een lagere status en minder deelnemersveld. Gewoon met een goed premiestelsel en teams die graag willen net onder de WT-meuk.
11-08-2018 22:43
Is ook mooi, zo kunnen renners uit de tweede lijn zich goed laten zien. Heel motiverend.
11-08-2018 22:44
Peloton nu kleine 40 man schat ik met de 4 tlj mannen vooraan.
11-08-2018 22:46
Mag af en toe wat meer ingezoomd worden vanuit de helikopter op de karakteristieken van het landschap want dat is zeker de moeite waard, dat zal de plaatselijke tourist-office ook toejuichen.
Ik hoop op Kiel Reijnen, een renner met zo’n kek haarmatje mag wel eens beloond worden.
11-08-2018 22:49
@Romans,
Of een zakenman gooit er een smak geld tegenaan? De Tour de Trump duurde 10 dagen in 5 staten en trok best wat grote namen:
https://cyclingmagazine.ca/sections/news/tour-de-trump-donald-trumps-venture-world-competitive-bike-racing/
11-08-2018 22:49
Naar Snowbird ook nog eens van 1500 naar 2500, wie dit wint kan echt wat.

Dat van de geldmeppende (lokale) zakenman en/of bedrijven is dat we in de toekomst zeker, ook in nieuw ontworpen eendaagsen, terug zullen zien veronderstel ik. Dit met zowel pareltjes als regelrechte wanproducten tengevolge.
11-08-2018 23:00
Op hvl km van de streep is de teen van de klim?
11-08-2018 23:03
Laatste 12 naar boven toe, zal wel steil zijn dat ding dan.

Wedstrijdverloop in een plooi waar de beste klimmer winnen gaat.
11-08-2018 23:03
@Nul
De klim begint nu
11-08-2018 23:05
Bouwman rijdt zeg even helemaal leeg. Leuke jonge ploeg te zien rijden zo
11-08-2018 23:08
Zette Bouwman zich net opzij?
11-08-2018 23:09
Bouwman klaar nu, EF neemt t over. Olivier nog bij Powless en Kuss
11-08-2018 23:09
Dit soort monsterklimmen zijn wel de specialiteit van Ben Hermans (zeker in dit zwakke veld), dus ik verwacht sowieso wel wat van hem.
11-08-2018 23:10
Olivier gaat slim bij bmc rijden haha
11-08-2018 23:16
Kuss rijdt wel heel relaxed
11-08-2018 23:16
Powless heeft het lastig
11-08-2018 23:18
Hoe groot is de groep nog?
11-08-2018 23:18
Zo, EF zet effe de leider onder druk.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.