Volg hier de Amstel Gold Race 2016
zondag 17 april 2016 om 10:00

Volg hier de Amstel Gold Race 2016

Draaien en keren door het Limburgse land. 248,7 kilometer in totaal heeft koersdirecteur Leo van Vliet uitgestippeld. Hij is op zoek naar een opvolger voor Michal Kwiatkowski. Kan de Pool van Sky dat zelf bewerkstelligen of wordt het een van de 23 Nederlanders aan de start? Volg Nederlands enige klassieker hier op WielerFlits.

De start wordt om 10.15 uur op het Maastrichtse Marktplein gegeven. De renners moeten 34 beklimmingen (meer dan 4000 hoogtemeters) overwinnen, waarvan vier keer de Cauberg. In de laatste honderd kilometer van de koers liggen dertien beklimmingen, waarvan de rappe opvolging en het draaien en keren voor de nodige stress zal zorgen. De finish is gepland rond de klok van 16.30 uur.

Beklimmingen Amstel Gold Race, laatste 100 kilometer
Na 162,5 km – Cauberg (800m aan 6,5%)
Na 164,5 km – Geulhemmerberg (970m aan 4,6%)
Na 177,2 km – Bemelerberg (900m aan 4,5%)
Na 192,5 km – Loorberg (1500m aan 5,3%)
Na 202,0 km – Gulpenerberg (600m aan 5,7%)
Na 207,4 km – Kruisberg (600m aan 8,8%)
Na 209,3 km – Eyserbosweg (900m aan 9,3%)
Na 213,1 km – Fromberg (1600m aan 3,6%)
Na 217,6 km – Keutenberg (1200m aan 5,9%)
Na 227,6 km – Cauberg (800m aan 6,5%)
Na 232,2 km – Geulhemmerberg (970m aan 4,6%)
Na 240,9 km – Bemelerberg (900m aan 4,5%)
Na 246,1 km – Cauberg (800m aan 6,5%)
Na 248,7 km – Finish in Berg en Terblijt

De NOS zendt vanaf 13.10 uur de Amstel Gold Race live uit op NOS.nl, vanaf 13.35 uur zijn zij ook live op NPO1, met het allerlaatste optreden van Mart Smeets als commentator. Sporza is vanaf 14.00 uur op de afspraak op de zender één. Om klokslag 15.00 uur kan je ook op het hoofdkanaal van Eurosport live kijken naar de ‘Gold Race’

Voor een extra voorbeschouwing kan u om 8.45 uur inschakelen bij de regionale zender L1. Zij zullen voor de start in Maastricht vooruitblikken op de koers.

Links
Voorbeschouwing: Amstel Gold Race 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Livestream (NOS.nl, vanaf 13.10 uur)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)

RIDE Magazine
328 Reacties
17-04-2016 16:42
Die zijn weg hoor, valt stil
17-04-2016 16:42
Huh. Opvallende namen.
17-04-2016 16:42
lammertink!
17-04-2016 16:42
Lammertink sterk hoor, werd toch een beetje uitgelachen met z'n ambities.
17-04-2016 16:42
Weg met die motor.
17-04-2016 16:42
Lamertink wederom de sterkste Nederlander. Knap hoor.
17-04-2016 16:43
Gasparotto wordt in een zetel gebracht
17-04-2016 16:44
En dan sta je met niks, wat een flut koers eigenlijk
17-04-2016 16:44
Tjonge gasparotto. Knap hoor.
17-04-2016 16:44
Gasparotto, en die Colbrelli.
17-04-2016 16:44
Mooi Gaspa!!!

Maar wat vallen de favorieten tegen zeg. Andersen, Colbrelli op 2 en 3. Tja.
17-04-2016 16:44
Lol. Gasparotto voor Andersen en Colbrelli. Wat een namen...
17-04-2016 16:44
Wanty, dat is erg mooi gezien de recente gebeurtenissen.
17-04-2016 16:44
Coquard zat er ook gewoon weer bij hoor!
17-04-2016 16:44
Als het toch een saaie sprint moet worden is dit wel de mooiste winnaar die je je kan wensen.
17-04-2016 16:45
Tjonge jonge dit is een klassieker toch?
17-04-2016 16:45
Flutkoers, lijkt meer op een sprintersbal dan een heuvelklassieker ^^.
17-04-2016 16:45
Sonnnnyyy op 3 jaja
17-04-2016 16:45
Verdorie ik heb de toto weer goed ingevuld op wielerflits. Het wordt irritant.
17-04-2016 16:45
Wat een verschrikking deze koers.......en Nederlanders hoeven we het niet over te hebben. Bah.
17-04-2016 16:45
lekker voor Orica!
17-04-2016 16:46
Haha, dit vind ik nou mooi. De grote ploegen zouden het wel even controleren, maar hebben aan het eind gewoon niet genoeg pk's meer over waardoor het stilvalt. Heerlijke race!
17-04-2016 16:47
Coquard klopt gewoon weer Matthews, ook wel een teken aan de wand...
17-04-2016 16:47
De Nederlanders wederom zeer teleurstellend ook in de Amstel. Heimwee naar Boogerd.
17-04-2016 16:48
Degene die de top 5 goed heeft voorspeld is echt een held. TLJ, Orica, Sky bedroevend. Alle WT PLOEGEN worden even op de plek gezet!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.

RIDE Magazine